آموزشی, معرفی برند

قطعات جنیون پارت

جنیون پارت

جنیون پارت (Genuine part) یکی از شرکت های موفق و قدیمی فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو در جهان میباشد که در سال ۱۹۲۸ تاسیس شده است . این کمپانی عرضه کننده قطعات خودرو های شرکت هیوندای و کیا موتورز می‌باشد و محصولاتی با کد فنی مخصوص کارخانه به مشتری ارائه می‌دهد . 

همچنین این شرکت متشکل از شرکت های کمکی متعددی است که قطعات جایگزین خودرو، قطعات جایگزین صنعتی، محصولات اداری و مواد الکتریکی/الکترونیکی را توزیع می کنند.

شرکت جنیون پارت معتبرترین شرکت تولید قطعات و لوازم یدکی و مصرفی هیوندا و کیا می باشد که اقدام به عرضه این لوازم در دنیا می نماید. در ادامه این بخش از ” مجله یدک مال ” با قطعات جنیون پارت بیشتر آشنا میشویم .

تاریخچه جنیون پارت

در سال ۱۹۲۵ کارلویل و مالکوم فریزر با خرید انبار قطعات موتور در آتلانتا، جورجیا به قیمت ۴۰٬۰ دلار ، جی پی سی ( شرکت جنیون پارت ) را تأسیس کردند . این شرکت در همان سال های اولیه تاسیس خود رشد چشمگیری را در عرضه قطعات اصلی خودرو داشت .

طی ۹۰ سال اخیر، شرکت جنیون پارت با تاسیس بیش از ۳۱۰۰ نمایندگی و شعبه در سراسر جهان و همزمان با افزایش سریع تعمیرگاه های ماشین ، به رشد چشمگیری دست یافت و به یکی از بهترین ها در این زمینه تبدیل شد .

قطعات جنیون پارت

قطعات جنیون پارت یا اصلی قطعاتی هستند که از نظر کیفیت و طراحی دقیقا مشابه با قطعه ای هستند که تولید کننده خودرو در مراحل ساخت خودرو از آنها استفاده کرده است . این قطعات توسط تولید کننده خودرو تولید ، تایید ، توزیع و گارانتی میشوند .

جنیون پارت با اقدامی جهت کاهش مشکلات ، قطعات خودرو را فقط با کد فنی تخصصی اتومبیل ارائه می‌دهد . محصولات ارائه شده در این کمپانی در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند که عبارتند از :

چگونه قطعات اصلی یا جنیون را شناسایی کنیم ؟

  •  بررسی بسته بندی

قطعات اصلی یا جنیون در بسته بندی های مشخصی از نظر رنگ و کیفیت ارائه میشوند . طراحی و بسته بندی قطعات ساده ترین راه شناسایی آنها است.

  • بررسی لوگوی چاپ شده یا حک شده ی تولیدکننده روی قطعات

بررسی لوگوی چاپ شده یا هک شده بر روی قطعات میتواند از استفاده از قطعات غیر اصلی جلوگیری کند . اگر قطعه خریداری شده معیوب بوده یا دارای مشکلی باشد ، مشتری میتواند با مراجعه به نمایندگی ها درخواست تعمیر یا تعویض قطعه خریداری شده را بدهد .

  • کیفیت ساخت قطعات

    از کیفیت ساخت قطعات میتوان تا حدی زیادی به اصلی بودن یا تقلبی بودن آن پی برد .

  • خرید از فروشگاه های مطمئن

    شاید پیدا کردن یک فروشنده مطمئن کار آسانی نباشد . اما بهترین راه برای پیدا کردن یک فروشگاه مطمئن که قطعات اصلی ارائه کند پرسیدن از دوستان و آشنایان و کسانیست که چندین بار از آن فروشگاه خرید کرده اند . همچنان تعمیرکار خودروی شما نیز میتواند اصلی بودن قطعه را برای شما بررسی کند.

جنیون پارت یا موبیس ؟

بسیاری از ما در زمان خرید قطعات و لوازم یدکی هیوندا و کیا با برند موبیس و جنیون پارت مواجه می شویم و نمی دانیم تفاوت این دو در چیست .

خودروهای هیوندا و کیا متعلق به کشور کره جنوبی می باشد ، اجناس موبیس (موبیز) برای استفاده خودرو های هیوندا و کیا در داخل کشور کره جنوبی و برای مقاصد غیر تجاری تولید می شود . در اصل قطعات موبیس توسط کشور کره جنوبی و قطعات برند جنیون پارت توسط یک شرکت آمریکایی تولید و عرضه می‌شود .

به طور کلی قطعات و لوازم جنیون و موبیس (موبیز) تفاوت زیادی از لحاظ کیفیت با هم ندارند ، به شرطی که اصلی باشند .

قیمت اجناسی که با نام موبیز ارائه می شوند مقداری کمتر از قیمت اجناس جنیون پارت می باشد بنابرین وارد کننده ها از روش های مختلف استفاده می کنند تا بتوانند جنس موبیز را به کشور وارد کنند تا مصرف کننده ها نیز با قیمت ارزان تری آن را بخرند .

اما سوالی که برای بسیاری از مصرف کنندگان پیش می‌آید این است که کدام یک از این برند ها کیفیت بهتری دارند ؟ به طور کلی ، کیفیت دو برند موبیس و جنیون پارت تفاوتی با یکدیگر نداشته و هر دو در یک درجه کیفی مشابه رتبه بندی می‌شوند .

مزایای قطعات جنیون پارت

با توجه به موارد ذکر شده درباره کمپانی جنیون پارت ، خرید محصولات این شرکت از مزایای مختلفی برخوردار است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم :

  • تنوع بالای محصول
  • ضمانت ۱۰۰% اصالت کالا
  • دارا بودن کد فنی کارخانه ای قطعه
  • قیمت رقابتی و مناسب در مقایسه با کیفیت
  • بسته بندی ایمن
  • دریافت خدمات پس از فروش
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات