معرفی خودرو

نیو کوراندو : معرفی و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو

نیو کوراندو

سانگ‌ یانگ نیو کوراندو یک خودروی شاسی‌ بلند ساخت شرکت خودروسازی سانگ‌ یانگ کرهٔ جنوبی است که تولید آن از سال ۱۹۸۳ تاکنون ادامه داشته‌ است . واژهٔ کوراندو مخفف جملهٔ « کره‌ ای‌ ها هم می‌توانند » در زبان انگلیسی است . در ادامه این بخش از مجله یدک مال به توضیحات بیشتر درباره این خودرو میپردازیم .

درباره سانگ یانگ

هیوندای و کیا دو برند کره‌ای پرفروش در بازار ایران و جهان هستند و در کنار آنها ، برند کره‌ ای دیگری نیز با نام سانگ یانگ موتور فعالیت می‌کند .

سانگ‌ یانگ – SsangYong – قدیمی ترین شرکت خودروسازی کره‌ جنوبی است ، این شرکت در سال ۱۹۵۴ با نام Dong-A تأسیس شد ، و در سال ۱۹۸۸ به سانگ‌ یانگ تغییر نام داد .

از این نکته نگذریم که سالیان زیادی شرکت آلمانی مرسدس بنز با سانگ یانگ همکاری می­کرده است و از همین رو ردهایی از یک خودروی آلمانی در این آفرودی همه­ چیز تمام دیده می­شود .

موسو ، چیرمن ، اکتیون ، کوراندو ، رکستون ، کایرون و اخیرا تیوولی ، نیوکوراندو و رکستون G۴ خودروهای نام آشنای این شرکت هستند که در سالهای مختلف در بازار ایران عرضه شده‌ اند .

سانگ یانگ کوراندو

سانگ‌ یانگ سال‌ هاست که از طریق رامک‌ خودرو در بازار ایران حضور دارد همچنین سانگ یانگ کوراندو در بازار کشورمان با خودروهای هیوندای توسان و کیا اسپورتیج و برخی کراس‌اوورهای چینی لوکس رقابت می‌کند .

خودروی سانگ‌ یانگ کوراندو SsangYong Korando در دسته خودروهای SUV کوچک قرار می‌گیرد ولی از بسیاری از خودروهای این دسته بزرگ‌ تر و جادارتر است . کوراندو تاکنون در ۳ نسل مختلف عرضه شده که نسل دوم و سوم آن در خیابان‌ های کشور تردد می‌کنند .

نسل سوم کوراندو از مدل ۲۰۱۵ با نام « نیوکوراندو » به ایران رسید و سپس فیس‌ لیفت آن در مدل ۲۰۱۷ به کشورمان آمد که تغییراتی در چراغ‌ های جلو ، مه‌شکن ها ، سپر و همچنین جلو پنجره و طراحی فرمانش داشت . نیو کوراندو ۲۰۱۷ فقط در تیپ « پرمیوم پلاس » عرضه می‌شد و نسبت به تیپ « پرمیوم » ۲۰۱۵ به آپشن‌های جدیدتری مجهز بود مانند : دی‌لایت ، کروز کنترل هوشمند ، گرمکن فرمان ، گرمکن صندلی‌های عقب ، تهویه صندلی راننده.

سانگ یانگ

معرفی امکانات و آپشن های سانگ یانگ نیو کوراندو

نیو کوراندو دارای یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی و مجهز به ناوبری ماهواره‌ ای است . سنسورهای عقب , پارک نیو کوراندو را راحت‌ تر می‌کند .

مدل‌ های موجود در ایران دارای صندلی‌ های چرمی و گرم‌ کن صندلی در ردیف‌ های جلو و عقب هستند ، اما فقط صندلی راننده سردکن دارد و می‌توان آن را به صورت برقی تنظیم کرد.

امکانات ایمنی و آپشن های نیو کوراندو :

  • سیستم ترمز جلو دیسکی با خنک کننده و سیستم ترمز عقب دیسکی

  • مجهز به ABS و TCSقفل مرکزی – ایموبلایزر – ریموت کنترل – قفل اتوماتیک درها در سرعت

  • تهویه مطبوع با کنترل دستی

  • دریچه هوای گرم صندلی عقب

  • رادیو CD با ۶ بلندگو 

  • USB-Ipod تنظیم برقی آینه ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی

  • تنظیم دستی چراغ جلو – مه شکن جلو و عقب

  •  سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی  (HSA)

  •  برف ‌پاک ‌کن‌های جلو خودکار با سیستم یخ‌زدایی

  • سیستم ورود و استارت بدون کلید

مزایای سانگ یانگ نیو کوراندو

مزیت اول قیمت پایین‌ تر نسبت به رقبا : یکی از بزرگ‌ ترین مزایای سانگ یانگ نیو کوراندو نسبت به دیگر خودروهای کره‌ای هم‌ رده ، قیمت پایین‌ تر آن است که باعث شد تا سیل عظیمی از مشتریان به دنبال خرید این کراس‌ اوور باکیفیت کره‌ای باشند ، هرچند که این استقبال هیچ‌گاه به‌ اندازه خودرویی همچون سانگ یانگ تیوولی نبوده است .

از جمله مزایایی که خودروی نیو کوراندو دارد می‌توان به قابلیت آفرود بالا ، کیفیت ساخت بسیار مناسب ، موتور بسیار قدرتمند ، ترمزهای قدرتمند و هندلیگ و امکانات رفاهی کامل و مصرف سوخت مناسب اشاره کرد .

معایب سانگ یانگ کوراندو

نخستین و بزرگ‌ ترین مورد از معایب سانگ یانگ نیو کوراندو را می‌توان واردات محدود این خودرو به بازار کشورمان دانست . همچنین از دیگر معایب این خودرو میتوان به عیب شتاب این خودرو اشاره کرد زیرا قدرت سانگ یانگ کوراندو به‌ مرور تحلیل رفت تا جایی ‌که موتورهای شش سیلندر ۳.۲ لیتری این خودرو در نسل دوم ، جای خود را به نمونه‌ های چهار سیلندر دو لیتری دادند .

نتیجه گیری

در انتها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که سانگ یانگ نیو کوراندو کراس‌ اووری باکیفیت و ایمن است که گرچه در برابر رقبای هموطن خود نظیر هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج ، از نظر فنی و سطح تجهیزات ضعیف‌ تر به‌ نظر می‌ رسد ، ولی در برابر خودرو های جدید چینی همچنان ایمنی و قابلیت‌ های فنی بهتری را به نمایش می‌گذارد . 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات