معرفی خودرو

مشخصات هیوندای تراجت مدل ۱۹۹۹ – ۲۰۰۸

هیوندای تراجت مدل 1999 تا 2008

هیوندای تراجت (Hyundai Trajet) خودروی MPV یا مینی ون هفت نفره ی شرکت کره ای هیوندای موتور است که از سال  ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۸ توسط تولید شده است. نام این خودرو از کلمه فرانسوی تراجت به معنای «سفر از یک نقطه به نقطه دیگر» گرفته شده است. این خودرو دارای سه ردیف صندلی است که قابل چرخش و جابجایی هستند؛ همچنین صندلی‌های جلو می‌توانند ۱۸۰ درجه بچرخند تا سرنشینان، هنگام پیاده شدن با مشکل مواجه نشوند و صندلی‌های عقب هم می‌توانند به میز تبدیل شوند.

در این نوشتار بطور اختصاصی و کامل به معرفی و بررسی مشخصات فنی، طراحی، امکانات و آپشن ها، سطح ایمنی، بازار قطعات یدکی و وضعیت فروش هیوندای تراجت مدل ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ می پردازیم؛ در ادامه با مجله یدک مال همراه باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    طراحی ظاهری

    ظاهر هیوندای تراجت در کمال سادگی انجام شده است. در نگاه اول به این خودرو متوجه تعدد خطوط صاف عمودی و افقی می شویم؛ البته سعی شده است که خطوط و طراحی سپر و چراغ ها تیز و خشک نباشند و تا حد امکان روان و دارای کمی انحنا باشند که این موارد نشان دهنده ی این است که ما قبل از هرچیز با یک خودروی داخل چهارچوب، محافظه کار، خانوادگی، آرام و جدی طرف هستیم که بر خلاف خودرو های مرسوم دیگر اصلا خشمگین نیست.

    نمای جلو و کنار هیوندای تراجت مدل 1999 تا 2008

    نمای عقب هم در کمال هماهنگی با نمای روبرو و جانبی، شخصیت محافظه کار و جوان هیوندای تراجت را تکمیل کرده است. در مجموع می توان گفت تراجت کاملا ویژگی های یک خودروی مناسب خانواده را داراست.

    نمای عقب هیوندای تراجت مدل 1999 تا 2008

    داخل کابین

    داخل کابین تراجت هم دقیقا مانند ظاهر آن ساده طراحی شده است؛ محل قرار گیری کلید های کنترلی بسیار کلاسیک و دم دست است؛ نکته قابل توجه دیگر محل قرارگیری دنده است که شاید برای برخی ها ناخوشایند باشد ولی نمی توان این مورد را نه لزوما ایراد و نه لزوما مزیت دانست. درباره ی فضای خودرو وجادار بودن آن هم نیاز به سخن نیست و فقط به این اکتفا می کنیم که بدانیم فضای بار این خودرو در بهترین حالت تا ۲۷۱۶ لیتر می رسد.

    داخل کابین هیوندای تراجت مدل 1999 تا 2008

    مشخصات فنی

    تراجت در قلب خود یک موتور ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری جای داده است که این موتور قادر است قدرتی معادل ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متری را ایجاد کند که این نیرو بوسیله ی یک گیربکس ۴ سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود.

    این خودرو بصورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۳ لیتر سوخت مصرف می کند.

    مشخصات فنی هیوندای تراجت مدل ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸
    نام خودرو هیوندای تراجت
    کشور سازنده کره جنوبی
    نسل تک نسل (FO) - تولید از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸
    پیشرانه (موتور) ۶ سیلندر
    حجم موتور ۲.۷ لیتر
    تنفس موتور تنفس طبیعی
    انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
    جعبه دنده (گیربکس) ۴ دنده خودکار
    قدرت ۱۷۳ اسب‌ بخار
    گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر
    شتاب ۱۱.۵ ثانیه
    سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت
    مصرف ترکیبی ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
    فاصله محوری ۲۸۳۰ میلی متر
    ابعاد طول: ۴۴۹۵ | عرض: ۱۸۴۰ | ارتفاع: ۱۷۱۰ میلی متر
    وزن ۲۴۴۰ کیلوگرم
    حجم باک ۶۵ لیتر
    موتور هیوندای تراجت مدل 1999 تا 2008

    امکانات و تجهیزات

    امکانات و تجهیزات هیوندای تراجت مدل ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸
    ترمز و پایداری ترمز ضد قفل با EBD
    کیسه هوا کیسه های هوا راننده، سرنشین و جانبی
    سیستم صوتی سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵ اینچی – تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان – ۶ بلندگو – ساب ووفر - دستگاه پخش DVD، ناوبری ماهواره ای SmartNav
    دیگر تجهیزات فرمان خودکار برقی - کمربند ایمنی پیش کشنده - تهویه مطبوع جلو و عقب - شیشه های جلو و عقب برقی - رادیو استریو RDS - دستگاه پخش DVD و CD - ناوبری ماهواره ای SmartNav

    سخن آخر

    تراجت در بازار ایران تقریبا رقیب جدی نداشت البته با این وجود فروش موفقی را هم غیر از حضور در ناوگان خودرو های مسافربری تجربه نکرد. به لحاظ بازار قطعات یدکی هم، لوازم این خودرو با توجه به فروش در بازار خودروهای مسافربری وارد شد و نگرانی جدی درباره قطعاتش وجود ندارد.

    شما همین الان می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سایت یدک مال، قطعات هیوندای تراجت را با مناسب ترین قیمت و با بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    نویسنده: امیر صدرالدینی

    مطالب مرتبط

    2.5 2 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    تازه‌ترین
    قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات
    مهدی
    2 ماه قبل

    کاش دولت در طرح فروش خودرو به مادران دارای فرزند جدید از این ماشین های باکیفیت و جادار وارد کنه تا مشکل ماشین خانواده های پر جمعیت هم حل بشه .