معرفی خودرو, هیوندای

هیوندای اچ وان H1 : معرفی و بررسی مشخصات تمام نسل ها

معرفی و بررسی تمام نسل های هیوندای اچ وان Hyundai H 1

معرفی هیوندای H1

بی شک ون ها یکی از مهم ترین ارکان حمل و نقل در سر تا سر این کره خاکی هستند . ون ها در چندین سایز مختلف عرضه شده که شامل نمونه‌ های کوچک شهری ، متوسط شهری و بزرگ مابین شهری ( در واقع مینی بوس ‌های مدرن ) می ‌شوند. ون ‌ها به طور کلی در سه رده اقتصادی و باری، مسافری بری و تجملی، مورد استفاده قرار می‌ گیرند .

هیوندای اچ وان یا Hyundai H1، تنها ون تولیدی شرکت کره ای  هیوندای موتور است که در بعضی از بازارهای جهانی با نام Starex نیز به فروش می رسد. این خودرو در نقاط مختلف دنیا همچنین با نام های: iload, imax, i800 و H200 نیز فروخته می شود.

هیوندای اچ وان از سال ۱۹۹۷ تا امروز در دو نسل در کشور های کره جنوبی، اندونزی و ترکیه تولید شده است.

در این نوشتار بطور اختصاصی و کامل به معرفی و بررسی تمام نسل های خودروی ون هیوندای اچ وان می پردازیم پس با مجله ی یدک مال همراه باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    نسل اول : ۱۹۹۷ - A1

    اولین نسل هیوندای اچ وان (Hyundai H1) که با اتاق A1 شناخته می شود؛ از موتور ۲.۵ لیتری با توان قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متری عرضه شدند.

    نسل اول در ابتدا فقط برای فروش به بازار داخلی کره جنوبی محدود شد؛ اما در نهایت به تعدادی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و برخی از نقاط اروپا صادر شد.

    نسل دوم : ۲۰۰۷ - TQ

    نسل دوم یا TQ در سال ۲۰۰۷ در معرض دید علاقمندان و کارشناسان قرار گرفت و از آن سال تاکنون، شرکت کره ‌ای هیوندای موتور با ایجاد یک سیاست فروش برای این خودرو در سر تا سر جهان ، قصد دارد نام خود را در حوزه خودرو های تجاری بیشتر مطرح کند.

    طراحی

    هیوندای اچ وان در نمای ظاهری خود از همان امضای طراحی هیوندای در این سال‌ ها که به صورت جلو پنجره ‌ای بزرگ و چرغ‌ هایی کشیده است ، بهره می ‌برد که از دیگر بخش‌ های جالب در این قسمت می‌ توان به نوار LED درون چراغ ‌ها و مه شکن‌ های قرار گرفته بر روی سپر این خودرو اشاره کرد.
    در رابطه با نمای جانبی این مدل ، به مانند خودرو های سواری نمی ‌توان توضیحات زیادی را عنوان نمود . زیرا به طور کلی ون‌ ها برای استفاده ‌های تجاری ساخته شده و طراحی تمامی نما های موجود در آن ‌ها جزء اولویت ‌های شرکت تولید کننده محسوب نمی ‌شود.

    همچین ، نمای انتهایی این خودرو نیز دارای موارد آنچنان خاصی نبوده و تنها چراغ ‌های عمودی و بزرگ به همراه چراغ ترمز که بر روی انتهای سقف هیوندای H1 قرار گرفته است، از جمله نکات بارز در این بخش است.

    به لحاظ نمای داخل کابین هیوندای اچ وان می ‌توان گفت که جنس استفاده شده در ساخت کابین این خودرو با توجه به هدف ساختاری این‌ گونه محصولات ، خوب و رضایت بخش بوده و طراحی داشبورد این مدل با توجه به قرار گیری مانیتور در مرکز و دیگر ادوات در قسمت پایینی ماینتور ، قابل قبول ارزیابی می ‌شود .

    لازم به ذکر است که هیوندای اچ وان در چهار مدل باری ، ون ، مسافر بر و آمبولانس عرضه می ‌شود که در نمونه مسافر بر ، این خودرو دارای ۱۳ یا ۱۶ صندلی است .

    مشخصات فنی

    پیرامون مشخصات فنی هیوندای اچ وان می‌ توان گفت که این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو دیزل با حجمی برابر با ۲.۵ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۲۲ نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس ۷ دنده به چرخ ‌های عقب منتقل می‌ شود . در واقع هیوندای اچ وان یک خودرو محرک عقب یا همان RWD است .

    هیوندای اچ وان برای رسیدن از صفر مطلق به سرعت صد کیلومتر در ساعت در وضعیت بدون سرنشین یا بار، به زمانی در حدود ۱۳.۶ الی ۱۴.۲ احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۵۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

    همچنین ، میزان مصرف سوخت این مدل در هر صد کیلومتر مسیر شهری و اتوبان ، به صورت ترکیبی برابر با ۸.۵ الی ۹.۱ لیتر بنزین ( عدد اعلامی ، میانگین مصرف این خودرو در هر چهار نمونه بوده است ) بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است . ( گنجایش باک این خودرو برابر با ۷۵ لیتر است. )

    طول این مدل برابر با ۶۱۹۲ سانتی متر، عرض آن برابر با ۲۰۳۸ سانتی متر و ارتفاع آن برابر با ۲۶۷۳ سانتی متر بوده که حداکثر بار مجاز بر روی محور جلو هیوندای اچ وان برابر با ۱۸۵۰ کیلو گرم و حداکثر بار مجاز بر روی محور عقب آن برابر با ۲۴۳۰ کیلو گرم است.

    تجهیزات و امکانات رفاهی

    هیوندای اچ وان از امکانات زیادی بهره می برد و هر آنچه که شما از یک خودروی ون انتظار داشته باشید را در اختیارتان می گذارد که از جمله می توان به مواردی مانند خروجی برق ۱۲ ولت، محفظه نگهداری اشیا بر روی تمام درب ها، جا لیوانی، سیستم صوتی، فیلتر هوا و تهویه مطبوع اشاره کرد . از دیگر امکانات رفاهی دیگر اینخودرومیتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    دو کیسه هوای ایمنی جلو و جانبی، سیستم ABS و EBD، غربیلک قابلیت تنظیم در ۲ جهت عمودی و افقی به صورت برقی و دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع، سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم تهویه مطبوع برای صندلی ها و سرنشینان عقب.

    سیستم کلید ضد سرقت، قفل مرکزی در اختیار راننده، ریموت کنترل رادیویی، سیستم صوتی مجهز به بلندگوی عقب با قابلیت پخش CD به همراه اکولایزر و تیونر، و همچنین دارای پورت USB ،AUX ،iPod Cable، سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن.

    سیستم تنظیم دستی، صندلی های ردیف ۲ دارای تنظیم ریلی، صندلی های ردیف سوم دارای تنظیم دستی، آینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی، تنظیم برقی پنجره های جلو، شیشه های سولار، پنجره های عقب به صورت ریلی و کشویی، سیستم هیدرولیکی، چراغ های LED طیفی به همراه مه شکن، مه شکن

    فیلم بررسی فیس لیفت ۲۰۲۱ هیوندای اچ وان

    حضور در ایران

    هیوندای اچ وان توسط شرکت آسان موتور و شرکت سروش دیزل که نمایندگان رسمی محصولات تجاری سبک هیوندای در ایران است؛ وارد بازار خودرویی کشورمان شده است که احتمالا اگر مانع خاصی نباشد میتواند حضور موفقی را در ایران تجربه کند.

    سخن پایانی

    امیدواریم که در این نوشتار توانسته باشیم اطلاعات مفید، جامع و قابل استفاده ای را درباره ی هیوندای اچ وان در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی هیوندای اچ وان را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    فهرست منابع

    3.8 4 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات