کیا, معرفی خودرو

مشخصات کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسل چهارم QL

کیا اسپورتیج 2017 تا 2021 نسل چهارم QL

کیا موتورز، نسل چهارم کراس اوور محبوب خود یعنی اسپورتیج را که معمولا به ” اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ “ شناخته می شود. برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، رونمایی کرد.

کیا اسپورتیج که از سال ۱۹۹۳ تولید می شود. تا امروز روزگار پر فراز و نشیبی را گذرانده است؛ خودرویی که در نسل های ابتدایی، چهره ی چندان جذابی نداشت؛ این روز ها به یکی از مورد پسند ترین خودرو های جهان تبدیل شده است.

در این نوشتار قصد داریم بطور اختصاصی و کامل به معرفی و بررسی مشخصات فنی، طراحی، امکانات و آپشن ها، ایمنی و همچنین وضعیت فروش این جنگنده ی کره ای بپردازیم؛ در ادامه با مجله یدک مال همراه باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    طراحی

    نمای بیرون

    طراحی نسل چهارم اسپورتیج، در آلمان و کره تحت نظارت طراح معروف آئودی پیتر شرایر انجام شده است. طراحی این خودرو ترکیبی از خطوط تیز و شکسته به همراه سطوح صاف است؛ یعنی دقیقا همان ویژگی‌هایی که در طراحی جنگنده‌ استفاده می‌شود؛

    طراحی اسپورتیج با توجه به ترکیب خطوط تیز و صافش یکی از برگ های برنده ی این خودروست و شاید به همین دلیل است که سال ۲۰۱۶، جایزه معتبر طراحی Red Dot را به این خودرو داده‌اند.

    طراحی بدنه و چراغ های اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسبت به نسل قبل، کاملاً عوض شده و کمتر تشابهی به نسل پیش دارد. جلو پنجره مشبک با سبک طراحی مخصوص کیا ، خطوط منظم و جهت دار بدنه ، قوس برجسته چرخ ها، سقف کوپه مانند، فاصله گسترده میان دو محور، قاب دور پنجره کرومی و رینگ های ۱۹ اینچی آلیاژ آلومینیوم ( فول ) همگی اسپرت و لوکس بودن اسپورتیج را به بیننده القاء می کنند.

    چراغ ها جلوی بادامی شکل و هماهنگ شده با بدنه که بر فراز جلو پنجره قرار گرفته به همراه مه شکن های چهارگانه حس جسارت را به این کره تبار بخشیده است. چراغ های عقب که مجهز به لامپ های ترکیبی از نوع LED شده است ، از طراحی خشنی بهره می برند.

    چهره ی اسپورتیج در کل، متین، آرام، جوان، و در عین حال با وقار است.

    نمای جلو کیا اسپورتیج 2017 تا 2021 نسل چهارم QL
    نمای جلو کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسل چهارم QL

    نمای داخل کابین

    طراحی کابین کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ – ۲۰۲۱ همچون نمای بیرونی دست خوش تغییراتی هر چند محدود شده است. طراحان کیا بیشتر بر روی اصلاح کابین، از نظر راحتی، وسعت و آپشن تمرکز کرده اند. کنسول زاویه دار، صفحه نمایش و دکمه ها و صندلی ها از طراحی ارگونومیک با دقت بالا بهره می بردند و در سفر موجب خستگی و کسلی نخواهند شد. همچنین فضای باری با گنجایش زیاد به همراه صندلی های تاشو ردیف دوم ، فضای کافی برای تمامی وسایل ضروری سفر را ارائه می دهند.

    کیا اسپورتیج نسبت به نسل قبل از طراحی معقولانه تری بهره برده و سطح تماس بیشتری با بدن دارند ، فضای قرار گیری زانو ها گسترده تر شده و افراد بلند قد به راحتی و بدون دغدغه می توانند بر روی صندلی ها بنشینند و سفر راحتی را تجربه کنند. این صندلی های از چرم با کیفیت مطلوب ساخته شده و قابلیت تنظیم ۶ یا ۱۰ (نسخه فول) جهته در ردیف جلو دارند.

    به گفته کیا در طراحی کابین جدید اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ از عایق های صدای ضخیم تری استفاده شده است. که در عمل هم کابین خودرو را آرام و بی صدا کرده و روشن بودن موتور را به سختی می توان تشخیص داد.

    نمای داخل کابین کیا اسپورتیج 2017 تا 2021 نسل چهارم QL
    نمای داخل کابین کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسل چهارم QL

    مشخصات فنی

     موتور کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ همان موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است؛ اما این بار در نسل جدید به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است تا قدرت آن به ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۲۳۷ نیوتون متر افزایش پیدا کند. نیروی این موتور با استفاده از یک گیربکس ۶ سرعته ی خودکار به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند. استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت ضمن افزایش قدرت موتور سبب کاهش مصرف سوخت نیز می شود به طوری که مصرف سوخت ترکیبی کیا اسپورتیج جدید معادل ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و به گفته ی سازنده دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است. 

    عنوان شرح فنی
    نام خودرو کیا اسپورتیج QL
    نسل نسل چهارم ( QL ) - تولید از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱
    محور محرک دو دیفرانسیل
    گیربکس ۶ دنده اتومات
    پیشرانه ۴ سیلندر GDI
    حجم موتور ۲.۴ لیتر
    قدرت ۱۸۱ اسب‌ بخار
    گشتاور ۲۳۷ نیوتن متر
    شتاب ۹.۸ ثانیه
    سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
    مصرف ترکیبی ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر
    فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متر
    وزن ۱۵۹۸ کیلوگرم
    حجم باک ۶۲ لیتر
    استاندارد آلایندگی یورو ۶
    موتور کیا اسپورتیج 2017 تا 2021 نسل چهارم QL
    موتور کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسل چهارم QL

    امکانات و آپشن ها

    از امکانات اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دوربین عقب، گرمکن فرمان، شارژر وایرلس، مانیتور ۵ اینچی، سانروف پانوراما، هشداردهنده نقطه کور، آینه تاشو برقی با گرمکن، ورود بدون کلید – استارت دکمه‌ای ،کنترل پایداری – کروز کنترل هوشمند، کمکی حرکت در شیب – ترمز پارک، سنسور پارک جلو و عقب – سنسور باران، سیستم صوتی JBL – بلوتوث – تشخیص صدا، ۶ ایربگ شامل راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای، زنون جلو – دی‌لایت – اتولایت – چراغ‌شور – مه‌شکن جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب – تهویه صندلی‌های جلو – تنظیم برقی صندلی‌های جلو

    نمای جانبی کیا اسپورتیج 2017 تا 2021 نسل چهارم QL
    نمای جانبی کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسل چهارم QL

    ایمنی

     کیا اسپورتیج ۲۰۱۲ – ۲۰۲۱  توانسته با سر بلندی از تمامی آزمون های ایمنی عبور کرده و ۵ ستاره ایمنی را از یورو انکپ (Euro NCAP) دریافت کند. طبق اعلام کیا ۵۱ درصد بدنه اسپورتیج از فولاد سبک با مقاومت ساخته شده که توسط جوشکاری پیشرفته و چسب های مخصوص به همدیگر متصل می می شوند. همین مسئله منجر شده که  کیا اسپورتیج از تست ایمنی با حداکثر امتیاز سر بلند خارج شده است.

    کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ دارای ۶ کیسه هوا جانبی ، پره ها و زانو است. سیستم ترمز و پایداری به کار رفته در این خودرو عبارت اند از : سیستم ضد قفل ترمز ها ABS، کمک ترمز شیب تند DBC ، سیستم کمک استارت در سربالایی HAC ، سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBD ، سیستم کنترل کشش TCS ، کنترل پایداری الکترونیکی ESC ، سیستم مدیریت پایداری و کشش VSM.

    نمای عقب کیا اسپورتیج 2017 تا 2021 نسل چهارم QL
    نمای عقب کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسل چهارم QL

    سخن آخر

    امیدواریم که در این نوشتار توانسته باشیم اطلاعات مفید، جامع و قابل استفاده ای را درباره ی اسپورتیج QL در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ QL را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    منبع: کاربلد

    مطالب مرتبط

    5 1 رای
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    تازه‌ترین
    قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات
    یدک مال
    2 سال قبل

    ممنون مقاله جالبی بود!