آموزشی

علت خفه شدن خودرو

علت خفه شدن خودرو

علت خفه شدن خودرو و روشن نشدن آن  ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مهمترین دلایل خفه کردن ماشین نارسایی سیستم سوخت در ماشین، خرابی وایر ها و نرسیدن برق می باشد خفه کردن ماشین زمانی اتفاق می افتد که بنزین بیش از حد به سیلندر برسد و اکسیژن کافی برای  احتراق نباشد در این هنگام بهترین راه این است که چندبار بدون گاز دادن استارت زده و یا ماشین را هل داد

علت خفه شدن خودرو

قطعات سیستم برق خودرو شامل موارد زیر می باشد که بودن آن ها بسیار ضروری و مهم می باشد و همچنین اگر یکی از این موارد زیر دچار مشکل شود، باعث خاموش شدن ماشین می شود :

۱- وایر شمع: کار انتقال جریان الکتریسیته به شمه ها و تولید جرقه توسط وایر های شمع و لایه های عایق ما بین آن ها به وجود خواهد آمد.

۲- کویل: این قطعه وظیفه اش تقویت ولتاژ های باتری می باشد که حتما وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. اگر وظیفه خود را خوب انجام ندهد، باعث به وجود آمدن مشکل های جدی می شود.

علت خفه شدن خودرو
علت خفه شدن خودرو

۳- انژکتور ها: انژکتور ها مانند کاربراتور وظیفه ترکیب سوخت با هوا و تزریق آن در موتور را بر عهده دارد و این کار بسیار دقیق انجام خواهد شد.

۴- باتری:  زمانی که باتری خودرو تمام شود و یا خراب شود، امکان دارد ماشین خفه شد و دیگر روشن نشود. یکی دیگر از عوامل روشن نشدن خودرو می تواند به علت عدم کار کرد صحیح و یا ضعیف بودن باتری می باشد. در این حالت خودرو ضعیف استارات می خورد و یا به طور کلی استارات نخواهد خورد.

۵- دینام : وظیفه دینام نگه داشتن باتری در حالت پر می باشد.

علت خفه شدن خودرو
علت خفه شدن خودرو

نحوه جلوگیری از خفه کردن موتور

از فشار دادن متعدد پدال گاز قبل از روشن کردن خودرو خودداری کنید، ماشین کاربراتوری سالم در آب و هوای سرد، با کشیدن ساسات و کمی فشار بر روی پدال گاز به راحتی روشن می‌شود.ممکن است تصمیم بگیرید در یک روز سرد برای مسافتی کوتاه از خودرو استفاده کنید، در این صورت دقایقی صبر کنید تا پیشرانه گرم شود و از خاموش کردن در حالت سرد خودداری کنید.خاموش کردن زودهنگام موتور در هر دو مدل کاربراتوری و انژکتوری باعث می‌شود که بنزین‌های نسوخته در محفظه‌ی احتراق، شمع‌ها را خیس کنند و خودرو  را خفه کند.

علت خفه شدن خودرو
علت خفه شدن خودرو

چه ماشین‌هایی بیشتر خفه می‌کنند؟

ممکن است خفه کردن برای هر مدل خودرویی به وجود بیاید، ولی در ماشین‌هایی با سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری شایع‌تر است

چکار کنیم تا خودرو خفه نکند؟

در خودروهای کاربراتوری حتی اگر خودرو خاموش باشد، با هر بار فشار دادن پدال گاز مقداری بنزین به محفظه کاربراتور تزریق می‌شود.از فشار دادن متعدد پدال گاز قبل از روشن کردن خودرو خودداری کنید، ماشین کاربراتوری سالم در آب و هوای سرد، با کشیدن ساسات و کمی فشار بر روی پدال گاز به راحتی روشن می‌شود.خاموش کردن زودهنگام موتور در هر دو مدل کاربراتوری و انژکتوری باعث می‌شود که بنزین‌های نسوخته در محفظه‌ی احتراق، شمع‌ها را خیس کنند و خودرو خفه کند.

از کجا بفهمیم خودرو خفه کرده است؟

  • با استارت زدن، موتور سریع‌تر از حالت نرمال به چرخش در می‌اید ولی از روشن شدن پیشرانه خبری نیست.
  • بوی بنزین خام به مشام می‌رسد و این بو در اطراف اگزوز شدیدتر است.
  • ماشین روشن نمی‌شود یا ممکن است لحظاتی روشن شود و بعد از دل دل کردن خاموش شود.

مطالب مرتبط

1.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات