معرفی خودرو, هیوندای

معرفی هیوندای i10 کرمان موتور : بررسی مشخصات

هیوندای_i10_کرمان_موتور_Hyundai_i10

معرفی هیوندای i10 کرمان موتور

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    تابستان سال ۹۵ بود که کرمان موتور قراردادی را با شرکت هیوندای امضا کرد که بر اساس آن، کرمان موتور مونتاژ چند خودرو هیوندای را در خط تولید خود به عهده گرفت. نخستین محصولاتی که در این خط تولید به مونتاژ رسیدند، هیوندای i10 و هیوندای i20 بودند که فروش آنها از سال ۹۵ و تحویل آنها از سال ۹۶ آغاز شد.

    هیوندای i10 نه تنها کوچک‌ترین و ارزان ترین محصول هیوندای، بلکه اولین خودرو مونتاژی این برند است که پس از سال‌ها وقفه به خط تولید کرمان‌ موتور رسید. مدل‌های مونتاژی در ایران نسخه فیس‌ لیفت از نسل دوم i10 هستند؛ نسلی که از سال ۲۰۱۳ در بازار جهانی عرضه شده و از اوایل سال ۲۰۱۷ (زمستان ۹۵) نیز در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت. i10 مونتاژی مشخصات فنی خوبی به‌عنوان خودرویی اقتصادی و شهری دارد ولی تجهیزات کمترش از میتسوبیشی میراژ نیوفیس، قابل انکار نیست.

    برای هیوندای i10 چند موتور مختلف در نظر گرفته شد که نمونه تولیدی در ایران از قدرتمندترین پیشرانه بهره می‌ برد.

    در این نوشتار قصد داریم هیوندای i10 کرمان موتور را وارسی و بررسی کنیم پس با یدک مال همراه باشید.

    طراحی i10 کرمان موتور

    قالب طراحی هیوندای i10 کرمان موتور نسل دوم که از سال ۲۰۱۳ بر روی خط تولید قرار دارد، از سایر محصولات این شرکت متفاوت نیست و در مجموع می توان گفت که خط و خطوط بدنه این مدل در نهایت دقت با هدف جلوگیری از سادگی بیش از حد ترسیم شده اند.

    با توجه به بازار هدف این خودرو که بیشتر قشر جوان و درصد بالایی از بانوان را شامل می شود، طراحی تا حد امکان منطبق بر مُد روز انجام شده است؛ به خصوص آنکه جزییات ظاهری نمونه مونتاژی هیوندای i10 کرمان موتور با مدل جهانی (۲۰۱۷) انطباق کامل دارد و می توان اثرات به روز رسانی طراحی این مدل را در نمای جلو به خوبی مشاهده کرد.

    اضافه شدن چراغ های دی لایت دایره ای شکل در کنار شکل متفاوت کانال های هوا رسانی بر روی سپر جلو، چهره ای اسپرت و نسبتا تهاجمی را برای i10 به ارمغان آورده و گامی مثبت در مقایسه با نمونه های بیش از حد ساده و اقتصادی قبل از فیس لیفت به شمار می آید.

    هیوندای_i10_کرمان_موتور_عکس

    مشخصات فنی هیوندای i10 کرمان موتور

    عنوان شرح فنی
    محور محرک دیفرانسیل جلو
    گیربکس ۴ دنده اتومات
    پیشرانه ۴ سیلندر
    حجم موتور ۱.۲ لیتر
    قدرت ۸۶ اسب بخار
    گشتاور ۱۲۱ نیوتن‌ متر
    شتاب ۱۳.۸ ثانیه
    سرعت ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت
    مصرف ترکیبی ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر
    فاصله محوری ۲۳۸۵ میلی متر
    وزن ۹۶۱ کیلوگرم
    حجم باک ۴۰ لیتر

    آپشن ها و ویژگی ها هیوندای i10 کرمان موتور

    تجربه رانندگی با i10 کرمان موتور نکات بسیار زیادی را در ارتباط با خودرو به ما دهد در اینجا برخی از ویژگی های i10 کرمان موتور را بررسی می کنیم :

    فرمان برقی هیوندای آی ۱۰ در سرعت های پایین نرم و روان ظاهر می شود و انرژی چندانی از راننده نمی گیرد، اما در سرعت های میانی ضمن سفت تر شدن و بهبود مشخصات ایمنی، دقت چندانی ندارد و نمی تواند حس لذت بخشی از رانندگی ارائه دهد.

    تسلط خوب بر محیط پیرامون خودرو به لطف وسعت شیشه ها و آینه ها قابل تحسین است اما با توجه به شیب کاپوت، راننده شانسی برای دیدن هیچ بخشی از بدنه ندارد و باید تدریجا به ابعاد فضایی خودرو عادت کند.

    همچنین علیرغم نبود دوربین دنده عقب، ابعاد آینه ها برای حرکت رو به عقب مناسب به نظر می رسد و وجود سنسور های فاصله سنج نیز تا حد زیادی نبود دوربین را جبران می کند.

    صدای پیشرانه در دور موتورهای پایین بسیار کم به درون کابین راه می یابد و فنربندی عملکردی فراتر از انتظار برای جذب و دفع ناهمواری های درون شهری دارد، در واقع می توان عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی هیوندای i10 را مهمترین مزیت این خودرو نسبت به دیگر خودروهای شهری (نظیر پژو ۲۰۶، مزدا ۲ و …) عنوان کرد.

    البته ساختار فنربندی i10 به شکل ساده ای انتخاب شده است و نکته خاصی را از نظر تکنولوژی به همراه ندارد اما به نظر می رسد که مهندسان هیوندای موفق به یافتن تنظیم فوق العاده مناسبی برای ضرایب عملکردی فنر و کمک فنر شده اند، به شکلی که حتی در گذر از سرعت گیرهای ساندویچی با سرعتی در حدود ۴۰ کیلومتر نیز اثر چندانی از کوبیدن چرخ ها دیده نمی شود و کیفیت جذب ضربات را می توان با خودروهای خانواده تندر ۹۰ و ساندرو مقایسه کرد که با ارتفاع زیاد خود از سطح زمین توان بالایی در هضم تکان ها دارند.

    فیلم معرفی کاملی از نسل دوم هیوندای i10 که در ایران با نام هیوندای i10 کرمان موتور شناخته می شود.

    سخن پایانی

    امیدواریم که در این نوشتار توانسته باشیم اطلاعات مفید، جامع و قابل استفاده ای را درباره ی هیوندای i10 در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی هیوندای i10 کرمان موتور را به راحتی، با کمترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه کنید.

    گالری تصاویر

    مطالب مرتبط

    0 0 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات