آموزشی

۴۰ مورد از پرکاربردترین لوازم جانبی خودرو شامل (اکسسوری و لوازم تزئینی خودرو)

اکسسوری عکس شاخص

 اکسسوری (ACCESSORY) واژه ای با ریشه انگلیسی است که در فارسی نزدیک ترین ترجمه به آن لوازم جانبی است .در واقع اکسسوری همان متعلقات و لوازم ضروری و غیر ضروری برای یک وسیله یا محیط گفته می شود . این لوازم جانبی شاید به تنهایی کاربرد خاصی نداشته باشند اما وقتی کنار وسایل اصلی مورد استفاده قرار بگیرند جلوه و زیبایی به آنها می بخشد.

در ادامه این بحث هیجان انگیز سایت یدک مال را دنبال کنید، در نظر داریم طی این مقاله به بیش از ۴۰ مورد لوازم جانبی کاربردی در خودرو بپردازیم. 

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    انواع اکسسوری خودرو

    اکسسوری خودرو به طور کلی به دو دسته تقسیم میشود :

    ۱_اکسسوری داخل اتاقک خودرو 

    ۲_اکسسوری بدنه یا خارج  خودرو  

    اکسسوری داخل اتاقک خودرو

    شامل مواردی مثل: کیف ، کیف ابزار، کیف‌های مرتب کننده ، روکش فرمان ، روکش صندلی ، آویز آینه ، چراغهای تزیینی ،نگه دارنده گوشی همراه ، سیستم صوتی و تصویری ،لوازم بهداشتی کف پوش خودرو و سایر لوازمی که برای داخل خودرو نیاز هست .

    در ادامه با بعضی از  رایج ترین اکسسوری های داخل ماشین  اشنا می شوید .

    ۱_ روکش صندلی

    استفاده از روکش‌های چرمی به خصوص به دلیل لوکس بودن آن زیاد رواج دارد و روکش پارچه‌ای به دلیل راحتی شست‌و‌شو و ضد تعریق بودن، طرفداران پر و پا قرص خودش را نگه داشته است .

    اکسسوری عکس9

    ۲_جعبه ابزار و پمپ باد خودرو

    پمپ باد کوچک و ارزان بهمراه جعبه ابزار عالی یکی از کاربردیترین محصولات جانبی خودرو است که در شرایط اضطراری همواره کمک راه شما خواهد بود. این محصول دارای یک موتور کمپرسور با دو سیلندر پرقدرت می باشد که با قدرت ۱۵۰ پاسکال توانایی خروجی هوا تا ۶۰ لیتر در دقیقه را دارد. وجود دو سیلندر قدرتمند امکان استفاده برای ماشین های نیمه سنگین و باری اعم از وانت ، مینی بوس و ون را فراهم آورده است.

    از جمله ویژگی های بارز این محصول می توان به کم صدا بودن و عدم لرزش در هنگام خروجی باد و فعالیت کمپرسور اشاره کرد.
     
    بر روی این دستگاه یک گیج عقربه ای جهت نمایش میزان فشار باد لاستیک قرار دارد. همچنین یک یک چراغ قوه پر نور جهت سهولت کار در شب در جلوی این محصول تعبیه شده است.
    اکسسوری عکس3

    ۳_نگه دارنده موبایل( هولدر )

    موبایل می‌تواند یک ایده خوبی باشد، چراکه در هنگام رانندگی در استفاده ازمسیریابی GPS، پاسخ به تماس‌های اضطراری و غیره استفاده از آن گزینه‌ی خوبی می‌باشد

    درواقع هولدر موبایل اتومبیل به شما امکان می‌دهند تا دستگاه خود را روی داشبورد قرار دهید تا دسترسی آسانی در جایی که چشمان شما از جاده دور نیست، داشته باشید.

    در این حالت می‌توانید با خیال راحت از طریق مسیریاب GPS خود حرکت کنید و حتی به تماس‌ها خود پاسخ دهید.

    ۴_سنسور دنده عقب مناسب برای تمامی خودروها

    سنسور دنده عقب روی سپر عقب ماشین نصب می شود و به شما کمک میکند تا به راحتی و بدون استرس از برخورد به اشیا ، دیوار به راحتی دنده عقب برید معمولا ۲ یا ۴ سنسور دنده عقب رو سپر عقب ماشین نصب می شود.

    که معمولا ماشین های ارزانتر دارای دو سنسور و ماشین های حرفه ای  تر دارای ۴ سنسور هستند .

    سنسور دنده عقب توسط صدا یا لامپ LED  به شما آلارم می دهد.

    به این شکل که هرچه به شی نزدیکتر بشوید  صدای آلارم یا شدت چشمک لامپ LED بیشتر می شود 

    ۵_ دانگل بلوتوث AUX

    شما میتوانید از این وسیله جانبی خودرو به عنوان بلوتوث استفاده کنید ، و تماس های خود را داخل ماشین بدون در دست گرفتن گوشی پاسخ دهید این وسیله حتی به تمامی پخش کننده های دیگر که پورت AUX دارند وصل می شود 

     از دیگر مزایای این دستگاه می توان به خاموش شدن خودکار آن  در صورت عدم استفاده و ذخیره بهتر انرژی و شارژر باتری اشاره کرد .

    اکسسوری عکس 7

    ۶_ پشت گردنی خودرو

    پشت گردنی بیشتر جنبه تزئینی دارد و دارای الیاف نرم و رویه چرم  مصنوعی می باشد و قابل شستشو هم می باشند .

    اکسسوری عکس8

    ۷_ روکش فرمان

    روکش فرمان بسته به سلایق در دسترس هست نکته مهمی که باید به آن توجه داشت  نرمی و ضد تعریق بودن آن است 

    اکسسوری عکس 10

    ۸_تمیز کننده های خودرو

    واکس خودرو که به دو صورت مایع و چسبی عرضه می‌شود، ممکن است از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته شود. حالت چسبی که شکل سنتی واکس می‌باشد، با افزایش درخشندگی یک لایه محافظ نیز، روی رنگ خودرو ایجاد می‌کند. واکس از فرسایش رنگ خودرو در اثر اشعه فرابنفش نیز جلوگیری می‌کند.

    این ماده محافظ، شروع اکسایش و زنگ زدگی را به تاخیر می‌اندازد. واکس مایع نیز، عملکردی مشابه واکس چسبی دارد. در هر دو حالت، واکس را باید روی بدنه خودرو بمالید و پس از آنکه حالت مات و کدر پیدا کرد، آن را با پارچه تمیز پاک کنید. مقدار واکس به جا مانده، با ایجاد یک لایه درخشان و براق، تا چند ماه از رنگ خودروی شما محافظت می‌کند.

    و استفاده از سایر تمیز کنندها دیگر  مثل پولیش خودرو ، شامپو بدنه و انواع واکس ها مورد استفاده 

    اکسسوری عکس 11

    ۹_یخچال خودرو

    یخچال خودرو دارای محفظه کوچکی است  کمپرسور یخچال دارای قابلیت تنظیم دما است و فضای داخلی انها فقط کمی سرد تر از محیط اطراف است و دمای انها کاملا بستگی به دمای محیط اطراف دارد یخچال خودرویی انتخاب خوبی برای افرادیست که اهل سفر های چند روزه هستند و تمایل به برداشتن موادغذایی همراه خود برای پخت و پز دارند همچنین رانندگان کامیون و اتوبوس ها برای نگهداری نوشیدنی های خود میتواند از این یخچال ها استفاده کنند .از مزایا این یخچال ها قابل حمل بودن ، بی صدا بودن  و همچنین در بعضی مدل ها قابلیت گرم نگهداشتن اقلام خوراکی است

    ۱۰_خوشبو کننده خودرو

    یکی از مهمترین لوازم جانبی ، برای هر خودرویی هست .خوشبو کننده خودرو، وسیله‌ای است که باعث می‌شود فضای داخل خودرو  خوشبو و خوش‌عطر شود. این محصول دقیقا مانند محصولات خوشبوکننده فضای داخل خانه عمل می‌کند و دقیقا به همان منظور تولید می‌شود و تنها فرق آن این است که به جای خانه، در وسیله نقلیه‌تان استفاده می‌شود.

    اکسسوری عکس 12

    ۱۱_قلاب آویز خودرو

    این محصول برای نگه داشتن وسایلی مثل کیف و پاکت های خرید و مواردی از این قبیل می باشد . که بر صندلی عقب خودرو  نصب میشود .

    اکسسوری عکس 13

    ۱۲_کیف نظم دهنده پشت صندلی خودرو

    یکی از پرکاربردترین وسایل جانبی  داخل خودرو به شمار می آید . زیرا  با امکاناتی که دارد باعث می شود نظم خاصی در وسایل صورت بگیرد و بهترین گزینه برای استفاده در سفر است . 

    اکسسوری عکس 14

    ۱۳_ بالشتک صندلی خودرو

    بالشتک صندلی وسیله ای راحت و کاربردی برای خودرو شما می باشد زیرا که این امکان را میدهد که به راحتی تا ساعت ها بنشینید و هیچ دردی در ستون فقرات خود حس نکنید و حین  رانندگی باعث کاهش درد و کاهش فشار به کمر و ستون فقرات شما  میشود .

    اکسسوری عکس 15

    ۱۴_سطل زباله خودرو

    یک محصول بسیار کارآمد مناسب برای استفاده داخل ماشین  است .

    سطل زباله داخل خودرو دارای گیره نصب می باشد که قابلیت نصب در قسمت های مختلف ماشین را فراهم می کند.

    اکسسوری عکس 16

    ۱۵_ جارو شارژی خودرو

    یکی دیگر از لوازم جانبی و پرکاربرد داخل خودرو جارو شارژی می باشد زیرا به وسیله آن میتوان تمام  توده های خاکی داخل خودرو  و همچنین ریز اشغالهایی که داخل خودرو ریخته شده را  با جارو  تمیز کنید. 

    اکسسوری عکس 16

    ۱۶_آفتابگیر شیشه  خودرو

    آفتابگیر خودرو از لوازم جانبی است که هر شخصی در ماشین خود به ویژه در فصل تابستان به آن نیاز دارد و استفاده زیادی مخصوصا برای افرادی که پارکینگ مسقف ندارند، دارد.

    آفتابگیر یکی از لوازم جانبی برای هر خودرو   می‌باشد که با نصب آن هم می‌توان از تابش مستقیم نور آفتاب به اتاق خودرو جلوگیری کرد و هم به سلامتی و رفاه سرنشینان خودرو کمک کرد.

     

    اکسسوری عکس 17

    ۱۷_جالباسی پشت صندلی خودرو

    برای آویزان کردن لباس داخل خودرو میباشد که از چروک شدن لباس ها جلوگیری می کند و قابلیت نصب اسان بر صندلی را دارد و و در دو مدل جنس فوم و فلزی هوجود هستند و  لباس را نخ کش نمی کنند .

    اکسسوری عکس 18

    ۱۸_شارژ فندکی خودرو

    شارژر همانطور که از اسمش مشخص است شما میتوانید گوشی هوشمند خود را داخل ماشین و در مسافرت شارژ کنید .

    شارژر فندکی یه دستگاه الکترونیکی هست که برق ۱۲ ولت ماشین را به ولتاژ ۵ ولت استاندارد USB تبدیل میکند

    اکسسوری عکس 18

    ۱۹_کفپوش خودرو :

    کفپوش خودرو یکی از لوازم جانبی اتومبیل است که در راستای زیبا سازی و نظافت خودرو نقش چشمگیری ایفا می کند. و معمولا بصورت یک تکه و چند تکه  می باشند کفپوش معمولا روی موکت فابریک خودرو قرار میگیرد و مانع از کثیف شدن موکت می شود نکته قابل ذکر در این مورد این است که برای کفپوش یک سره باید تمام صندلی ها و کنسوال زیر آرنجی باز شوند ولی برای نصب کفپوش چند تکه چنین کاری لازم نیست چرا که برای خودروهای ۴ درب اصولا بصورت ۳تا ۵ تکه می باشند .

    اکسسوری عکس 19

    ۲۰_جا دستمال کاغذی خودرو

    وسیله ای کاربردی و مورد نیاز برای هر خودرویی می باشد ، برای دسترسی بهتر و اینکه مشکل افتادن  جعبه دستمال کاغذی را  در کف خودرو نداشته باشیم و عدم دسترسی در حین رانندگی بوجود نیاورد. 

    اکسسوری عکس20

    ۲۱_کیت لوازم اضطراری خودرو

    وجود جعبه ابزار از موارد ضروری  هست که باید هر خودروی در داخل اتومبیل خود به همراه  داشته باشد و باید وسایلی در داخل  آن قرار دهد  که بسیار کاربردی و ضروری باشند .

    این وسایل عبارتند از : دفترچه راهنما خودرو، بیمه و مدارک لازم ماشین ،انواع آچار و پیچ گوشتی،اسپری پنچرگیری ، چراغ قوه ،جک خودرو، آچارچرخ ،لوازم نظافت خودرو، جعبه کمک های اولیه ،روغن ترمز، زنجیر چرخ و وسایل ضروری دیگر.

    اکسسوری عکس21

    ۲۲_دستگاه تنظیم باد اتوماتیک خودرو

    دستگاهی است که به صورت اتوماتیک و به صورت نمایشگر دیجیتال یا LCD در مدل های دیواری و یا ایستاده و یا دستی  در فروشگاه های خدمات لاستیک و پنچری و اتوسرویس تعویض روغنی و تعمیرگاهها وجود دارد درجه باد کارگاهی ، درجه باد صنعتی ،تنظیم باد اتوماتیک کامپیوتری ، ایستگاه باد و …شناخته می شود ، این دستگاه با توجه به اینکه به صورت اتوماتیک مقدار باد تنظیم شده را براساس واحدهای استاندارد تنظیم کرده و مقدار باد مورد نیاز لاستیک خودرو سواری با خودروی سنگین را بصورت هوشمند و اتوماتیک تزریق و تنظیم می کند

    اکسسوری عکس22

    ۲۳_تعویض فیلتر هوای کابین خودرو

     فیلتر هوا کابین خودرو وسیله ای برای تصفیه ذرات گرفته شده از هوای ورودی مدخل سیستم تهویه خودروی شماست. این ابزار به بهبود کیفیت و تصفیه هوای داخل خودرو از هرگونه آلایندگی و ناپاکی کمک میکند.بیشتر فیلتر هوا ها  از کاغذ (الیاف ) پلیسه دار که کاربرد مختلفی در انواع مختلف فیلتر مدیا ها دارندساخته شده اند .

    اکسسوری عکس23

    ۲۴_هوشمند سازی اینه عقب خودرو

    این آینه که طراحی هوشمندانه ای دارد از چهار دوربین نصب شده در اطراف خودرو استفاده می کند تا با فراهم کردن دید مجازی چشم پرنده، به راننده در پارک کردن و هدایت در فضاهای محدود کمک کند.

    در این سیستم یک دوربین کوچک در پشت شیشه عقب خودرو و در ناحیه تیغه شیشه پاک کن نصب می شود که تصاویر عقب خودرو را به یک مانیتور ویدیویی تعبیه شده در قاب آینه ارسال می کند.آینه هوشمند به جای شیشه عادی، از پنل‌های نمایشگر LCD ساخته شده است. این پنل به راننده اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم، تصاویر دوربین عقب را روی آینه مشاهده کند. مشاهده تصاویر دوربین عقب خودرو به راننده کمک خواهد کرد تا وضعیت اتومبیل را در ترافیک‌های سنگین یا هنگام پارک کردن چک کند.

    اکسسوری عکس 24

    ۲۵_تشک بادی برای صندلی عقب خودرو

    نوعی تشک یا به عبارتی تخت خواب برای صندلی های پشتی تمامی خودرو ها است که میتوانید با باد کردن و اسمبل کردن آن صندلی عقب خودروی خود را به یک تخت خواب تبدیل کرده و در مواقع خستگی و خواب آلودگی روی آن به استراحت بپردازید.

    همچنین این تشک بادی  مسافرتی ماشین میتواند برای کودکان در حین سفر بهترین استراحتگاه باشد و  به استراحت بپردازند .

    اکسسوری عکس 25

    ۲۶_کیف نظم دهنده صندوق عقب خودرو

    با قرار دادن وسیله‌های ضروری یا وسیله‌های اضافیِ موجود در صندوق خودرویتان در یک جعبه نظم دهنده، فضای صندوق عقب خودرو را مرتب و باز نگه‌دارید تا در مواقع نیاز با مشکل مواجه نشوید. و مواردی که باید درحین خرید کیف به آن توجه کنیم میتوان به جنس،  ابعاد و وزن مناسب ، تعداد محفظه ،قابلیت و راحتی حمل ،قابلیت شستشو ،قابلیت جمع شدن ، قابلیت چسبیدن به کف می توان اشاره داشت. 

    اکسسوری عکس 28

    ۲۷_ پاک کننده خراش خودرو

    برای از بین بردن خش بدنه خودرو  راه کارهای زیادی وجود دارد  ۱_استفاده از خمیر دندان ۲_استفاده از واکس ضد خش بدنه ماشین ۳_خراش های عمیق را رنگ کنید .

    اگسسوری عکس30

    ۲۸_ کیف افتابگیر خودرو

    یکی دیگر از وسایل جانبی و کاربردی که برای هر خودرویی لازم است استفاده از کیف آفتابگیر خودرو است  زیرا این کیف بر روی افتابگیر خودرو نصب میشود و بهترین جا برای نگه داشتن مدارک لازم خودرو شما می باشد زیرا که این مدارک همیشه در دسترس شما هستند و به راحتی میتوانید از انها استفاده کنید.

    ۲۹_دستگاه فشار سنج لاستیک خودرو

    وسیله ای است یرای کنترل میزان هوای موجود در تایر خودرو ، زیرا که هوای موجود در لاستیک مشکلاتی را ایجاد می کند که باعث کاهش میزان هوای تایرها میشود از همین رو با بودن این دستگاه میتوانیم هوا لاستیک را بررسی کنیم تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنیم .

    اکسسوری عکس 33

    ۳۰_کنسول وسط خودرو

    کنسول ماشین یا کنسول وسط، محفظه‌ای‌ست که بین دو صندلی جلوی ماشین و تقریبا در مرکز خودرو قرار میگیرد.این محفظه یا همان کنسول یکی از کاربردی‌ترین وسایل نظم دهنده ماشین است.کنسول وسط، امکان استفاده بهینه از فضای کافی بین دو صندلی را به شما می‌دهد.

    در واقع استفاده از یک کنسول خودرو این امکان را به شما می‌دهد تا فضایی برای قرار دادن و نگهداری وسایلی که می‌خواهید در دسترستان باشند، داشته باشید.

    کنسول وسط با عنوان زیر آرنجی هم شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای تکیه و استراحت دستتان در حین رانندگی از آن استفاده کنید.

    اکسسوری عکس 34

    ۳۱_ابزار فرار از ماشین

    این ابزار برای مواقعی استفاده می شود که زمانی در داخل ماشین حبس شده اید و راهی برای نجات  شما است  و زمانی  که بیشتر تصادفات  کمربند ایمنی مسدود شده یا عدم توانایی باز کردن درب یا پنجره ها  وجود دارد . این ابزار به شما امکان می دهد در مواقع اضطراری کمربند ایمنی مسدود شده را ببرید  و  شیشه را هم بشکنید.

    اکسسوری بیرون خودرو

    انواع رینگ ، شامل رینگ های متنوع ، انواع چراغ (LED) ، ارم برجسته صندوق عقب ، انواع برچسب ، آنتن خودرو ، ضربه گیر ، سپر خودرو ، باربند خودرو ، انواع درب خودرو ، زنجیر چرخ خودرو، قالپاق خودرو و موارد مشابه از این قبیل را می توان برای قسمت های بیرونی خودرو استفاده کرد .

    که در ادامه با بعضی از رایج ترین اکسسوری های بیرونی خودرو آشنا می شوید .

    ۳۲_ چراغ خودرو LED

    استفاده از چراغ خودرو در شب  و اعلام هشدار به رانندگانی که در نزدیکی خودرو دیگر رانندگی می کنند به کار میرود  با توجه به مزایای زیاد این نوع از لامپ‌ها مانند نور شفاف‌تر امروزه در اکثر خودروهای مدرن از آن به جای لامپ هالوژنی و لامپ زنون استفاده می‌شود.

    ۳۳_ رینگ خودرو

    رینگ یکی از قطعاتی است که در ظاهر خودرو بسیار تاثیرگذار بوده و در واقع یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای تبدیل یک خودرو معمولی به یک خودرو اسپرت است.

    رینگ‌های اسپرت در خودروهای مسابقه ای استفاده شده و به جهت فرمان‌پذیری بالایی که بر روی این خودروها اعمال می کنند به‌خصوص در پیچ‌های پرخطر به یاری رانندگان آمده و کنترل خودرو را راحت‌تر می‌کنند.

    رینگ اسپرت سطح تماس لاستیک با آسفالت را افزایش داده و به همین جهت زمان ترمزگیری و خط ترمز را به خصوص در هنگام ترمزگیری‌های شدید به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

    این ضریب کاهش بسته به متغیرهای مختلفی همچون جنس لاستیک و نوع و اندازه آج‌های آن ممکن است تغییر کند اما به طور کلی رینگ اسپرت بر سیستم ترمزگیری خودروها تاثیر مطلوب دارد.

    در کنار تمامی مزایای یادشده باید بر این نکته نیز تاکید مجدد کرد که رینگ‌های اسپرت به‌خصوص اگر بر روی خودروهای عریض نصب شوند زیبایی این خودروها را دوچندان کرده و آن‌ها را بسیار جوان‌پسندانه می‌کنند.

    ۳۴_ سپر خودرو

    سپر خودرو قطعه ای فلزی و یا اغلب پلاستیکی می باشد، که در تصادفات از رسیدن فشار ها و ضربات به خودرو مخصوصا کابین آن جلوگیری می کند و همان طور که از اسم آن هم پیداست، این قطعه نقش محافظتی را در خودرو بازی می کند. و جز یکی از مهمترین لوازم جانبی خودرو بحساب می اید 

    اکسسوری عکس 27

    ۳۵_ باربند خودرو

    باربند خودرو یکی از قطعات و لوازم جانبی  ماشین است که به خودرو های سواری این امکان را می دهد که علاوه بر صندوق عقب و فضای اتاق، بار بیشتری را حمل کند. برخی خودرو های جدید باربند های جداشونده ای دارند که به یک پایه دائمی در سقف وصل یا جدا می شوند. برخی خودروهای دیگر باربند های فابریک دائمی دارند.

    ۳۶_درب خودرو

    زمانی که  صحبت از درب خودرو می شودبسیاری از افراد میگویند که در طراحی و مدل درب خودرو تنوع  زیادی وجود  ندارد اما این طور نیست بلکه خودرو داران درب های متنوعی  را سفارش میدهند که از طراحی های متفاوتی استفاده شده است .

    ۳۷_چادر خودرو

    یکی دیگر از وسایل جانبی  پر کاربرد خودرو چادر خودرو است با استتفاده از چادر خودرو می توانیم از بدنه خودرو در برابر افتاب و باران و موارد دیگر محافظت کنیم .

    اکسسوری عکس 36

    ۳۸_زنجیر چرخ خودرو

    زنجیر چرخ به زنجیری گفته می شود که به دور تایر خودرو بسته می شود تا از لیز خوردن آن بر روی برف یا یخ جلوگیری کند . اگر قصد سفر به جاده های برفی را دارید ، حتما از زنجیر چرخ استفاده کنید 

    ۳۹_قالپاق خودرو

    قالپاق بخشی از سیستم چرخ های خودرو را تشکیل می دهد. این قطعه علاوه بر جنبه تزئینی که روی تایر های خودرو دارد، باعث جلوگیری از وارد شدن آلودگی ها، چربی ها، گرد و خاک و رطوبت زیاد به داخل مرکز چرخ ها می گردند.

    کلمه قالپاق به طور کلی به قطعاتی اطلاق می شوند که حکم در پوش را دارند. قالپاق چرخ های خودرو، مانند یک درپوش است که بخش مرکزی آن، در داخل چرخ قرار می گیرد و نقاط اتصال رینگ به لاستیک ماشین را می پوشاند.

    اکسسوری عکس39

    ۴۰_آنتن و گیرنده خودرو

    آنتن ها به یک مدار الکترونیکی متصل هستند که وظیفه تقویت سیگنال دریافتی را بر عهده دارند .مقدار تقویت سیگنال در خودرو های گوناگون و مدارات تقویت کننده گوناگون متفاوت از حدود ۱۸ الی ۴۰ دسی بل می باشد.

    اکسسوری عکس 40

    در ادامه نوشتار با مراجعه به سایت یدک مال ما را دنبال کنید و برای به روز شدن اطلاعاتتان  درباره خودرویتان به فروشگاه یدک مال مراجعه نمایید .

     اکسسوری (ACCESSORY) واژه ای با ریشه انگلیسی است که در فارسی نزدیک ترین ترجمه به آن لوازم جانبی است .در واقع اکسسوری همان متعلقات و لوازم ضروری و غیر ضروری برای یک وسیله یا محیط گفته می شود . این لوازم جانبی شاید به تنهایی کاربرد خاصی نداشته باشند اما وقتی کنار وسایل اصلی مورد استفاده قرار بگیرند جلوه و زیبایی به آنها می بخشد.

    اکسسوری ها خودرو  معمولا به دو  دسته تقسیم می شوند : 

    دسته اول شامل لوازم جانبی داخل خودرو می باشد اعم از روکش صندلی ، روکش فرمان ، تمیز کننده های خودرو ، و سایر لوازم جانبی دیگر 

     

    و دسته دوم شامل لوازم جانبی بیرون خودرو می باشد که شامل رینگ خودرو ، انواع چراغ خودرو ، ضربه گیر خورو ، و سایر لوازم جانبی دیگر 

    به طور کلی در سه منطقه به شرح زیر:

    ۱- چراغ برق تهران

    ۲- خیابان سورنا

    ۳- خیابان ستارخان

    • تری ام ۳M
    • وورث Wurth
    • روپس Rupes
    • سوناکس Sonax
    • کمیمکال گایز Chemical Guys
    • کوکمی Koch Chemie
    • مادرز Mothers
    • مادرز Mothers
    • مگوایرز Meguiars
    • منزرنا Menzerna
    3 2 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات