معرفی خودرو, هیوندای

بررسی مشخصات هیوندای سوناتا NF

هیوندای_سوناتا_NF

بررسی مشخصات هیوندای سوناتا NF

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بیشتر ما ایرانی ها نام هیوندای سوناتا به گوشمان خورده است، سدان محبوب در سگمنت دی (کلاس D بدنه خودرو) که نسل پنجم آن یعنی هیوندای سوناتا NF در بازار کشورمان محبوبیت و موفقیت قابل توجهی را به دست آورد.

    هیوندای سوناتا از سال ۱۹۸۵ تا کنون توسط شرکت هیوندای و در هشت نسل تولید شده است.

    سوناتا چه در طراحی و چه در موارد دیگر شباهت های بسیار زیادی با برادر دو قلوی خود یعنی هیوندای آزرا گرنجور داشته است.

    تولید نسل پنجم این خودرو یعنی سوناتا NF در آگوست سال ۲۰۰۴ در کره جنوبی آغاز شد؛ سوناتا NF را در واقع می توان تحولی در سیر تولید هیوندای سوناتا نامید؛ چه از لحاظ قالب و پلتفرم، چه از لحاظ طراحی بدنه و چه از لحاظ عملکرد فنی.

    برای هیوندای سوناتا NF اولین موتور تمام آلومینیومی I4 شرکت هیوندای که تتا نام گرفت ارائه شد.

    طراحی

    سوناتا NF را از منظر زیبایی شناسی  و طراحی قطعا می توان جزو بهترین ها دسته بندی کرد.در تایید این سخن شاید همین بس باشد که بدانیم سوناتا NF توانست جایزه بهترین طراحی یا همان Good Design Award را در دسته اتومبیل های سواری، از سازمان JIDPO ژاپن دریافت کند.

    در سال ۲۰۰۶ و در زمان انتخاب خودروی سال کانادا نیز هیوندای سوناتا توانست جایزه بهترین خودروی خانوادگی (Best New Family Car) با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار را به خود اختصاص دهد.

    نمای عقب هیوندای سوناتا_NF صندوق

    انواع مدل ها

    سوناتا NF از زمان تولید تا سال ۲۰۰۹ که پایان نسل NF بود در سه مدل اصلی GL، GLS و LX عرضه شد.این هیوندای با این چهره تا سال ۲۰۰۸ ساخته و عرضه شد. برای مدل ۲۰۰۹ فیس لیفت اتفاق افتاد و ظاهر جدیدی را شاهد بودیم.

    هیوندای_سوناتا_NF_قرمز_2009_فیس_لیفت

    در سال ۲۰۰۹ هیوندای سوناتا NF با چهره ای جدید وارد میدان شد. مدل فیس لیفت شده که تنها در دو مدل ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بود هنوز هم خرید و فروش می شوند. چهره این خودرو را در عکس بالا می توانید مشاهده کنید. از جمله بهبودهایی که در این دو مدل اتفاق افتاده می توان به افزایش قدرت موتور در هر دو نسخه ۴ سیلندر خطی (L4) و ۶ سیلندر خورجینی (V6) ، کاهش مصرف سوخت ، ارتقای تجهیزات و نمای داخلی ، تغییر نمای خارجی در قسمت سپرها ، چراغ و جلو پنجره اشاره کرد.

    مشخصات فنی

    سوناتا NF در ابتدای عرضه جهانی با دو گزینه ی موتور ۲.۴ لیتری I4 با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و ۵۸۰۰ دور در دقیقه، و یک موتور ۳.۳ لیتری V6 با قدرت ۲۳۷ اسب بخار تولید و عرضه می شد. در خود کره البته ، گزینه ۲.۴ لیتری فروخته شد.

    نسخه دیگر بنزینی ۲.۰ لیتری هم مصرف سوخت کمتر و در نتیجه کم هزینه شدن مالیات و بیمه ، محبوبیت بیشتری در آنجا داشت.

    عنوان شرح فنی
    محور محرک دیفرانسیل جلو
    گیربکس ۵ دنده اتومات
    پیشرانه ۴ سیلندر MPI
    حجم موتور ۲.۴ لیتر
    قدرت ۱۶۲ اسب بخار
    گشتاور ۲۲۲ نیوتن‌ متر
    شتاب ۱۰ ثانیه
    سرعت ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت
    مصرف ترکیبی ۸.۶ لیتر در صد کیلومتر
    فاصله محوری ۲۷۳۱ میلی متر
    وزن ۱۴۷۰ کیلوگرم
    حجم باک ۶۷ لیتر
    فیلمی از بررسی نسل پنجم هیوندای سوناتا NF

    سخن پایانی

    امیدواریم که در این نوشتار توانسته باشیم اطلاعات مفید، جامع و قابل استفاده ای را درباره ی هیوندای سوناتا NF در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی هیوندای سوناتا NF را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    گالری تصاویر

    مطالب مرتبط

    0 0 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات