آموزشی

چگونه بوی بد خودرو را از بین ببریم؟

بوی بد خودرو

به گزارش پایگاه خبری “یدک مال” بوی بد خودرو همیشه ازار دهنده است و عوامل زیادی باعث ایجاد بو بد در خودرو میشوند زیرا به جز توجه به نکات فنی باید به نظافت و تمیزی خودرو هم توجه کرد  زیرا بوی بد داخل ماشین مشکل شایعی است که می‌توان با توجه به نوع بو، آن را ریشه‌یابی و برطرف کرد.برای رفع بوی نامطبوع درون خودرو راههای زیادی وجود دارد که درادامه نوشتار به آن پرداخته می شود . 

انواع بوی بد خودرو

۱-بوی سوختگی سیم : استشمام بوی سوختگی سیم در ماشین زنگ هشداری برای رانندگان است فورا خودرو را متوقف نموده و به بررسی سیم‌کشی و فیوزها بپردازید. زیرا به طور معمول بوی سوختگی در خودرو ناشی از سوختن مدارهای الکتریکی و یا عایق سیم‌هاست.

۲-بوی بنزین داخل کابین :استشمام بوی بنزین در ماشین به صورت دائمی، حاکی از نشت آن از شلنگ‌های ورودی و خروجی بنزین در بخش باک یا خرابی قطعاتی از جمله پمپ بنزین، حباب‌گیر و کنیستر است.

۳-بوی اگزوز یا دود در خودرو :استشمام بوی اگزوز یا دود در کابین خودرو، یکی دیگر از انواع بوی بد در ماشین است. این مسئله ناشی از نشت اگزوز به داخل خودرو است که منجر به افزایش ناگهانی سطح مونواکسیدکربن در ماشین می‌شود.

بوی بد خودرو
بوی بد خودرو

۴-بوی نامطبوع کپک همراه با رطوبت : استشمام بوی نامطبوع همراه با رطوبت هم یکی از انواع بوی بد داخل ماشین است که معمولاً با روشن کردن سیستم تهویه به مشام می‌رسد. این بو که شبیه به بوی کپک است، نشان می‌دهد که سیستم تهویه هوا درگیر کلونی قارچ شده است و هاگ قارچ با جریان هوا در خودرو آزاد می‌شود 

۵-بوی گوگرد از موتور :استشمام بوی گوگرد به این معناست که فیلتر سوخت یا سنسور فشار سوخت معیوب شده است. این ایراد باعث نقص کارکرد مبدل کاتالیزور می‌شود و مبدل خراب، به‌نوبه خود باعث ایجاد بوی گوگرد خواهد شد.

۶-بوی کاغذ سوخته : استشمام بوی کاغذ حین رانندگی و مخصوصاً هنگام تعویض دنده‌ها، نشان از یک مشکل عمده دارد و آن‌هم چیزی جز سوختن کلاچ خودرو نیست اگر بوی کاغذ سوخته حس می‌کنید، باید به فکر تعویض صفحه کلاچ خودرو باشید.

۷-بوی تخم‌مرغ :یکی از انواع بوی بد داخل ماشین که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، بوی تخم‌مرغ گندیده است. این بوی بد می‌تواند نشان‌دهنده نقص در عملکرد سیستم سوخت رسانی  باشد. درواقع زمانی که مبدل کاتالیزور، فیلترهای سوخت یا سنسورهای فشار سوخت آسیب ببینند یا فرسوده شوند، گاز گوگرد از سیستم نشت می‌کند و به کابین خودرو وارد می‌شود.

روش‌های رفع بوی بد خودرو

۱-استفاده از زغال : زغال یکی از جذب‌کننده‌های طبیعی سموم و بوی بد است و می‌تواند هوای خودرو را فیلتر و پاک‌سازی کند. اگر خودروی شما بوی ناخوشایندی می‌دهد، کافی است شب پاکت زغال را در خودرویتان باز کنید و اجازه دهید که تا صبح در آن باقی بماند.

۲-استفاده از جوش‌شیرین : گر ناحیه‌ای در خودروی شما بوی نامطبوع دارد، کافی است محل را تمیز کنید و کمی پودر جوش‌شیرین را روی آن بپاشید و اجازه دهید که خشک شود. چند ساعت بعد، جوش‌شیرین باقی‌مانده را با جاروبرقی تمیز کنید

بوی بد خودرو
بوی بد خودرو

۳-کف‌شویی خودرو :کفی خودرویتان را شست و شو دهید زیرا زمان هایی پیش می اید که نوشیدنی رو کفی خودرو ریخته میشود که تمیز نکردن آن باعث ایجاد بوهای نامناسب می شود .

۴-استفاده از سرکه : یکی از مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد خودرو، سرکه است. البته با توجه به بوی خود سرکه، بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید.تمام قسمت‌های داخلی خودرو، از کفی و روکش گرفته تا بخش‌های قابل شستشو را بشویید. خودرو را جارو زده و با دستمال تمیز کنید. سپس داخل یک ظرف، سرکه سفید ریخته، داخل خودرو قرار دهید و شیشه‌ها را بالا بزنید

۵-استفاده از قهوه : قهوه با بوی تند و گیرایی که دارد، می‌تواند برای خوشبو کردن فضای داخلی خودرو گزینه خوبی باشد، زیرا بوی نامطبوع را به خود جذب می‌کند

۶-استفاده از خوشبوکننده ها 

بوی بدخودرو
بوی بد خودرو
بوی بد خودرو
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات
محبوبه
1 سال قبل

سلام وقتتون به خیر
ماشینم رانا lx سال ۹۵ هستش ، چندوقت بود بویی شبیه گاز توی پارکینگ می‌پیچید که متوجه شدم از ماشین منه و کاتالیزور رو برداشتن و گفتن خوب میشه اما همچنان به میزان کمتر این بو وجود داره
کوئل و شمع و وایر رو عوض کردم. صافی بنزین و روغن هم عوض شده
ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید.