اخبار

آغاز تولید انبوه پیکاپ برقی ریویان

آغاز تولید انبوه پیکاپ برقی ریویان

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از سایپانیوز، استارت آپ ریویان تاکنون در حال طراحی و ساخت سامانه شارژ سریع جریان مستقیم DC fast-charging system خاص مالکان این برند بوده که نام آن شبکه ماجراجویی ریویان Rivian Adventure Network است. انتظار می رود که شاسی بلند برقی R1S اواخر همین سال [۲۰۲۱] وارد خط تولید در کارخانه نرمال ایلینویز شود.

۱۵ سپامبر [۲۴ شهریور] در کارخانه نرمال Normal در ایلینویز اولین دستگاه ریویان آر۱تی R1T از خط تولید خارج شد و اولین سنگ بنای تاریخی را برای این استارت آپ رقم زد. البته با این توضیح که این اولین خودرویی است که اجازه پلاک شدن را پیدا می کند والا، برای آماده سازی خط صدها دستگاه پیش تولید از این خط بیرون آمده اند تا عیوب اصلی پیدا و رفع شوند. خودروهای پیش تولید برای صحه گذاری و تست های آماده سازی به کار می روند.

دو عامل شیوع جهانی ویروس کرونا و کمبود شدید تراشه [پردازشگر نیمه هادی] دامن تقریباً همه خودروسازان را گرفت والا خیلی پیش تر از این امکان تولید انبوه محصولات ریویان فراهم می شد. بر اساس برنامه ریزی قرار بود که آخر ۲۰۲۰ خودروهای ریویان به دست مشتریان برسد.

قیمت پیکاپ های ریویان ۷۳ هزار دلار است و به باتری ۱۳۵ کیلووات مجهز است که ظرفیت بار آن ۱۷۶۰ پوند [۸۰۰ کیلوگرم] است. پک باتری بزرگتری برای این خودرو در راه است که پیمایش به ازای هر بار شارژ آن ۴۰۰ مایل [۶۴۰ کیلومتر] است.

آر جی اسکارینج RJ Scaringe مدیر عامل ریویان عکس های خروج اولین دستگاه پیکاپ R1T را در توییتر خود منتشر کرده است.

رقیب اصلی ریویان، یعنی سایبرتراک از کمپانی تسلا باز هم به تأخیر افتاده و قرار است اواخر سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان برسد. رقیب دیگر آن هامر جی ام سی از کمپانی جنرال موتورز است که پیش بینی می شود اواخر همین امسال [۲۰۲۱] به دست مشتریان برسد (اگر بتوانند سر قول خود بمانند). اف-۱۵۰ لایتنینگ فورد هم بهار ۲۰۲۲ به دست مشتریان می رسد.

قطعاً شروع تولید انبوه وانت برقی با قابلیتهای بالا، فرصت تبلیغات و کمپین های روابط عمومی را بهتر از سایر خودروسازان در اختیار ریویان قرار می دهد.

اسکارینج مدیر عامل ریویان در ایمیلی به مشتریان این استارت آپ در اواخر ماه اوت نوشت: «در چند ماه اخیر، تمام تمرکز ما روی بالا بردن نرخ تولید و همزمان اندازه گیری های کیفیت در پنج بخش پرس، بدنه،‌ رنگ، مونتاژ و قوای محرکه [باتری و موتور برقی] بود. تعداد زیادی پیش تولید در اختیار تست و صحه گذاری قرار گرفته تا فازهای ساخت و تولید را طی کند. اطلاعات به دست آمده از تست های خودروهای پیش تولید برای ایجاد برنامه پیمایش و رفع عیوب محصولات نقش حیاتی دارد.»

شرکت ریویان در حال حاضر در حال کار روی طراحی ون های مخصوص حمل بسته ها به سفارش آمازون [بزرگترین خرده فروش اینترنتی آمریکا] است. برای این منظور یک خط مونتاژ جداگانه در کارخانه نرمال ایلینویز ایجاد شده است.

درست شبیه تسلا، ریویان هم در حال ایجاد شبکه سرتاسری سامانه های شارژ مخصوص خودروهای ریویان است. این شبکه شامل ایستگاه های شارژ سریع جریان مستقیم در سراسر آمریکا است که فقط دارندگان خودروهای ریویان می توانند از آن برای شارژ خودروهای خود استفاده کنند.

اسکارینج در باره این شبکه می گوید: این ایستگاه های شارژ مخصوص ریویان یک خروجی دیگر هم برای سایر خودروهای برقی دارد که سطح ۲ جریان متناوب است. کلید تحویل خودرو به مشتریان، کامل شدن ۳۵۰۰ ایستگاه شارژ سریع در ۶۰۰ جایگاه شارژ خودروی برقی است که در کنار آنها ۱۰ هزار ایستگاه مخصوص سایر خودروهای برقی با سطح ۲ هم راه اندازی شده است. در ماه های آینده تعداد جایگاه ها در این شبکه افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات