اخبار

کامندر ۲۰۲۲ شاسی بلندی غول پیکر از خانواده جیپ

کامندر ۲۰۲۲ شاسی بلندی غول پیکر از خانواده جیپ

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جیپ ( کامندر ) را می توان رهبر خودروهای شاسی بلند در تمام دنیا دانست چرا که این کارخانه خودروسازی سالیان سال است مشغول فعالیت و تولید خودروهای شاسی بلند قدرتمند و آفرودی است. اکنون این کارخانه خودروسازی اقدام به طراحی و تولید خودرویی جدید کرده است که آن را فرمانده نامیده است.

نکته جالب اینجاست که این خودرو خاص در برخی از نقاط دنیا با اسم های مختلف شناخته می شود، به طور مثال برای آمریکایی‌ها، این شاسی بلند با نام XK شناخته می شود که تنها تا سال ۲۰۱۰ ارائه می‌شد، در حالی که اروپایی‌ها و سایر مردم نسخه مشابه را با نام XH و موتور دیزلی V6 آن می‌شناسند. در چین هم این خودرو همچین شرایطی داشته است چرا که اسم Yuntu را بر روی آن نهاده اند.

آنطور که جیپ اعلام کرده مقصد نهایی کامندر ۲۰۲۱ آمریکای لاتین است که قرار است در آنجا رونمایی شود. پس از پخش تیزری سرانجام قرار شده است تا نسخه برزیلی توسط شرکت مادر جیپ Stellantis رونمایی شود.

طراحی بیرونی این خودرو غول پیکر نشان می‌دهد که جیپ تلاش کرده است هویت خود را در آن حفظ کند، یعنی از نظر اندازه بسیار خوب است. طراحی چراغ های جلویی بسیار متفاوت از قبل است و قرار است با پوشش LED تکمیل ‌شوند که به عنوان چراغ‌های روشنایی روز در سپر جدید که دقیقاً بالای چراغ‌های مه شکن قرار دارد، عمل می‌کنند.

اگر سری به نمای پشتی آن بزنیم، متوجه تغییرات آن نیز خواهیم شد اکنون چراغ‌های عقب نسبت به نسل قبلی باریک شده است، همچنین درب عقب به طور قابل توجهی بزرگتر شده و دیگر دستگیره ای روی آن نمی بینیم. ۲ نشان “TD” و “۴×۴” روی آن حک شده است که نشان دهنده توربودیزل بودن است.

کامندر ۲۰۲۲؛ معرفی شاسی بلندی غول پیکر از جیپ به عنوان فرمانده

مشخصات فنی از این خودرو هنوز منتشر نشده است اما برخی ادعاها وجود دارد که این خودرو جدید ۲.۰ لیتری از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک قدرت ۲۰۰ اسب بخاری را تولید می‌کند. علاوه بر این، یک موتور بنزینی ۱.۳ لیتری توربوشارژ که به تازگی توسعه یافته و با سوخت انعطاف پذیر سازگار است، باید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک اتومبیل شش سرعته و ۴×۴ اختیاری به بیرون منتقل کند.

کامندر ۲۰۲۲؛ معرفی شاسی بلندی غول پیکر از جیپ به عنوان فرمانده

در مورد فضای داخلی می توان گفت که نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته است. آنطور که جیپ اعلام کرده است تولید این خودرو در پرنامبوکو انجام می‌شود و جیپ می‌گوید که کامندر را پس از راه اندازی در ۲۶ آگوست در برزیل به سایر بازار‌های آمریکای لاتین صادر می‌کند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات