آموزشی

علل چرب شدن شیشه خودرو از داخل چیست؟

شیشه خودرو

شیشه خودرو و علل چرب شدن آن  از جمله اتفاقاتی است که میتواند برای هر فرد صاحب خودرویی رخ دهد. این موضوع باعث تار و کثیف شدن شیشه می‌شود که در نتیجه راننده نخواهد توانست به درستی روبروی خود را ببیند و کنترل کاملی نسبت به ماشین داشته باشد. همانطور که می‌دانید شیشه جلوی اتومبیل یکی از عوامل بسیار مهم در رانندگی می‌باشد.

دلایل چرب شدن شیشه خودرو

۱- آزاد شدن بوی پلاستیک داشبورد : تلاش برای تمیز کردن این سطح چربی با استفاده از پاک کننده های روغنی وضع را بدتر می کند. محلول تمیز کننده تبخیر می شود و به لایه چربی تبدیل می شود که شیشه خودرو  را می پوشاند، به خصوص در هوای گرم.

۲-لمس بیش از حد شیشه خودرو

۳-باز و بسته کردن درب ماشین : این احتمال وجود دارد که هر بار درب را برای ورود یا خروج از ماشین باز می کنید، آلاینده هایی از بیرون به داخل ماشین وارد شوند. در روزهایی که بادهای شدیدی می وزد، میکروب های هوای بیرون هر زمان که درب ماشین را باز و بسته می کنید به داخل خودرو راه پیدا می کنند که این موضوع می تواند علت چرب شدن شیشه خودرو از داخل باشد. ممکن است تعجب کنید که چه مقدار آلاینده می تواند در چنین مدت زمان سریع وارد کابین شود، اما دقیقا سرعت ورود این آلاینده ها به داخل خودرو بسیار زیاد است. 

۴-کثیفی فیلتر اتاق :فیلتر هوایر اتاق خودرو شما قرار است آلاینده هایی که در داخل کابین خودرو وجود دارد را کاهش دهد، اما گاهی اوقات برعکس عمل می کند. هنگامی که فیلتر اتاق ماشین بسیار کثیف می شود، می تواند این آلاینده ها را روی شیشه جلوی خودرو شما پخش کند و باعث چرب شدن شیشه شود. 

شیشه خورو1
شیشه خورو2

۵-سیگار کشیدن

۶-نشتی ضد یخ در داخل کابین ماشین :اگر بوی تندی را در داخل ماشین خود حس کردید یا متوجه شدید که چربی روی شیشه رنگ آبی دارد، می توانید متوجه شوید که ضد یخ در داخل خودرو نشتی دارد. این نشت می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن لایه چربی روی شیشه جلو شود.

نشتی ضد یخ خودرو  را بایستی جدی بگیرید زیرا این ماده شیمیایی می تواند به سلامتی شما و همچنین ماشین آسیب برساند.

۷- پایین نگه داشتن شیشه های خودرو

۸- آب باران

راه های رفع چربی شیشه خودرو از داخل

استفاده از ابزار تمیز کردن مناسب مهم تر از مخلوط کردن بسیاری از چیزهای آزمایش نشده است. در اینجا موارد زیر برای تمیز کردن ضروری است:

  • پارچه میکروفایبر یا میکروفیبر
  • محلول تمیز کننده
  • مالیدن الکل

۱- شیشه را تمیز کنید :داخل شیشه را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید تا از آلودگی اضافی روی سطح آن خلاص شوید. اگر این مرحله را انجام ندهید شیشه ماشین شما تیره تر می شود، بنابراین حتماً این مرحله را اول انجام دهید.

۲-استفاده از الکل ضدعفونی  کننده : استفاده از الکل ضد عفونی کننده قبل از استفاده از شیشه پاک کن به عملکرد بهتر پاک کننده کمک می کند. شما به مقدار کمی الکل ضد عفونی کننده نیاز دارید، بنابراین آن را با آب به نسبت مساوی مخلوط کنید. سپس آن را روی یک پارچه میکروفیبر تمیز بمالید و داخل شیشه را پاک کنید.

۳- استفاده از محلول های تمیز کننده :محلول تمیز کننده‌ای که انتخاب کرده‌اید را روی یک پارچه میکروفیبر اسپری کنید و شیشه را پاک کنید. دقت داشته باشید که اسپری مستقیم آن روی شیشه می تواند منجر به پخش شدن چربی شود 

۴-مرحله آخر این است که شیشه را با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید تا مایع کاملاً به داخل آن آغشته شود. همچنین قسمت بیرون شیشه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لکه های آب وجود ندارد.

شیشه خودرو 3
شیشه خودرو 4

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات