سند حاضر قرارداد حقوقی و لازم‌الاجرا بین کاربر سایت («شما» و یا «کاربر» و یا «خریدار») و شرکت رخشان سپهر اکباتان (سهامی خاص) («ما» و «یدک مال») است. یدک مال طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف¬ کننده فعالیت می‌کند. درصورتی‌که کاربر قصد عضویت و استفاده از خدمات سامانه یدک مال را داشته باشد، لازم است متن قوانین و مقررات («قرارداد») را به نحو کامل مطالعه و سپس اقدام به استفاده از وب¬سایت و یا عضویت در آن نماید.
استفاده از سامانه یدک مال، اقدام به عضویت، اقدام به ورود کاربر به وب‌سایت، و استفاده از سایر خدمات ارائه‌شده، به معنای آگاه بودن از قرارداد و قبول مفاد و شرایط آن است. کاربر همچنین می-پذیرد که رابطه بین یدک مال و ایشان توسط این قرارداد سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قرارداد خواهد بود. لذا درصورتی‌که موادی از این قرارداد یا کلیت آن موردتوافق کاربر نباشد، حق استفاده از خدمات یدک مال را ندارد. این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع موردقبول در روابط یدک مال و کاربران خواهد بود.
به دلیل اهمیت سند حاضر و نیز به‌منظور تسهیل مطالعه برای کاربر، مفاد هر ماده در بخش های مرتب شده، برای شما فراهم‌شده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در قرارداد حاضر، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی فی‌مابین کاربر و یدک مال محسوب می‏‌شود.

فروشگاه آنلاین: فروشگاهی بر بستر اینترنت که امکان فروش و ارائه محصولات، خدمات و دریافت وجه متقابل آن به‌صورت بر خط و بلادرنگ از طریق آن میسر است.
محصولات سایت: کالاها و خدماتی که امکان ارائه و دریافت آن‌ها را طریق اینترنت وجود دارد.
سامانه (پلتفرم) یدک مال: یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات خودرویی مانند قطعات، لوازم یدکی، ابزارهای مرتبط و فایل‌های حوزه خدمات پس از فروش و عکس و کاتالوگهای مرتبط است که به‌عنوان حق‌العمل کار طبق قانون تجارت عمل می‌نماید.
کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سامانه یدک مال استفاده می‌نماید. اشخاص با ثبت‌نام در سامانه یدک مال و فشردن دکمه ثبت‌نام اعلام می‌کنند که کلیه مفاد قرارداد را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به بهره‌برداری از سامانه یدک مال می‌نمایند.
خریدار: کاربری است که به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات مورد عرضه در سامانه یدک مال می‌نماید.
فروشنده: کسی است که به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی که به‌واسطه یدک مال اقدام به فروش یک محصول به‌صورت آنلاین می‌نماید.
حساب کاربری: حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس https://yadakMALL.com که کاربر از طریق این حساب می‌تواند فهرست محصولات خریداری‌شده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبت‌شده و قابل‌ویرایش و بروز رسانی است.
محصول: هر یک از محصولات ارائه‌شده توسط فروشندگان و سایر کاربران در یدک مال است.
تحویل محصول: منظور از تحویل محصول، تحویل قطعات مطابق با روش حمل و نقل مورد تأیید کاربر (خریدار) و ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قرارداد بین کاربر و یدک مال است.
کیف پول: یک مفهوم انتزاعی از کیف پول مرسوم که هنگام خریدوفروش آنلاین جهت نگهداری اطلاعات حساب افراد (اعتبار) در فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود. اعتبار موجود در کیف پول از طریق خرید شارژ الکترونیکی قابل‌افزایش است و معمولاً در صورت وجود اعتبار کافی در کیف پول کاربر، برای پرداخت صورتحساب، نیازی به استفاده از درگاه‌های پرداخت نیست.
شارژ الکترونیکی: یک محصول الکترونیکی (معمولاً مختص همان فروشگاه آنلاین) است که کاربران با خرید و پرداخت مبلغ آن از طریق درگاه‌های بانکی موجودی کیف پول خود را افزایش می‌دهند. معمولاً با خرید شارژ الکترونیکی، مبلغی نیز به‌عنوان جایزه به کاربر (مشتری) اختصاص می‌یابد. (امکان افزایش شارژ برای مدیر سیستم نیز مهیا است)
تیکت: سند الکترونیکی که حاوی مکاتبات خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با یکدیگر و یدک مال می باشد.
سیستم جامع تیکت: قابلیتی در حساب کاربری کاربران است که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با یکدیگر یا یدک مال در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل‌پیگیری است.
پشتیبانی: منظور از پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات مربوط به عملکرد محصول (در صورت ارائه گارانتی فروشنده) و فرآیند تحویل است.
درگاه پرداخت: یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارت‌های بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاه‌های آنلاین و سنتی پردازش می‌کند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وب‌سایت یدک مال به پردازنده/بانک را تسهیل می‌کند.

قرارداد حاضر مطابق با زمانبندی گارانتی تخصیص یافته فروشنده بر محصولات بوده یعنی این قراداد از زمان تحویل تا اتمام مدت گارانتی فروشنده که بر روی محصولات تعریف می گردد اعتبار خواهد داشت

کاربر تضمین می‌نماید که به‌عنوان اصیل و نه به نمایندگی از شخص دیگر از پلتفرم یدک مال استفاده می‌کند. لذا درصورتی‌که به نمایندگی از شخص دیگری درصدد استفاده از پلتفرم یدک مال باشد، بدین‌وسیله تضمین می‌نماید که حق پذیرفتن شرایط و مفاد قرارداد حاضر به نمایندگی از شخص موصوف را دارد.

۱- برای استفاده از خدمات سامانه یدک مال بایستی هر کاربر، اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری ایجاد نماید.

۲- کاربر مطلع است صرفاً اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند حق استفاده از سامانه یدک مال و خرید محصول را دارا هست. لذا درصورتی‌که کاربر زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، صرفاً از طریق والدین یا قیم قانونی خود می‌تواند حساب کاربری داشته باشد.

۳- کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته‌شده در زمان ثبت‌نام و خرید محصول را به‌صورت صحیح و به‌روز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام‌شده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، یدک مال مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذی‌صلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و به‌روزرسانی اطلاعات است، در غیر این صورت تا زمان به‌روزرسانی اطلاعات، اطلاعات قبلی مبنای عمل قرار می‌گیرد.

۴- کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره موبایل متعلق به خود نسبت به ثبت‌نام در سامانه یدک مال اقدام نماید.

۵- هر شخص صرفاً می‌تواند یک حساب کاربری داشته باشند.

۶- در زمان ثبت‌نام، کاربر نام کاربری و کلمه‌ی عبور خود را تعیین می‌نماید. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هرگونه اتفاقی که درنتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفاً بر عهده وی است. کاربر بدین‌وسیله موافقت می‌نماید هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعاً به یدک مال اطلاع دهد. تا زمانی که اطلاع‌رسانی به یدک مال انجام‌نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام‌شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۷- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کند و مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی نسبت به خدمات مربوط به یدک مال انجام می‌شود به عهدۀ کاربری که اطلاعات هویتی وی ثبت شده است خواهد بود.

۸- مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات یدک مال در مورد کاربر شخص حقوقی، متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

۹- کاربر همۀ داده‌پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده‌پیام‌های ارسال‌شده از ناحیۀ نامبرده غیرقابل استماع است.

۱۰- کاربر آگاه است با ثبت‌نام در سامانه یدک مال، ممکن است در راستای معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاع‌رسانی رویدادها، ایمیل و یا پیامی را از سامانه یدک مال دریافت نماید.

۱۱- کاربر می‌پذیرد که یدک مال ممکن است از طریق ارسال پیامک به شماره از قبل تعریف‌شده، یا ایمیل به نشانی اعلامی توسط کاربر در زمان احراز هویت، به‌عنوان راه ارتباطی یدک مال با وی استفاده کند. کاربر آگاه است که احراز هویت ممکن است در بازه‌های زمانی که توسط یدک مال تعیین می‌شود، صورت می‌گیرد.

۱- کلیه محتوای سامانه یدک مال و طراحی ظاهری آن  (feel and look)ازجمله علائم تجاری، لوگو، قالب سایت، اثراتی که تحت حمایت قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۷ هستند، متن، گرافیک، دکمه‌ها، تصاویر، صداها، کلیپ‌های تصویری، دادهای گردآوری‌شده و نرم‌افزار، متعلق به یدک مال و یا فروشندگان بنا به مورد و تحت حمایت قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی مصوب ۱۳۸۲، قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۷ و قانون جرائم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸ است.

۲- علائم تجاری موجود در سایت یدک مال چه ثبت‌شده باشند یا خیر، متعلق به یدک مال و یا فروشندگان بنا به مورد است و به‌موجب قرارداد حاضر هیچ مجوزی برای استفاده از آن‌ها داده نشده است و نمی‌توان بدون رضایت کتبی از یدک مال بنا به مقتضی استفاده نمود.

۳- یدک مال متذکر می‌شود که تمام حقوق مالکیت فکری متعلق به آن محفوظ است و اموال فکری متعلق به یدک مال و فروشندگان در زمره‌ی باارزش‌ترین اموال آن‌ها محسوب می‌شود و کلیه ابزارهای قانونی را برای حفظ آن‌ها به کار خواهد گرفت.

۴- همه مطالب در دسترس از طریق سامانه یدک مال، جزئی از اموال یدک مال محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار یدک مال است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای یدک مال محفوظ می‏‌دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از مطالب و اطلاعات موجود در سامانه یدک مال صرفاً با مقاصد شخصی و با حفظ نام یدک مال هستند.

کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا در ارتباط با آن از جمله در خصوص انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن ابتدا از طریق مذاکره طرفین حل و فصل خواهد شد. در صورت عدم انجام مذاکرات، و یا عدم حصول نتیجه ظرف یک‌ماه پس از بروز اختلاف، هر یک از طرفین ‌می توانند اختلاف را به مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ارجاع نمایند که مطابق آئین داوری آن مرکز بصورت قطعی و لازم الاجراء حل و فصل گردد. داور علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد نمود. شرط داوری حاضر، موافقتنامه‌ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می‌شود و در هر حال لازم الاجراء است.

۱- درصورتی‌که کاربر با کلاهبرداری رایانه‌ای یا سایر جرایم رایانه‌ای یا بدون اخذ مجوز، به‌واسطه اطلاعات حساب بانکی و کارت‌بانکی شخص ثالث اقدام به خرید محصول نماید و بدین سبب یدک مال متحمل خسارت ازجمله به نحو غیر انحصاری پرداخت هزینه اخذ وکیل، هزینه رفت‌وآمد به مراجع رسیدگی و هزینه دادرسی گردد و یا به پرداخت مبلغی محکوم گردد، مکلف به پرداخت ۱۰ برابر هزینه‌های صورت گرفته به یدک مال خواهد بود.

۲- امکان بازگشت وجه شارژهای انجام‌شده در کیف پول به‌هیچ‌وجه وجود ندارد. در این راستا کاربر می‌پذیرد در صورت برقرار بودن شرایط مرجوعی محصول طبق مفاد قرارداد حاضر، تعهد به بازگشت وجه ظرف ۶ روز از تاریخ قبول مرجوعی، فقط به‌صورت شارژ کیف پول انجام‌شده و کاربر می‌تواند محصول دیگری را از یدک مال خریداری کند.

۱- یدک مال در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که عضویت یک کاربر می‌تواند برای یدک مال یا سایر کاربران مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات یدک مال را دارد، این موضوع متعاقباً به اطلاع کاربر می‌رسد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت. مهم‌ترین مصادیق این بند به‌نحوه غیر انحصاری به شرح زیر می‌باشد:

۱-۱ – در صورتی که کاربر با ایمیل یا شماره متعلق به دیگری اقدام به ثبت‌نام در سامانه یدک مال نماید؛

۲-۱- کاربر بیش از یک حساب کاربری داشته باشد؛

تبصره: در این حالت یکی از حساب‌ها به صلاحدید یدک مال حذف و پنل کاربری مسدود می‌شود؛

۳-۱- هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار یدک مال شود؛

۴-۱- توهین و یا افترا زدن به یدک مال یا سایر کاربران و فروشندگان به هر نحو (از جمله به نحو غیر انحصاری از طریق پنل کاربری کاربر یا در فضای مجازی)

۵-۱- به سبب اعمال مفاد بخش حاضر حساب کاربری کاربر مسدود شده باشد، ولیکن مجددا اقدام به افتتاح حساب کاربری نماید؛

۶-۱- هرگونه تبلیغ محصول دیگر و ایجاد بحث در مورد پلتفرم‌های دیگر از طریق پنل کاربری کاربر در وب‌سایت یدک مال.

۲- کاربر می‌پذیرد در صورتی که حساب کاربری به سبب یکی از موارد فوق‌الذکر مسدود شود، افتتاح مجدد حساب کاربری در یدک مال (غیر از بخش ۱.۲ ماده حاضر که یکی از حساب‌های کاربری پابرجا خواهد ماند)، پشتیبانی محصولاتی که از طریق حساب کاربری مسدود شده صورت گرفته است، امکان نخواهد داشت. کاربر بدین‌وسیله هرگونه ادعایی را در این مورد از خود سلب و اسقاط می‌نماید.

۳- در صورتی که کاربر از سامانه یدک مال، محصولی را خریداری نکرده باشد، ژاکت می‌تواند بدون هیچ دلیلی حساب کاربری وی را با ارسال اطلاعیه طبق بخش «ی»  مسدود نماید و دسترسی کاربر مذکور به خدمات یدک مال را حذف نماید.

۴- در صورتی که به هر دلیل دیگری حساب کابری کاربر، مسدود شود، مقررات این ماده اعمال خواهد شد.

۱- بخش «دیدگاه» یدک مال بستری برای به اشتراک‌گذاری تجربه خرید کاربران و طرح پرسش‌های مرتبط با محصولات است. کاربر با رعایت قوانین و مقررات سایت می‌تواند نظرات خود را به اشتراک بگذارد و سؤالات خود را مطرح نماید، در غیر این صورت نظر یا سؤال مطرح‌شده، توسط کارشناسان یدک مال تائید نخواهد شد و متعاقباً در این بخش برای عموم به نمایش درنمی‌آید.

۲- بدیهی است یدک مال در قبال صحت نظرات منتشرشده در این بخش، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. همچنین نظرات کاربران ازنظر فنی مورد تائید یدک مال نیست و نباید کاربر صرفا بر اساس نظرات سایر کاربران در خصوص خریداری محصول تصمیم‌گیری نماید.

۳- نظرات بایستی به فارسی باشد، از ادبیات نوشتاری محترمانه استفاده کرده و کاربر از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کند.
کاربر نباید لینک سایت‌های دیگر، اطلاعات تماس، ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی را در نظرات خود درج نماید.

۴-سؤالات و نظرات بایستی صرفاً مرتبط با محصول موردنظر  باشد.

۵- هرگونه تبلیغ محصول دیگر و بحث در مورد پلتفرم‌های دیگر بلافاصله و بدون اخطار قبلی موجب مسدود شدن حساب کاربری خواهد شد. موجودی حساب کاربر خاطی نیز بلوکه‌شده و حق هرگونه شکایت توسط کاربر سلب می‌شود

کلیه مکاتبات الکترونیکی میان کاربران و فروشندگان و نیز کاربران با یدک مال در سیستم جامع تیکت یدک مال و یا پنل کاربری در بخش “حساب کاربری من” صورت می‌گیرد. کاربر می‌پذیرد ارسال هرگونه اطلاعیه و ابلاغیه از طریق این سیستم به منزله ابلاغ تلقی می‌گردد.

۱- پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن محصول خریداری‌شده در انبار فروشندگان محموله قطعات سفارش گذاری شده ایشان از طریق روش حمل و نقل انتخابی خریدار برای ایشان ارسال گردد.

۲- کلیه سفارش‌هایی که وضعیت آن‌ها به “تحویل واحد انبار” تغییریافته باشد در اسرع وقت توسط فروشنده جمع آوری بسته بندی و تحویل واحد حمل خواهد شد که این مورد نیز به صورت از طریق پنل کاربری و پیامک به اطلاع خریدار می رسد.

۳- در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیت‌هایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، ضمن تلاش حداکثری جهت تأمین یدک مال حتما از طریق بخش پشتیبانی مراتب را به اطلاع خریدار می رساند.

۴- خریدار حق درخواست لغو سفارش خریداری‌شده را تا زمان تحویل و تکمیل شدن سفارش نخواهد داشت. بعد از اتمام فرآیند تحویل خریدار در صورت تمایل به مرجوعی می تواند مسیر مرجوعی قطعات را دنبال نماید

۵- یدک مال مسئولیتی در قبال عدم تطابق قطعه با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از محصول خریداری‌شده و تحویل‌شده را ندارد.

تبصره: یدک مال تطابق قطعه با شماره فنی را تضمین می نماید و تمام مسئولیت عدم تطابق (شماره فنی قطعات سفارش گذاری شده و شماره فنی قطعات تحویل شده) را می پذیرد. منتهی مسئولیت استخراج شماره فنی صحیح و منطبق با خودرو متوجه خریدار است و در صورت مرجوعی هزینه حمل و نقل عودت قطعه بر عهده خریدار خواهد بود.

۶-  در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه‌شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را در حساب کاربری ایشان به یدک مال اعلام نماید و یدک مال موظف است ضمن پیگیری مغایرت از فروشنده محصول، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در صورت عدم رفع مشکل، مسئولیت یدک مال صرفاً کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار (طبق بخش «ز») و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.

۷- به هنگام تحویل قطعات در دست داشتن کارت ملی جهت احراز هویت لازم است، مطابق دستور العمل تحویل قطعات در یدک مال تصویر کارت ملی خریدار یا نماینده معرفی شده خریدار، امضا و اثر انگشت تحویل گیرند بر فرم تحویل الزامی می باشد.

۱- به‌طورکلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط‌های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیط‌ها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه یدک مال تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به‌صورت محرمانه می‌نماید، بااین‌حال از جانب احتیاط از خریداران و فروشندگان می‌خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را ناامن فرض نمایند. یدک مال هیچ‌گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمی‌پذیرد.

۲- یدک مال با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس‌های خود است.

۳- یدک مال مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرم‌افزارها و یا برنامه‌های مورداستفاده کاربر و فروشنده ندارد.

۴- یدک مال مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده مابین خریدار و سرورهای بانکی ندارد.

۵- یدک مال مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور حساب کاربری خریدار و فروشنده، توسط اشخاص ثالث ندارد.

۶- یدک مال موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده‌های موجود در حساب کاربری خریدار و فروشنده است و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.

۷- یدک مال تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب کاربری خریداران، فروشندگان و بازاریابان انجام می‌دهد ازاین‌رو یدک مال نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار، فروشنده، بازاریاب ازلحاظ نگهداری امنیت حساب خود است مسئولیتی ندارد.

۱ – به استناد روش حمل و نقل انتخاب خریدار در صفحه پرداخت یدک مال از طریق فروشندگان نسبت به بکارگیری و پیگیری مراحل حمل از طریق عنوان شده می پردازد و مراحل پیشرفت کار را از طریق حساب کاربری بخش سفارشات به اطلاع خریدار می رساند.

۲- انواع روشهای حمل و نقل و تحویل قطعات به ترتیب زیر است:

۱-۲- روش حمل رایگان در تهران (مناطق ۲۲ گانه) بوده و زمان تحویل بسته به موقعیت انبار فروشندگان و دسترسی به قطعات حداکثر ۴۸ ساعته خواهد بود که خریدار با پذیرش این روش حمل می پذیرد که طی بازه ذکر شده آماده تحویل گیری قطعات می باشد.

۲-۲- روش حمل با پیک موتوری: در حال حاضر این سرویس در تهران قابل ارائه بوده و مرتبط با مشتریانی است که در تحویل قطعات تعجیل دارند، این روش نسبت به روش ۱-۲ در بازه زمانی کوتاه تری انجام شده و بسته به موقعیت انبار فروشندگان و دسترسی به قطعات بین ۵ تا ۲۴ ساعت متغییر میباشد.

تبصره : با توجه به اضطرار خریدار در این روش یدک مال حداکثر تلاش خود را بر تسریع تحویل به انجام گذارده مراحل پیشرفت را با خریدار هماهنگی خواهد نمود.

۳-۲- روش حمل شهرستان (تعاونی یا باربری): در این روش کلیه مسئولیت دریافت سلامت تا تحویل به واحد حمل بر عهده یدک مال می باشد و خریدار با پذیرش این روش مخاطرات متوجه با آسیب قطعات و مذاکره با پیمانکار تحویل دهنده (باربری یا تعاونی) را می پذیرد. در ارتباط با خریداران شهرستان توصیه میشود اگر نماینده ای در تهران دارند ایشان را تا قطعات تحویل ایشان گردد.

۳- امکان تغییر ادرس سفارش :

در صورتی که کالا هنوز از طرف یدک مال ارسال نشده باشد امکان تغییر ادرس برای خریدار مهیا می باشد که در ان شرایط می بایست با تیم پشتیبانی یدک مال تماس حاصل گرفته و ادرس جدید را اعلام نمایند.

۴- درخواست دریافت حضوری :

خریدار که درخواست دریافت حضوری می تواند پس از ثبت سفارش کالای خود به صورت حضوری پس از هماهنگی با واحد فروش و پشتیبانی یدک مال به آدرس معرفی شده مراجعه و کالای خود را دریافت نمایند.

۱- ارائه خدمات پشتیبانی، توسط فروشنده و از طریق سیستم گارانتی در سفارشات و تیکت پشتیبانی یدک مال در خصوص مشکلات مربوط به عملکرد محصول در بخش “کاربری من” است.

تبصره: هرگونه آسیب به بسته بندی، نصب قطعه بر خودرو، رونکاری، شکستگی، پارگی، تغییر در لیبل و رسید پستی محموله قطعاتی خریداری‌شده موجب خروج از گارانتی مرجوعی و تعویض محسوب می‌گردد.

۲- بررسی دیدگاه‌های هر محصول، چگونگی پاسخگویی فروشنده به دیدگاه کاربران و زمان ارسال پاسخ‌ها می‌تواند معیار خوبی برای سنجش پشتیبانی فروشنده از محصول باشد.

۳- پشتیبانی محصولات خریداری‌شده صرفاً توسط فروشندگان انجام خواهد شد و یدک مال صرفاً مطابق شرایط مرجوعی محصولات نظارت بر روند پشتیبانی را بر عهده دارد.  

هدف اصلی یدک مال رضایت کامل مصرف کننده می باشد که بر همین اساس خریدار می تواند کالای خریداری شده را طبق شرایط زیر تا ۷ روز به یدک مال مسترد نمایند.

  1. کالای ارسال شده مغایر سفارش اعمال شده از سوی خریدار باشد، این بدان معنی است که شماره فنی قطعه یا قطعات سفارشگذاری شده با قطعه یا قطعات دریافت شده منطبق نباشد.
  2. خریدار لازم است قبل از باز نمودن کالا در هنگام تحویل دقت داشته باشد که اطلاعات (خاصه شماره فنی قطعات) مندرج در لیبل و یا فرم سفارش روی بسته با کالای سفارش داده شده مطابقت دارد. در صورت مغایرت در نوع کالا ، رنگ کالا و گارانتی درج شده می بایست از باز نمودن کالا خودداری نموده و مراتب را طی ۲۴ ساعت به واحد پشتیبانی یدک مال اطلاع دهد.
    • تبصره: لازم به ذکر است کالاهای برقی نظیر باتری، دینام، کوئل، دلکو، شمع، وایر شمع، مدارهای الکتریکی، آفتامات، فیوزها، کنترل کننده ها، سوکتها، انواع سیم کشی، کلیدها و دکمه ها، انژکتورها، کمپرسورها، کنترل یونیتها و…  پس از تحویل به مشتری در صورتی که اشتباه از سوی ارسال یدک مال نباشد در هیچ صورتی از سمت یدک مال مرجوع نخواهد شد .
  3. کالا از نظر فیزیکی در هنگام تحویل مشکل داشته باشد. خریدار موظف است در هنگام تحویل کالا در حضور مامور تحویل کالا (یا تعاونی و باربری) آن را چک نموده و در صورت هرگونه مشکل فیزیکی از قبیل شکستگی، آسیب ظاهری، تاب افتادگی و یا خراشیدگی ان را با تایید مامور تحویل از تحویل آن خودداری نموده و بلافاصله به تیم پشتیبانی یدک مال اطلاع دهد و طی زمان کمتر از ۲۴ ساعت با تیم یدک مال جهت مرجوعی کالا و یا استرداد هماهنگ نماید.

شرایط جایگزین و یا استرداد وجه حاصل از بازگشت کالا

پس از مرجوعی کالا درصورت تایید کارشناس فنی مبنی بر مغایرت کالا و یا سلامت فیزیکی کالا به یکی از سه حالت ذیل به خریدار پاسخ داده خواهد شد:

  1. درصورتی که خرابی ذاتی باشد و یا معیوب باشد با کالای سالم جایگزین و برای خریدار ارسال خواهد شد یا درصورت ناموجود بودن، مبلغ کالا به خریدار عودت داده خواهد شد.
  2. درصورتی که خرابی ناشی از استفاده نادرست خریدار باشد، مورد تایید یدک مال نخواهد بود و همان کالا مجددا برای خریدار ارسال می گردد در این صورت کلیه هزینه های حمل و نقل به عهده خریدار می باشد.
  3. بازگشت محصول خریداری‌شده به یدک مال جهت استفاده از گارانتی پس از بازده ۷ روز برعهده خریدار می باشد. لازم به ذکر است، جهت بهره‌مندی از خدمات پس ار فروش، رسید تحویل کالا الزامی ‌است. همینطور، محصول می‌بایست در بسته‌بندی اصلی خود ارسال گردد. (یدک مال مسئولیتی در قبال محصولاتی که با بسته‌بندی اصلی و سالم ارسال نشده‌اند نخواهد داشت.)

پرداخت هزینه برگشت کالا :

به هر دلیلی که اثبات شود که اشتباه از سوی یدک مال بوده است هزینه حمل کالای برگشتی به خریدار بازپرداخت خواهد شد.

برای واریز هزینه حمل و نقل به حساب خریدار، قبض پستی / تصویر بارنامه با مهر شرکت پست / باربری باید همراه ارسال شود و یا می توانید به صورت پس کرایه کالا را به یدک مال برگشت دهید .

در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط واحد فنی یدک مال ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، بر عهده خریدار می باشد.

مطابق بند “س” این قرار داد موضوع مطابقت و برابری قطعه با شماره فنی بر عهده یدک مال و فروشندگان است، منتهی مسئولیت اینکه شماره فنی درست انتخاب شده باشد بر عهده خریدار است،به عبارت دیگر مسئولیت قابل نصب بودن شماره فنی انتخاب شده بر خودرو / شاسی مورد نظر خریدار باشد، مستقیماً بر عهده خریدار میباشد و لذا در زمان مرجوعی قطعه در صورت پذیرش کارشناسان یدک مال مطابق با مفاد بند “س” هزینه حمل ونقل مرجوعی برعهده خریدار خواهد بود. لذار در همین راستا پیشنهاد می گردد جهت استخراج شماره فنی و انتخاب صحیح قطعه مورد نیاز، حتما موضوع را قبل از سفارشگذاری با مشاوران فنی سایت یدک مال (پشتیبانی واتساپ) و یا واحد تعمیرگاهی مطرح نموده و بعد از دریافت نظر کارشناسی ایشان اقدام به سفارشگذاری نمایید.

قطعه اصلی: قطعه ای است که توسط شرکت سازنده خودرو بعنوان قطعه قابل مصرف در دوره خدمات پس از فروش معرفی می گردد و در شبکه خدمات رسمی آن خودرو ساز بعنوان قطعه اصلی شناخته می شود ،بعنوان مثال انواع قطعات موبیس جنیون پارتس MOBIS GENUINE PARTS چه با عنوان انگلیسی و جه با عنوان کره ای (که در بازار به نام موبیس یا موبیز شناخته موبیس شود) همان قطعات اصل ی هیوندای و کیا می باشد.

قطعه OEM: قطعه ای است که توسط کارخانجات سازنده قطعات اصلی تولید و عرضه می شوند را قطعات OEM نا مگذاری می کنند.

کاربر اظهار می‌دارد که این قرارداد را خوانده و فهمیده است و موافقت می‌نماید که مفاد و شروط آن برای او لازم‌الاجرا است. همچنین کاربر موافقت می‌نماید که این قرارداد تنها توافقنامه کامل میان یدک مال و کاربر است و هر توافق کتبی یا شفاهی دیگری سابق بر آن‌که در رابطه با خدمات سامانه یدک مال است، ملغی است.