اخبار

فروش هایپرکار ۲ هزار اسبی آسپارک اَوول آغاز شد

فروش هایپرکار ۲ هزار اسبی آسپارک اَوول آغاز شد

به گزارش یدک مال به نقل از car.ir شرکت ژاپنی آسپارک هایپرکار الکتریکی خود بنام اَوول (Owl به معنای جغد) را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد و حالا فروش آن‌را از طریق شبکه نمایندگی‌های معتبر خود در اروپا و آمریکای شمالی آغاز کرده است. البته این شبکه بسیار کوچک است زیرا این شرکت فقط در فرانسه، میامی و فلوریدا نمایندگی دارد. بااین‌حال آسپارک یک نمایشگاه فروش در اوزاکای ژاپن افتتاح کرده و گفته است که در هفته‌های آینده نمایندگی‌های بیشتری به این شبکه اضافه خواهند شد.

دنیای هایپر کار ها بسیار عجیب و جالب می باشد. خودروهای میلیون دلاری که معمولا در تعداد محدود تولید می شوند و فقط افراد خاص قادر به خرید و نگهداری از آنها می باشند. یکی از جدیدترین هایپرکارهایی که رونمایی شده است آسپارک اوول می باشد .

مهم‌ترین ویژگی این جغد ژاپنی شتاب خیره‌کنندهٔ آن است زیرا ادعا شده می‌تواند ظرف تنها ۱.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و پرشتاب‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود. برای رسیدن به چنین شتاب خارق‌العاده‌ای، اَوول به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً ۱۹۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. حداکثر سرعت این هایپرکار ژاپنی هم به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اَوول علاوه بر قوای محرکهٔ بسیار قدرتمند، از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی و بدنهٔ فیبر کربنی هم بهره می‌برد. هایپرکار آسپارک همچنین به آئرودینامیک فعال و سیستم ترمز کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو هم مجهز است. اَوول هم‌اکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است. گفته شده تنها ۵۰ دستگاه از این ماشین تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۹ میلیون یورو آغاز می‌شود.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات