کیا, معرفی خودرو

مشخصات نسل اول کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ – ۲۰۱۶

کیا کادنزا VG مدل 2010 تا 2016

کیا کادنزا (Kia Cadenza) یکی از سدان های فول سایز و لوکس شرکت کیا موتورز است که اولین نسل آن با کد اتاق VG از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ تولید می شد. کادنزا در واقع بعنوان جایگزین و جانشین کیا اپیروس معرفی شد؛ این خودرو که در برخی نقاط جهان از جمله خود کره، با نام رسمی اش یعنی K7 عرضه می شود را می‌توان یکی از بهترین ساخته‌های کیا موتورز در تمام دوران خودروسازی‎‌اش دانست که از جهات بسیاری، خودروی خوب و با کیفیتی محسوب می شود.

در این نوشتار، بطور اختصاصی و کامل به معرفی و بررسی مشخصات فنی، طراحی، امکانات و آپشن ها، ایمنی و وضعیت فروش کیا کادنزا VG می پردازیم؛ در ادامه با مجله یدک مال همراه باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    طراحی

    نمای بیرون

    طراحی کیا کادنزا که توسط پیتر شرایر طراح سابق آئودی صورت گرفته به نحوی انجام شده که از تمام جهات، حس لوکس بودن را القاء می‌کند؛ و در عین حال هم، جذاب و جوان پسند است. المان های استفاده شده در طراحی این خودرو بسیار شبیه به خودرو های آلمانی مثل مرسدس بنز و بی ام و است. استفاده صحیح از قطعات کرومی، طراحی منطقی چراغ‌ها و بی نقص بودن مکان خطوط و برجستگی‌ها در کامل بودن طراحی کادنزا و ماندگاری آن در بلند مدت کمک به‌سزایی کرده است.

    طراحی کادنزا، با توجه به اینکه در سال ۲۰۰۹ صورت گرفته بسیار کامل و پخته به نظر می‌رسد و گویی چند سال جلوتر از زمان خود حرکت کرده است. به طوری که حتی هنوز هم نمونه‌های محدود موجود در بازار، جذابیت بالایی دارند.

    در نمای جلوی این خودرو، چهره ی جدی، با وقار و اشرافی این خودرو کاملا مشخص است.

    طراحی بدنه این خودرو همانند کیا اپتیما پر از ظرافت و زیبایی های چشمگیر است که دورگه بودن آسیایی – اروپایی بودن این خودرو را به خوبی نشان می دهد.

    در نمای روبرو، علاوه بر چراغ های جلو که در دو طرف جلو پنجره ی مشهور کیا موسوم به پوزه ببر، دو چراغ مه شکن در قسمت پایینی سپر و در یک خط با پلاک خودرو قرار گرفته اند و در هنگام مه گرفتگی و هوای گرگ و میش، هر آن چه که در رو به رو قرار داشته باشد را به خوبی نشان می دهند.

    نمای جلو کیا کادنزا VG مدل 2010 تا 2016
    نمای جلو کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

    در نمای جانبی، شاهد سادگیری، ظرافت و مدرن بودن هستیم؛ خط کشیده ی صاف و در انتها رو به پایین، که تا گلگیر جلو امتداد دارد شکل بسیار لوکس و جذابی به خودرو داده است. دستگیره‌های این خودرو نیز با حالت کششی و با سبکی کاملا اروپایی ساخته شده اند. همچنین رینگ های کیا کادنزا نیز با طراحی متفاوت از سدان های قبلی و پهنایی بیش تر، شکل جدیدی به این خودرو داده است.

    نمای عقب خودرو نیز با طرح لوکس و در عین حال اسپرتش شخصیت کادنزا را تکمیل کرده است؛

    طرح چراغ های کشیده شبیه به مدل چراغ های بی ام و به نظر می رسد و سپر و دو اگزوز که بسیار ظزیف تعبیه شده اند خودرو را فوق العاده کرده اند.

    نمای عقب کیا کادنزا VG مدل 2010 تا 2016
    نمای عقب کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

    نمای داخل کابین

    طراحی کابین کیا کادنزا، لوکس، منطقی و کامل به نظر می‌رسد. اما تعداد زیادی دکمه بر روی فرمان و کنسول جلو استفاده شده است که در نگاه اول شلوغ و گیج کننده به نظر می‌رسد اما کاملا کاربردی هستند و به لطف ارگونومیک بودن کابین کادنزا، دسترسی به آنها به راحتی صورت می‌گیرد. کیفیت داشبورد کیا کادنزا کمی دور از انتظار و در سطحی متوسط ارزیابی می‌شود. در داخل کابین کیا کادنزا، همه چیز سعی در نشان دادن لوکس بودن است و وجود تعداد زیادی امکانات رفاهی و ایمنی به لوکس بودن کمک زیادی کرده است و جذاب به نظر می رسد.

    کابین کیا کادنزا طوری طراحی شده است که جا دار است. استفاده از چرم و الیاف خاص برای تودوزی ‌های این خودرو باعث شده تا این خودرو  ظاهری شیک و بی نقص به خود بگیرد.

    با دسته‌هایی که برای تنظیم هر چیزی از فرمان گرفته تا صندلی و دیگر امکانات آن حس راحتی را به شما القا می کند. دکمه‌های دیجیتال کیا کادنزا کاملا در دسترس راننده و کمک آن طراحی شده است و برای فشار دادن هر کدام از آن ها و فعال نمودن گزینه دلخواه راننده هیچ دشواری وجود ندارد.

    داشبورد این خودرو با پهنایی که دارد و طراحی یکپارچه ای که با قسمت جلو خودرو برقرار کرده است، میزان انحراف و نقطه کور را برای راننده به حداقل رسانده است.

    داخل کابین کیا کادنزا VG مدل 2010 تا 2016
    داخل کابین کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

    مشخصات فنی

    کیا کادنزا در قلب خود یک پیشرانه ۶ سیلندری به حجم ۳.۵ لیتر جای داده است. کادنزا با تکیه بر این پیشرانه ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که باعث شتاب‌گیری بسیار خوب آن می‌شود و در عین حال هم با مصرف سوخت ۱۰ لیتر در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر، بسیار کم اشتها است. کادنزا برای انتقال قدرت از یک گیربکس ۶ سرعته خودکار تیپ ترونیک استفاده می‌کند که هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. کیا کادنزا به علت همین گیربکس خوب و پیشرانه قدرتمند در هر لحظه آماده شلیک به جلو و شتاب گیری است.

    عنوان شرح فنی
    نام خودرو کیا کادنزا VG
    نسل نسل اول ( VG ) - تولید از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶
    محور محرک دیفرانسیل جلو
    گیربکس ۶ دنده اتومات
    پیشرانه ۶ سیلندر
    حجم موتور ۳.۵ لیتر
    قدرت ۲۸۶ اسب‌ بخار
    گشتاور ۳۳۸ نیوتن متر
    شتاب ۷.۲ ثانیه
    سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت
    مصرف ترکیبی ۹.۴ لیتر در صد کیلومتر
    ابعاد طول: ۴۹۶۶ عرض: ۱۸۴۹ ارتفاع: ۱۴۷۶ (میلی متر)
    فاصله محوری ۲۸۴۵ میلی متر
    وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم
    حجم باک ۷۰ لیتر
    استاندارد آلایندگی یورو ۵
    موتور کیا کادنزا VG مدل 2010 تا 2016
    موتور کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

    امکانات و آپشن ها

    کیا کادنزا با توجه به لوکس بودنش مجموعه ای از امکانات رفاهی و تجهیزات مختلف را در اختیار راننده و سرنشینان می گذارد. از جمله مهم‎ترین آپشن های در نظر گرفته شده برای کیا کادنزا می‌توان به ۸ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS, ESC, EBD و TCS، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران و کروز کنترل اشاره کنیم. کادنزا به لحاظ امنیت هم، از موسسه ایمنی ANCAP، پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است که نشان از ایمن بودن این خودرو است.

    مزایا و معایب

    از مزایای کیا کادنزا می توان به طراحی ظاهری زیبا و جذاب و کامل خودرو، آپشن های جذاب و متنوع با دسترسی آسان، کیفیت فنی و ساخت عالی با موتور پرقدرت با صدای جذاب و هماهنگ با دیگر بخش های فنی خودرو، فضای جادار و بسیار راحت کابین خودرو، مصرف سوخت مناسب با توجه به وزن خودرو و حجم موتور، عملکرد خوب، دقیق و سریع گیربکس و کیفیت خوب سیستم صوتی این خودرو که لذت شنیدن موسیقی را دو چندان میکند؛ اشاره کرد.

    این خودرو همچنین معایبی مثل زیاد بودن دکمه های استفاده شده بر روی فرمان و کنسول جلو که عادت کردن به آن کمی زمان می برد و همچنین قطعات جانبی کمیاب و گران قیمت و کیفیت متوسط رو به بالای جنس داشبورد و طراحی ساده آن را دارد.

    صندلی های کابین کیا کادنزا VG مدل 2010 تا 2016
    صندلی های کابین کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

    وضعیت در بازار ایران

    کیا کادنزا را می‌توان یکی از قربانیان وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای ۲۵۰۰ سی‌سی) توصیف کرد. کادنزا، در مدل ۲۰۱۱ مهمان جاده‌های کشورمان شد. این خودرو را می توان یکی از تکرار نشدنی‌ترین محصولات کیا در کشورمان دانست. کادنزا با وجود موانع، بازار دست دوم نسبتا گرمی بخصوص در مدل های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ایران دارد؛ البته مدل های دیگر نسل VG هم حضور دارند اما نه به اندازه ی دو مدل مذکور.

    سخن آخر

    امیدواریم که در این نوشتار توانسته باشیم اطلاعات مفید، جامع و قابل استفاده ای را درباره ی کیا کادنزا VG را در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی کیا کادنزا VG مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    منبع: ماشین ۳

    0 0 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات