آموزشی, اخبار

خودروسازان برتر جهان

خودروسازان برتر

 هر ساله تعداد محدودی از کمپانی ها جزو خودروسازان برتر جهان قرار میگیرند و با وجود شرکت های خودروسازی متعدد و بزرگ در صنعت خودروسازی این برندها در سال‌ های اخیر رقابت تنگاتنگی با هم دارند و هر کدام از آنها سعی می‌کنند در یک یا چند معیار از رقبای خود جلوتر باشند . از طراحی محصولات ساختارشکن و زیبا بگیرید، تا معرفی فناوری‌ های جدید مثل برقی بودن خودرو، امکانات جانبی جالب و هیجان‌انگیز و …

خودرو از جمله نیاز های رفاهی زندگی امروزی است و سهولت حمل و نقل را پدید می‌آورد . از زمان اختراع اولین خودرو تاکنون کمپانی های بسیاری پا به عرصه میدان گذاشته و صد ها نوع مدل اتومبیل امروزه در بازار خرید و فروش خودرو عرضه می‌شوند که از جوانب مختلفی از جمله شکل ظاهری و امکانات متفاوت هستند .

امروز در این بخش از مجله یدک مال قصد داریم تا شما را با شرکت های خودروسازی برتر دنیا که مطمئنا نام بسیاری از آنها به گوشتان خورده است آشنا کنیم .

لیستی از خودروسازان برتر جهان

فولکس واگن , تویوتا موتورز , دایملر , فورد , جنرال موتورز , بی ام و , هوندا موتور , سایک موتور , هیوندای موتور , نیسان موتور , سوزوکی , تسلا , لندرور 

۱. فولکس‌ واگن

اولین جایگاه از فهرست بزرگترین خودروسازان برتر جهان در اختیار فولکس واگن قرار دارد . گروه فولکس‌ واگن یکی از بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است و دفتر مرکزی آن در ولفسبورگ آلمان قرار دارد .

در سال ۱۹۳۰ و توسط رهبر نازی آلمان یعنی هیتلر و حزب او تاسیس شد . مهمترین محصول تاریخ آن سال‌ های این کمپانی مدل فولکس بیتل ( یا قورباغه‌ای ) است که به عنوان یک تولید تک‌ محصولی به رکوردها و موفقیت‌ های زیادی رسید.

این گروه به داشتن نام‌ های بزرگ خودرویی مانند خودروهای سواری فولکس‌ واگن، آئودی، سئات، اشکودا و غیره شهرت دارد . فولکس‌ واگن با این استراتژی که از نظر نوآوری و هوشمندی ، خودروساز پیشرو در جهان باشد ، ۷ اصل را سرلوحه خود قرار داده است : مسئولیت ، احترام ، همکاری ، یادگیری ، اعتماد ، نگرش قوی نسبت به موفقیت و عزم راسخ که اشتیاق کارکنان را برای کار و مقابله با چالش‌ها حفظ می‌کند .

۲. تویوتا (Toyota)

رتبه دوم رده بندی خودروسازان برتر جهان به تویوتا اختصاص دارد . این کمپانی ژاپنی که در سال ۱۹۳۷ تاسیس شده است و این شرکت اولین شرکت خودروسازی تاریخ بوده که موفق شده در یکسال بیش از ده میلیون دستگاه ماشین در سطح جهان تولید کند .

از سال ۲۰۱۴ تویوتا بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه در ژاپن است و همچنین ، این شرکت یکی از بهترین‌ها در فروش خودروهای هیبریدی و برقی حساب می‌شود و در تولید ماشین‌های هیدروژنی نیز جزو رده‌های بالا قرار دارد. 

۳. فورد (Ford)

نمی‌شود از خودروسازان برتر جهان حرف زد و نام فورد را نیاورد . کمپانی آمریکایی فورد نیز که با تاسیس در سال ۱۹۰۳ توسط هنری فورد یکی دیگر از قدیمی‌ترین خودروسازها در این صنعت محسوب می‌شود در رده بعدی بزرگترین خودروسازان برتر جهان قرار می‌گیرد . محصولات این شرکت با نام فورد و یا در شاخه لاکچری و لوکس با نام تجاری لینکلن به فروش می‌رسند .

هنری فورد را می‌توان از نوابغ حوزه تجارت و اتوموبیل‌سازی دانست. تفکر هوشمندانه هنری منجر به تبدیل کمپانی او به یکی از بزرگ‌ترین شرکت های خودروسازی آمریکا و جهان شده است. 

داستان بازگشت فورد از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ می‌تواند الگوی خوبی برای الهام گرفتن سایر شرکت‌ ها باشد. این شرکت از طریق تجدید ساختار و انرژی بخشیدن به تجارت خود ، توانست به این موفقیت دست پیدا کند . از همین رو توانست پس از آن رکود ، تبدیل به یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های آمریکایی به لحاظ میزان فروش شود .

۴. دایملر (Daimler AG)

دایملر (Daimler AG) از بزرگ ترین کمپانی های تولید خودرو های لوکس در جهان است که در سال ۱۸۸۶ تاسیس شده است . دفتر مرکزی شرکت خودروسازی دایملر در اشتوتگارت آلمان بنا شده است . مرسدس بنز هم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌ های دایملر ، از مطرح‌ ترین تحت برندهای دایملر است که متخصص تولید خودروهای لوکس و باکیفیت است .

دایملر، سازنده مرسدس بنز، قصد دارد بیش از ۴۰ میلیارد یورو (۴۷ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰ سرمایه گذاری کند تا آماده مسابقه با تسلا کاملاً الکتریکی شود , اگر مشتاق به اطلاعات بیشتر درباره این خبر هستید به مقاله رقابت بنز با تسلا مراجعه کنید.

۵. جنرال موتورز

تاریخچه تاسیس شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) به سال ۱۹۰۸ برمی‌گردد و دفتر مرکزی آن هم اکنون در دیترویت میشیگان در ایالات متحده واقع شده است.

امروزه جنرال موتورز به عرضه ۱۱ برند مختلف شورولت ، کادیلاک ، GMC ، اُپل ، هولدن ، واکسول ، فاو جیفانگ ، بیوک ، آن استار ، بااوجون ، و وولینگ مشغول است .

۶. بی ام دبلیو / بی ام و (BMW)

بی ام و یا گروه خودروسازی باواریا (بایرن) ، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت خودرو سازی و موتور سیلکت‌ های درجه یک و به طور کلی یکی از ۱۰ خودروسازان برتر در جهان است .

شرکت خودروسازی بی ام و توانسته ۱۰۰% رضایت مردم از نظر ایمنی و استاندارد خودرو جلب کند که این آمار نشان از موفقیت این شرکت در رسیدن به این هدف داشته است . قدرت این شرکت از فرهنگ قدرتمند آن ناشی می‌شود . فرهنگی که شامل شور و لذت ، کار تیمی و توسعه فردی ، فرصت‌های برابر ، تنوع و اعتقاد به مردم ، عملکرد ، اثربخشی ، انصاف ، احترام ، پایداری از جمله ویژگی های اصلی آن به حساب می‌آید .

۷. هیوندای (Hyundai)

کمپانی هیوندای یک شرکت واقع در سئول کره جنوبی است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است . از جمله معروف‌ ترین تولیدات هیوندای می‌توان به i10 ، النترا ، اکسنت و چندین خودروی دیگر اشاره کرد. آیا می‌دانستید که شرکت هیوندای، اولین و بهترین برند خودروسازی کشور کره جنوبی است؟!

فلسفه شرکت خودروسازی هیوندای بر سه اصل استوار است : برعهده گرفتن احساس مسئولیت نامحدود و سپس اقدام و تحقق امکانات برای نهایت احترام به بشریت .

۸. نیسان موتور (Nissan)

نیسان یک شرکت خودروسازی ژاپنی است و دفتر مرکزی آن در یوکوهاما ژاپن قرار دارد و در میان ۱۰ شرکت خودروسازان برتر جهان قرار دارد. محبوبترین برند های خودرویی که متعلق به این شرکت برتر خودروسازی هستند نیسان ، نیسمو ، داتسون و اینفینیتی هستند .

این شرکت همچنین به شدت در حال سرمایه گذاری روی مجموعه ای از فناوری های “سبز” است که شامل دیزل های تمیز، موتور های احتراق داخلی کارآمد و هیبریدی می شود. نیسان توجه ویژه ای به خودرو ها با آلایندگی پایین دارد .

۹. تسلا

شرکت خودروسازی تسلا ، که به معنای واقعی کلمه و رسما ، نوجوانی در میان این صد ساله ها است ، سریعتر از هر کسی در جدول بالا رفت تا در ۲۰۲۰ به یکی از ارزشمندترین شرکتها در میان خودروسازان برتر جهان تبدیل شد . این شرکت فقط ۱۷ سال سن دارد . در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و به نام نیکولا تسلا نامگذاری شده است . تسلا به خاطر ساخت ماشین های الکتریکی مشهور است .

۱۰. لندرور (Land Rover)

لندرور (Land Rover) کمپانی بریتانیایی است که در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد و در زمینه تولید خودرو های لوکس فعالیت دارد . این کمپانی هم اکنون از زیر مجموعه های جگوار لندرور می‌باشد و لوکس ترین خودرو آن با نام رنجرور در بازار مشهور است .

بیشتر خودرو های تولید شده توسط این کمپانی شاسی بلند بوده که کاربری شهری – بیابانی دارند و از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردارند .

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات