معرفی خودرو

مشخصات هیوندای النترا AD مدل ۲۰۱۶ – ۲۰۲۰

هیوندای النترا AD مدل 2016 تا 2020

هیوندای النترا یا الانترا  (Hyundai Elantra) سدان جمع و جور و لوکس هیوندای موتور، را می توان یکی از موفق ترین خودروهای کره‌ای در بازار جهانی دانست. این خودرو که با نام هیوندای آوانته هم شناخته می شود؛ از سال ۱۹۹۰ در قالب هفت نسل عرضه شده است. نسل ششم این خودرو با کد اتاق AD از سال ۲۰۱۵ و با عنوان مدل ۲۰۱۶ تولید شد؛ در سال ۲۰۱۹ نسخه ی تغییر چهره داده شده یا فیس لیفت این خودرو عرضه شد و تولید الانترا تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافت.

نخستین سری وارداتی النترا با مدل ۲۰۱۷ به ایران آمد و بسیار هم خوش شانس بود چرا که در آن زمان، واردات مهم ترین رقیبش یعنی تویوتا کرولا متوقف شده بود. النترای جدید به لطف کاپوت کشیده، جلو پنجره بزرگ شش ضلعی و چراغ های باریکش، ظاهر تهاجمی تری نسبت به قبل دارد و به نظر می‌رسد که هیوندای، کابین آنرا هم با گوشه چشمی به کابین سوناتا LF طراحی کرده باشد.

جدا از آپشن های نسل AD، مهم ترین تفاوت این خودرو با نسل پنجم آن را باید در حجیم تر شدن پیشرانه اش دانست که البته تاثیر چشمگیری در قدرت یا حتی مصرف سوخت خودرو نداشته است. آوانته AD وارداتی، با اینکه هم توسط کرمان موتور بصورت مونتاژ و هم توسط آسان موتور در بازار ایران عرضه شده است؛ اما نسخه های کامل این دو مدل، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته برخی مدل‌های آسان موتور، فقط «مانیتور بزرگ» را ندارند.

در این نوشتار بطور اختصاصی به معرفی و بررسی مشخصات فنی، طراحی، امکانات رفاهی، سطح ایمنی، بازار قطعات یدکی و وضعیت فروش هیوندای النترا AD مدل ۲۰۱۶ – ۲۰۲۰ می پردازیم؛ در ادامه با مجله یدک مال همراه باشید.

مشخصات

هیوندای النترا با پیشرانه ی ۶ سیلندری، زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری جای داده که این موتور قادر است ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. الانترا از یک گیربکس ۶ سرعته خودکار بهره می برد؛ همچنین حداکثر سرعت این خودرو به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. شتاب صفر تا صد آوانته ۹.۶ ثانیه است و این خودرو بصورت ترکیبی ۷.۵ لیتر مصرف سوخت ترکیبی دارد.

مشخصات فنی
نام خودرو هیوندای النترا - هیوندای آوانته
نسل نسل ششم ( AD ) - تولید از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه MPI
حجم موتور ۲ لیتر
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
گیربکس ۶ دنده خودکار
قدرت ۱۵۳ اسب‌ بخار
گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر
شتاب ۹.۶ ثانیه
سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۷.۵ لیتر
فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متر
ابعاد طول: ۴۵۷۰ - عرض: ۱۸۰۰ - ارتفاع: ۱۴۳۵ میلی متر
وزن ۱۳۳۱ کیلوگرم
حجم باک ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
موتور هیوندای النترا AD مدل 2016 تا 2020

طراحی ظاهری

در مقایسه با نسل قبل النترای جدید بسیار تغییر پیدا کرده است؛ طراحان هیوندای در نسل جدید، علاوه بر اینکه زبان طراحی مرسوم خود یعنی مجسمه سیال را کنار گذاشته اند؛ با قلمی محافظه کار جلوه ی جسور، جوان و بسیار خشمگین النترا MD را با نمایی لوکس، جدی و مصمم تغییر داده اند. آوانته البته به لطف کاپوت کشیده، جلو پنجره بزرگ شش ضلعی و چراغ های باریکش، هنوز ظاهر تهاجمی خود را حفظ کرده است.

این استرتژی طراحی در بدنه هم خود را نشان داده است و حالت تخم مرغی نسل قبل را کاملا حذف کرده است.

نمای جلو هیوندای النترا AD مدل 2016 تا 2020

طراحان هیوندای در نسل جدید، علاوه بر اینکه زبان طراحی مرسوم خود یعنی مجسمه سیال را کنار گذاشته اند؛ با قلمی محافظه کار، جلوه ی جسور، جوان و بسیار خشمگین النترا MD را با نمایی لوکس، جدی و مصمم تغییر داده اند.

طراحی داخل کابین

طراحی داخل النترا، با طراحی بیرونی سنخیت بسیار زیادی دارد و هنگام ورود به کابین این خودرو حس یک خودروی اروپایی را منتقل می کند. مواد بکار گرفته شده در طراحی کابین، شاید در حد خودرو های لوکس نباشد اما مورد قبول است.

داخل کابین هیوندای النترا AD مدل 2016 تا 2020

همچنین بهینه سازی هایی نسبت به نسخه های قبلی، در عقب خودرو صورت داده شده است تا حالت آن را از مدل خمیده خارج کند؛ موجب افزایش فضا شده به طوری که افراد قد بلند بدون هیچ مشکلی در صندلی عقب مستقر شوند.

داخل کابین و صندلی جلو هیوندای النترا AD مدل 2016 تا 2020

طراحی داخل النترا، با طراحی بیرونی سنخیت بسیار زیادی دارد و هنگام ورود به کابین این خودرو حس یک خودروی اروپایی را منتقل می کند.

داخل کابین و صندلی عقب هیوندای النترا AD مدل 2016 تا 2020

امکانات و آپشن ها

ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی جلو و عقب – ABS – ESC - EBD
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – کیسه هوای زانویی
سیستم صوتی سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵ اینچی – تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان – ۶ بلندگو – ساب ووفر
دیگر تجهیزات فرمان برقی – رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی – گرمکن صندلی جلو و عقب – سیستم تشخیص نقطه کور – سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS – کروز کنترل – سیستم کمکی پارک جلو و عقب – دوربین عقب – سیستم ورود بدون کلید – سانروف – قابلیت نوع انتخاب رانندگی DMS – آینه وسط الکتروکرومیک – روکش چرمی صندلی ها – حافظه صندلی راننده – سردکن صندلی جلو – تهویه مطبوع دوگانه – سنسور نور – چراغ مخصوص روز – سنسور باران

سخن آخر

امیدواریم که توانسته باشیم در این نوشتار، اطلاعات مفید، کامل و قابل استفاده ای را درباره ی هیوندای النترا AD در اختیارتان قرار داده باشیم. شما همین حالا می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی هیوندای النترا AD مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات