معرفی خودرو

مشخصات هیوندای النترا ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵ نسل MD

هیوندای النترا 2010 تا 2015 نسل MD

در طول سال ها، بیشتر محصولات هیوندای موتور که به سرزمین ما قدم گذاشته‌اند مورد اسقبال قرار گرفته‌اند؛ و به غیر از چند مورد خاص، همگی فروش خوبی را در ایران تجربه کرده اند. در این بین اما هیوندای النترا یکی از موفق ترین و محبوب ترین هاست. از مدل های قدیمی دهه نودی این محصول که بگذریم، به نسل سوم یا النترا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میرسیم که برای مدتی با نام دیگرش یعنی اوانته در کرمان موتور مونتاژ می شد.

النترا MD در قالب مدل های اولیه و سپس فیس لیفت عرضه می شد و بعد از آن هم نسل ششم النترا؛ تا اینکه تحریم ها شدت گرفت و در نتیجه توقف واردات این خودرو، ادامه این روند و عرضه نسل هفتم را مختل نمود.در میان تمامی مدل های عرضه شده در جهان، نسل پنجم یا همان MD از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که این محصول اولین نسخه از النترا بود که موفق شد از لحاظ طراحی ظاهری، میزان ایمنی و سطح امکانات و آپشن ها، رقبای مطرح خود از شرکت های تویوتا و هوندا و.. را به چالش بکشاند و به نوعی در بازارهای جهانی خودی نشان بدهد.

البته مدل های قبلی این محصول هم از لحاظ کیفیت، کارایی، استهلاک، قیمت و هزینه‌های نگهداری، خودروهای خوب و قابل اعتمادی بودند اما هیچ کدام مانند مدل MD در معیار های گوناگون این میزان موفق ظاهر نشده بودند.

در این نوشتار بطور اختصاصی به معرفی و بررسی مشخصات فنی، امکانات و آپشن ها، سطح ایمنی، بازار قطعات یدکی و وضعیت فروش هیوندای النترا MD مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ می پردازیم؛ در ادامه با مجله یدک مال همراه باشید.

مشخصات فنی

هیوندای النترا در قلب خود یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی جای داده است که این پیشرانه قادر است در بهترین حالت ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخ های جلویی نماید. این مجموعه به شتاب صفر تا صد حدود ۱۰.۵ ثانیه منتهی می شود که هرچند برای استفاده‌های معمول کافی است اما در مقابل رقبایی نظیر کیا سراتو ۲ لیتری یا مزدا ۳ مقداری ضعیف به نظر می رسد.

در پارامترهایی نظیر عملکرد جعبه‌دنده، ترمزها، عایق‌بندی کابین، تعلیق، مصرف سوخت و سایر مشخصات فنی هم میتوان به الانترا امتیاز قابل قبولی بخشید، هرچند این ماشین نکته فنی خارق العاده‌ای ندارد و تمرکز اصلی خود را روی خصلت‌های اقتصادی، استهلاک پایین و ایمنی بالا قرار داده است.

مشخصات فنی
نام خودرو هیوندای النترا - هیوندای آوانته
نسل نسل پنجم ( MD ) - تولید از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱.۸ لیتر
قدرت ۱۴۸ اسب‌ بخار
گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر
شتاب ۱۰.۵ ثانیه
سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۷.۱ لیتر
فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متر
وزن ۱۲۶۹ کیلوگرم
حجم باک ۵۰ لیتر

طراحی ظاهری

عرضه ی هیوندای النترا ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵ با آغاز یک عصر جدید در طراحی محصولات این شرکت کره ای همراه بود. دوره‌ای که در آن خودروساز کره‌ای از مدلهای محافظه کارانه و ساده قبلی فاصله گرفت و با ارائه محصولاتی مدرن با خطوط سیال و زیبا موفق شد توانایی هایش را به رخ جهانیان بکشاند. البته طرح‌های پیچیده و اغواگرایانه یک مشکل هم دارند و آن اینکه معمولاً زودتر از مدلهای ساده از مد می‌افتند؛ به عنوان مثال طراحی نسل ششم که در آن از خطوط ساده و منطقی استفاده شده ماندگارتر از نسل پنجم از کار درآمده است.

نمای جلو هیوندای النترا 2010 تا 2015 نسل MD
نمای جلو هیوندای النترا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نسل MD

با این حال میتوانیم از النترا MD هم به عنوان خودرویی خوش قیافه و جوان پسند یاد کنیم که با خطوط سیال بدنه و چراغ هایی که به شکل اغراق‌آمیزی تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند، حس پویایی را به بیننده منتقل میکند. همچنین استفاده از رینگ‌های جذاب و جلوپنجره بزرگ، جلوه‌ای اسپرت به خودرو بخشیده‌اند که هرچند خیلی با مشخصات فنی خودرو همخوانی ندارد اما حس خوبی به مخاطب ارزانی میدارد.

نمای عقب هیوندای النترا 2010 تا 2015 نسل MD
نمای عقب هیوندای النترا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نسل MD

طراحی داخل کابین

با ورود به داخل کابین با فضایی مدرن و زیبا روبرو میشویم که هنوز بعد از گذشت سالها جذابیت‌های زیادی دارد. وجود آپشن‌های پر شمار و طراحی فانتزی کنسول مرکزی در ترکیب با خطوط جسورانه داشبورد و پشت آمپرهای اسپرت، حس بسیار خوبی به راننده و سرنشینان هدیه میکنند.

از نظر ارگونومی هم شرایط تا حد زیادی قابل قبول است، هرچند در نسل ششم طراحان هیوندای تصمیم گرفته‌اند مقداری از زیبایی‌ و شلوغ‌کاری کابین بکاهند و با ساده سازی به ارگونومی بهتری دست یابند. فضای کابین نیز برای یک خانواده عادی مناسب است اما اگر سرنشینان عقبی قد بلندی داشته باشند از نظر فضای بالای سر با محدودیت نسبی مواجه خواهند شد.

داخل کابین هیوندای النترا 2010 تا 2015 نسل MD
داخل کابین هیوندای النترا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نسل MD

در خصوص کیفیت متریال و جنس استفاده شده هم اگر بخواهیم با محصولات قدیمی تر هیوندای مقایسه کنیم، میزان پیشرفت محسوس است. اما همچنان در مقایسه با برخی از خودروهای خوش نام ژاپنی نظیر هوندا سیویک وضعیت از حالت ایده‌آل فاصله دارد. ضمن اینکه کابین النترا کمی زودتر از امثال سیویک و کرولا به صدا می‌افتد.

داخل کابین و صندلی عقب هیوندای النترا 2010 تا 2015 نسل MD
داخل کابین و صندلی عقب هیوندای النترا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نسل MD

امکانات و آپشن ها

ترمز و پایداری VSM - ESC - TCS - ABS - EBD - BA
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همره ۶ بلندگو - ورودی iPod و USB و AUX - تجهیزات قابل سفارش: آمپلیفایر ۳۶۰ واتی - نویگیشن به همراه صفحه نمایش ۷ اینچی - بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا - دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
دیگر تجهیزات گیربکس ۶ سرعته خودکار - سیستم Active ECO - نشان دنده باد لاستیک‌ها - چراغ مخصوص روز - آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن - رینگ ۱۶ اینچی - تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت - کروز کنترل - تجهیزات سفارشی: سانروف - مه‌شکن جلو - روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) - رینگ ۱۷ اینچی - سیستم ورود بدون کلید - دکمه استارت موتور - دوربین عقب - روکش چرمی صندلی‌ها - گرمکن صندلی‌های جلو - گرمکن صندلی‌های عقب - روکش چرمی فرمان و دسته دنده - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو

سخن آخر

امیدواریم که توانسته باشیم در این نوشتار، اطلاعات مفید، کامل و قابل استفاده ای را درباره ی هیوندای النترا ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵ در اختیارتان قرار داده باشیم. شما همین حالا می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی هیوندای النترا ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵ نسل MD را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

مطالب مرتبط

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات