آموزشی, معرفی برند, معرفی خودرو

سانگ یانگ _ امپراطور خودرو ساز

عکس شاخص برند سانگ یانگ

سانگ یانگ _ Ssang Yong _  قدیمی ترین شرکت خودرو ساز کره جنوبی  است ، سانگ یانگ در زبان کره ایی به معنی دو اژدها می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی شرکت، تاریخچه آن و مدلهای مختلفی که از آن تولید و وارد بازار ایران شده است بپردازیم.

فهرست مطالب

معرفی برند ولگوی کمپانی سانگ یانگ

تاریخچه _ شرکت خودرو سازی

 تاسیس شرکت سانگ یانگ به سال  ۱۹۶۳  باز میگردد، که شرکت “ها دانگ هاون ” (تاسیس ۱۹۵۴) و شرکت “دانگ بنگ ” (تاسیس ۱۹۶۲) با یکدیگر ادغام شدند.

و شرکت جدیدی تحت نام  “ها دانگ  _ هاون”  تاسیس شد.

سانگ‌یانگ – SsangYong – قدیمی ترین شرکت خودروسازی کره‌ جنوبی است، این شرکت در سال ۱۹۵۴ با نام Dong-A تأسیس شد، و در سال ۱۹۸۸ به سانگ‌یانگ تغییر نام داد.

پس از آن یک شرکت انگلیسی به نام پنتر وست‌ ویندز Panther Westwinds سهامدار اصلی سانگ‌یانگ بود  آغازگر همکاری نزدیک آن‌ با مرسدس بنز (۱۹۹۳) شد.

سانگ‌یانگ در سال ۱۹۹۷ به غول صنعتی آن دوران کره‌ جنوبی، دوو فروخته شد. اما چند سال بعد دوو این سهام را به شرکت سایک موتور چین واگذار کرد .

 نهایتا، عمده سهام شرکت در سال ۲۰۱۰ به ماهینداری هند واگذار گردید.

حضور سانگ یانگ در ایران به سال ۱۳۸۱ باز می‌گردد که “شرکت تولیدی مرتب” به ساخت و عرضه شاسی بلند موسو و پس از آن سدان چیرمن می‌پرداخت.

سال ۱۳۸۴ نیز گروه صنعتی رامک خودرو به عنوان نماینده جدید سانگ‌یانگ در ایران معرفی شد و با عرضه و پشتیبانی بهتر محصولات، سهم سانگ یانگ را از بازار ایران افزایش داد .

موسو، چیرمن، اکتیون، کوراندو، رکستون، کایرون و اخیرا تیوولی، نیوکوراندو و رکستون G۴ خودروهای نام آشنای این شرکت هستند که در سالهای مختلف در بازار ایران عرضه شده‌اند.

سانگ یانگ _ Ssang Yong _  قدیمی ترین شرکت خودرو ساز کره جنوبی  است ، سانگ یانگ در زبان کره ایی به معنی دو اژدها می باشد .
نمادی از یادبود سانگ یانگ

از محبوبیت تا ورشکستگی _ سانگ یانگ

این کمپانی محبوب کره ایی در چهارم مارچ سال ۱۹۵۴ تاسیس شد. در واقع در ابتدای کار این کمپانی متشکل از دو کمپانی دیگر بود. که در تاریخچه همین مقاله به آن پرداختیم،  این دو کمپانی ورکشاپ “هادونگ – هاون” (Workshop Ha Dong-hwan Motor) را در سال ۱۹۶۲ تشکیل دادند.

در سال ۱۹۶۴، این کمپانی به ساخت جیپ برای ارتش آمریکا مشغول شد. البته در کنار آن محصولات دیگری مانند:  اتوبوس و وانت نیز در این مجموعه  تولید می گردد.

فعالیت واقعی این کمپانی از سال ۱۹۷۶ آغاز شد درست زمانی که  “هادونگ -هاون” محصولاتی برای اهداف مختلفی می ساخت.

در سال ۱۹۷۷ نام این شرکت به دونگ _ آ موتور (Dong_a Motor) تغییر یافت ودر سال ۱۹۸۴ مدیریتش  کمپانی جیپ سالی کیوهوا ( Keohwa ) را بر عهده گرفت.

تقریبا دوسال بعد گروه بیزنسی سانگ یانگ (Ssangyong Business Goroup) وارد ماجرا شده و این کمپانی را از آن خود کرد.

این کمپانی محبوب کره ایی در چهارم مارچ سال 1954یعنی 66 سال پیش تاسیس شد در واقع در ابتدای کار این کمپانی متشکل از دو کمپانی دیگر بود این دو کمپانی ورکشاپ ها دونگ _هوان (Workshop Ha Dong-hwanMotor) بود که در سال 1962 تشکیل شد . پس از گذشت یک سال (1963) این دو کمپانی ادغام شده وشرکت هادونگ -هوان موتور (Ha dong-hawan motor co) به وجود آمد . در سال 1964، این کمپانی به ساخت جیپ برای ارتش آمریکا مشغول شد . البته در کنا ر آن محصولات دیگری مانند  اتوبوس و وانت نیز تولید می گردد. فعالیت واقعی این کمپانی از سال 1976 آغاز شد درست زمانی که  ها دونگ -هوآن محصولاتی برای اهداف مختلفی می ساخت . در سال 1977 نام این شرکت به دونگ _ آ موتور (Dong_a Motor)تغییر یافت ودر سال 1984 مدیریتش  کمپانی جیپ سالی کیوهوا ( Keohwa ) را بر عهده گرفت. تقریبان دوسال بعد گروه بیزنسی سانگ یانگ (Ssangyong Business Goroup) وارد ماجرا شده واین کمپانی را از آن خود کرد.

متاسفانه عمر کمپانی کیوهوا (Krohwa Ltd ) آن چنان طولانی نبود.این کمپانی در سال ۱۹۸۱ شکل گرفت، و در سال ۱۹۸۴ مدیریتش رو به گروه بزینسی سانگ یانگ منتقل داد.

فعالیت اصلی این شرکت در زمینه تولید جیپ‌ها بود، یعنی تحت لیسانس کمپانی اصلی جیپ را ساخته و به بازار کشورهای دیگر صادر می‌کرد.

این کمپانی، پس از قرارداد مشترک شینجین موتورز (Shinjin Motors) و AMC (American Motor Corporation) به وجود آمد، این همکاری در سال ۱۹۷۴ شکل گرفت.

این کمپانی در سال ۱۹۸۱ به یک شرکت مستقل تبدیل شد، آن هم درست زمانی که AMC قرارداد را ترک کرد.

در سال ۱۹۸۳، جیپ‌هایی که کیوهوا می‌ساخت، کوراندو (Korando) نام می‌گرفتند.

کمپانی فعلی سانگ یانگ که در سال ۱۹۸۶ پا گرفت. پس از اینکه گروه بیزینسی سانگ یانگ دونگ _ آ موتورز را تصاحب کرد، نام کمپانی را در سال ۱۹۸۸ به سانگ یانگ موتور (SsangYong Motor) تغییر داد .

اما پیش از آن توانست در سال ۱۹۸۷ و زمانی که در اوج بود،کمپانی انگلیسی پنتر وِست‌ویندز (Panther Westwinds) را که با نام پنتر نیز شناخته می‌شود، را از آن خود کند.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمپانی سانگ یانگ موتور، همکاری با دایملزر-بنز (Daimler-Benz) برای تکنولوژی در سال ۱۹۹۱ بود. طبق این قرارداد، کمپانی کره‌ای موظف به ساخت شاسی بلند و مرسدس بنز (Mercedes-Benz) موظف به تامین تکنولوژی آن بود.

استفاده از امکانات آماده مرسدس _ بنز، این اجازه را به این کمپانی نوپا می‌داد، که بدون صرف کردن وقت برای زیرساخت، جای پای خود را در بازار محکم کند.

البته این کار برای مرسدس _ بنز هم هیجان انگیز بود، چرا که در بازار شلوغ و پررونق شاسی بلندهای دهه ۹۰ میلادی، برای خود رقیب می‌آفرید.

حتی تا مدت‌‎ها پس از پایان فروش مدل موسو (Musso)، این کمپانی همچنان از همکاری با کمپانی موفق و مشهور آلمانی سود می‌برد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمپانی سانگ یانگ موتور، همکاری با دایملزر-بنز (Daimler-Benz) برای تکنولوژی در سال 1991 بود. طبق این قرارداد، کمپانی کره‌ای موظف به ساخت شاسی بلند و مرسدس بنز (Mercedes-Benz) موظف به تامین تکنولوژی آن بود
در سال 1964، این کمپانی به ساخت جیپ برای ارتش آمریکا مشغول شد . البته در کنا ر آن محصولات دیگری مانند  اتوبوس و وانت نیز تولید می گردد. فعالیت واقعی این کمپانی از سال 1976 آغاز شد درست زمانی که  ها دونگ -هوآن محصولاتی برای اهداف مختلفی می ساخت . در سال 1977 نام این شرکت به دونگ _ آ موتور (Dong_a Motor)تغییر یافت ودر سال 1984 مدیریتش  کمپانی جیپ سالی کیوهوا ( Keohwa ) را بر عهده گرفت. تقریبان دوسال بعد گروه بیزنسی سانگ یانگ (Ssangyong Business Goroup) وارد ماجرا شده واین کمپانی را از آن خود کرد.

در سال ۱۹۷۷، کمپانی دِوو موتورز (Daewoo Motors) که اکنون جی ام کره (GM Korea) شناخته می‌شود.بخش عظیمی از سهم گروه سانگ یانگ را خریداری کرد تا مجددا آن را در سال۲۰۰۰ بفروشد.

در سال ۲۰۰۴، کمپانی چینی سیاک (SIAC)، توانست ۵۱ درصد از سهام این کمپانی را از آن خود کند و اما این پایان ماجرا نیست.در طی عمر نه چندان کوتاهش، این کمپانی کره‌ای برای جلوگیری از ورشکستگی، بین شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی دست به دست شد.

در ژانویه سال ۲۰۰۹، پس از ثبت ضرری معادل ۷۵.۴۲ میلیون دلار، به امانت گذاشته شد.یکی از مهم‌ترین دلایل این ضرر مالی، بحران اقتصادی جهانی در آن زمان و کاهش تقاضا در بازار بود.

معرفی کامل _سانگ یانگ

در سال ۱۹۹۱ سانگ یانگ مشارکت فناوری را با (دایملر-بنز) آغاز کرد. این قرارداد مشارکت برای سانگ یانگ باعث توسعه و ساخت یک (اس‌یووی) با تکنولوژی مرسدس بنز شد.

این همکاری اجازه داد تا سانگ‌ یانگ در بازارهای جدید بدون نیاز به ساختن زیرساخت‌های شبکه طراحی و تولید (با استفاده از شبکه‌های موجود مرسدس بنز) بتواند جایگاه خود را بدست آورد.

سانگ یانگ از اتحاد با دایملر بنز تا زمان توقف کامل تولید موسو از تولید آن بهره برداری داشت.

طی این مدت همکاری همزمان، با تولید موسو، کوراندو، رکستون ،کایرون (شامل طراحی موتور و گیربکس) ،چیرمن (شامل طراحی شاسی، موتور و گیربکس) به سبد محصولات این شرکت اضافه شد، و این امر باعث شد، تا شرکت سانگ یانگ جایگاه مناسبی در صنعت تولید خودرو کسب نماید.

سانگ‌یانگ در سال ۱۹۹۷ به غول صنعتی آن دوران کره جنوبی، شرکت دوو فروخته شد.اما در نهایت با ورشکستگی دوو در سال ۱۹۹۹، طراحی و تولید خودرو در آن توقف یافت .

سرانجام در سال ۲۰۱۱، حدود ۷۰ درصد سهام سانگ یانگ به خودروساز بزرگ هند، ماهیندرا فروخته شد .

از آن زمان تاکنون مبدل به چهارمین خودرو سازگردید.وکره جنوبی با تولید بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه در سال شده‌ است.که در صنعت خودرو سازی این عدد بسیار عالی وپر آوازه برای این کمپانی است.

سانگ یانگ _1
در سال ۲۰۱۰، خودروی داوو موتور توسط جنرال موتورز کاهش یافت. شریک تجاری مدت‌هاست که قرارداد خود را با شرکت موتور سانگ‌یانگ امضا کرده‌است تا وسایل نقلیه جدیدی را برای فروش (به ویژه رودیوس، چیرمن W و چیرمن H) با پرداخت ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ₩ (۱۷٫۶ میلیون دلار) به سازنده خودرو بفروشد بازیابی از ورشکستگی معامله غیر منحصر به فرد است، به این معنی است که سانگ‌یانگ همچنین از طریق نمایندگی‌های خصوصی خودرو را به فروش می‌رساند.

مدل های معروف و محبوب برند _ سانگ یانگ

موسو

یکی از مشخصات ظاهری و مورد پسند این خودرو ابعاد آن است در واقع این خودرو از فضای کافی برای سرنشینان و همچنین فضای مناسب برای بار برخوردار است .که در زمان خود سبب شد تا عده زیادی که خودروهای جادار را می‌پسندیدند، موسو را انتخاب کنند.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به راحتی صندلی‌های خودرو و طراحی شکیل داخلی خودرو اشاره کرد.

از ویژگی‌های فنی خودرو سواری نرم و راحتی سرنشینان خودرو است که به دلیل وجود قطعات با کیفیت در موتور این خودرو (که محصول شرکت بنز است)، و همچنین سیستم تعلیق قدرتمند این خودرو بوده و رانندگی در شرایط مختلف رابه آسانی برای مخاطب خود و سرنشینانش دلپذیر می کند. 

موتور این خودرو، در دو نوع شش سیلندر و چهار سیلندر که تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان است .این موتورها در دو نوع ۳.۲ لیتری با ۲۲۰ اسب بخار و ۲.۳ لیتری با ۱۴۰ اسب بخار وجود دارند.

از دیگر مشخصات فنی موسو می‌توان به گیربکس اتوماتیک آن اشاره کرد، که در دو نوع ۴ دنده محصول شرکت مرسدس بنز و ۵ دنده محصول بورگ وارنر تولید می‌شود.

مقدار روغن موتور مورد نیاز برای هر بار تعویض روغن در این خودرو ۸ لیتر است، که نسبت به نمونه‌های مشابه ۲ برابر بیشتر نیاز به روغن داشته و هزینه زیادی را برای نگهداری نیاز دارد.

موسو مجهز به سیستم سبک و سنگین است که از روی داشبورد کنترل می‌شود.

سیستم ۲ دیفرانسیلی آن به صورت دائمی است و قابلیت تنظیم به تک دیفرانسیل را دارا نیست.

قطعات موسو را در سایت فروشگاهی یدک مال میتوانید پیدا کنید وبه صورت آنلاین درب منزل با اطمینان خاطر دریافت کنید.

یکی از مشخصات ظاهری و مورد پسند این خودرو ابعاد آن است در واقع این خودرو از فضای کافی برای سرنشینان و همچنین فضای مناسب برای بار برخوردار است .

که سبب شده عده زیادی که خودروهای جادار را می‌پسندند، موسو را انتخاب کنند.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به راحتی صندلی‌های خودرو و طراحی شکیل داخلی خودرو اشاره کرد.

از ویژگی‌های فنی خودرو می‌توان به سواری نرم و راحت آن اشاره کرد که به دلیل وجود قطعات با کیفیت بالا است.

نوع موتور این خودرو که محصول شرکت بنز است و همچنین سیستم تعلیق خوبی که دارد باعث شده ، رانندگی در شرایط مختلف به آسانی امکان‌پذیر باشد.

موتور این خودرو، در دو نوع شش سیلندر و چهار سیلندر که تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان است .

این موتورها در دو نوع 3.2 لیتری با 220 اسب بخار و 2.3 لیتری با 140 اسب بخار وجود دارند.

از دیگر مشخصات فنی موسو می‌توان به گیربکس اتوماتیک آن اشاره کرد ،که در دو نوع 4 دنده محصول شرکت مرسدس بنز و 5 دنده محصول بورگ وارنر تولید می‌شود.

مقدار روغن موتور مورد نیاز برای هر بار تعویض روغن در این خودرو 8 لیتر است که نسبت به نمونه‌های مشابه 2 برابر بیشتر نیاز به روغن داشته و هزینه زیادی را برای نگهداری نیاز دارد.

موسو مجهز به سیستم سبک و سنگین است که از روی داشبورد کنترل می‌شود.

سیستم 2 دیفرانسیلی آن به صورت دائمی است و قابلیت تنظیم به تک دیفرانسیل را دارا نیست.

بیشترین  قطعات موسو را در سایت فروشگاهی یدک مال میتوانید پیدا کنید وبه صورت آنلاین درب منزل با اطمینان خاطر دریافت کنید.

کوراندو

سانگ‌یانگ سال‌هاست که از طریق رامک‌خودرو در بازار ایران حضور دارد، اما کمتر کسی به این نکته توجه می‌کند، که محصول کوراندو  این شرکت، رقیب مستقیمی برای هیوندای توسان و کیا اسپورتیج است. نسل سوم کوراندو در مدل ۲۰۱۵ به ایران آمد.

سپس فیس‌لیفت آن در مدل ۲۰۱۷ به کشورمان آمد، که تغییراتی در چراغ‌های جلو، مه‌شکن،ها، سپر و همچنین جلوپنجره و طراحی فرمانش داشت.

نیو کوراندو ۲۰۱۷ فقط در تیپ «پرمیوم پلاس» عرضه می‌شد،  و نسبت به تیپ «پرمیوم» ۲۰۱۵ به آپشن‌های جدیدتری مجهز بود.

مانند: دی‌لایت، کروز کنترل هوشمند، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های عقب، تهویه صندلی راننده و صفحه کیلومتر سوپرویژن.

کوراندو

چیرمن

خودرو چیرمن توسط شرکت مرسدس بنز طراحی شد، و در بین مهرو موم‌ های ۱۹۹۷ میلادی تا ۲۰۱۴ میلادی در کره جنوبی تولید و به فروش رسید.

این خودرو از نظر بسیاری از کارشناسان جذاب توصیف شده است، چرا که از لحاظ ظاهری به خودروهای بنز بسیار شبیه است.

یکی از مهم‌ترین نقاط مثبتی که این خودرو دارد، نمای خارجی آن است.به دلیل آن که این خودرو توسط کمپانی بنز طراحی شده، مشاهده کنندگان آن کمتر متوجه می‌شوند، که این خودرو یک خودرو آسیایی است.

چیرمن دارای بدنه‌ای به طول ۵ متر و ارتفاع ۱ متر و نیم است، و اتاق‌های بسیار لوکس و زیبایی دارد. این خودرو وزنی معادل ۱۶۳۰ کیلوگرم دارد.

یکی از ویژگی‌های مطلوب دیگری که این خودرو دارد این است، که صندوق عقب بزرگی با حجم ۴۷۰ لیتر در خودش جای داده است.

سانگ یانگ چیرمن

اکتیون

سانگ یانگ اکتیون یک کراس اوور شاسی بلند کامپکت است، که توسط گروه خودروسازی سانگ یانگ موتور کره جنوبی در سال ۲۰۰۵ به خطوط تولید این شرکت اضافه شد .در روند ساخت آن تاکنون نیز تداوم داشته است.
این محصول در قالب دو مدل شاسی بلند کوپه ( اکتیون ) و یا وانت پیکاپ ( اکتیون اسپرت)سانگ یانگ اکتیون یک کراس اوور کامپکت است، که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد، و در سال ۲۰۱۰ یک بار فیس لیفت شد.
اما مدلی که اینجا قصد داریم، درباره آن صحبت کنیم، مربوط به به‌روزرسانی است که در سال ۲۰۱۲ بر روی اکتیون اعمال شد، و تغییرات زیادی در آن به وجود آمد.اکتیون جدید یا نیو اکتیون در سال ۲۰۱۴ وارد بازار ایران شد، و توسط رامک خودرو به فروش رسید.
اکتیون همانند بازارهای جهانی در ایران هم فروش خوبی را تجربه نکرد، و به نوعی قربانی رقبای قدرتمندی چون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج شد.

 

سانگ یانگ اکتیون یک کراس اوور شاسی بلند کامپکت است که توسط گروه خودروسازی سانگ یانگ م

تیوولی

 تیوولی یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مدل‌های این شرکت است که در سال ۲۰۱۵ تولید شد. و با نام جواهری در قصر وارد بازار خودرو شد.در سال ۲۰۱۹ این مدل فیس‌ لیفت  داشت.

موتور آن چهار سیلندر است و انتقال نیرو از طریف دیفرانسیل‌های جلو صورت می‌گیرد. قدرت آن ۱۲۸ اسب بخار و گشتاورش  ۱۶۰ نیوتون بر متر است.

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور جمع‌ و جور شهری است، که نخستین مرتبه در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان یک نمونه کانسپت تحت عنوان پروژه ایکس ۱۰۰ به معرض نمایش درآمد.

نخستین حضور رسمی سانگ یانگ تیوولی در بازار نیز به عرضه این خودرو در ژانویه ۲۰۱۵ به بازار کره جنوبی بازمی‌گردد.

سانگ یانگ تیوولی که نام آن از شهری در ایتالیا گرفته شده است. طی زمستان ۱۳۹۴ از سوی رامک خودرو به بازار کشورمان راه یافت.

این خودرو ابتدا با دو تیپ اسپرت و الیت مهمان جاده‌های ایران شد، و نخستین محصول سانگ یانگ بود که از زبان طراحی جدید این شرکت بهره می‌برد.

سانگ یانگ تیوولی برخلاف سایر تولیدات کمپانی کره‌ای که از لحاظ ظاهری به هیچ عنوان نتوانسته بودند، موفقیت‌هایی در سایر برندهای کره‌ای را کسب کنند. موفق به جلب نظر بسیاری از مشتریان در بازار ایران و البته سایر کشورها شدند.

همچنین شرکت رامک خودرو اقدام به عرضه سانگ یانگ (تیوولی نیوفیس )با مدل ۲۰۱۸ به بازار ایران عرضه کرد.که تفاوت‌هایی در طراحی غربیلک فرمان، سپرها و گرافیک داخلی چراغ‌ها آن نسبت به مدل‌های پیشین مشاهده می‌شد.

سانگ یانگ _تیولی

رکستون

سانگ یانگ  رکستون (SsangYong Rexton)، یکی از تولیدات اسپرت شرکت کره ای سانگ یانگ بر مبنای کلاس M مرسدس بنز می‌باشد.این خودرو از سال ۲۰۰۱ تاکنون در کره جنوبی تولید شده‌است.

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سواری مناسب در شهر و امکانات آفرود آن اشاره کرد. این خودرو دارای سه ردیف صندلی که توانایی ۷ سرنشین را داراست، و توسط استودیوی طراحی ایتال دیزاین طراحی شده‌ است.

در ایران نیز این خودرو از سال ۱۳۹۰ توسط شرکت رامک خودرو عرضه شده‌است.این ماشین به علت داشتن کمک فنرهای گازی و موتور M111 320 مرسدس با تنفس طبیعی ۲۲۰ اسب بخار سواری خوب و مناسب برای سواری در شهر است. ولی موتور این ماشین با برادر کوچک‌تر خود یعنی موسو  و کایرون فرقی ندارد.

سانگ یانگ _رکستون

کایرون

کایرون در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. اولین حضور سانگ‌یانگ در ایران با موسو رقم خورد، خودرویی که به بنز چینی معروف شد، موج بعدی عرضه این برند از خودرو در سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

در سبد شرکت عرضه‌کننده این خودرو شاسی‌بلند، چشم‌نوازی خاصی را دارا می باشد.خودرویی به اسم Kyron با تلفظ صحیح کایرون که به معنای فرمانروا و پادشاه است.

نکته عجیب این خودرو، نمای جلویی آن بوده، چیزی که به عقیده اغلب کارشناسان از روی مرسدس‌بنز S کلاس تقلید شده است.

البته پیش‌تر هم گفته می‌شد که پیشرانه‌های این شرکت کره‌ای تحت لیسانس بنز تأمین می‌شوند. موتور آن شش سیلندر دارد و حداکثر قدرت آن ۲۲۰ اسب بخار و بیشینه گشتاورش ۳۱۲ نیوتون متر است.کایرون با اقبال خوبی در بازار ایران رو به‌ رو نشد.

این خودرو کره‌ای، از یک‌سو فاقد امکانات کامل بود، و از سوی دیگر، در زمانی به بازار آمد، که مشتریان ایرانی به آپشن‌های انبوه، عادت کرده بودند.

شاید به همین دلیل است که در شعارهای تبلیغاتی کایرون، سانگ یانگ زیادی روی « موتور بنز» بودنش مانور می‌داد، تا سال ۲۰۱۴ بخش اعظمی از تولید این خودرو در روسیه انجام می‌شد.

سانگ یانگ _ کایرون

نگاهی به کمپانی سانگ یانگ

مطالب مرتبط

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات