اخبار

پیرمرد سرحال ولوو

پیرمرد سرحال ولوو

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از سایپانیوز، ایرو گوردون برای هواداران برند ولوو یک اسطوره به یاد ماندنی است. در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ گوردون موفق به ثبت عدد خیره‌کننده ۳ میلیون مایل [۸/ ۴ میلیون کیلومتر] با خودروی ولوو قرمز رنگ P1800‌ مدل ۱۹۶۶ شد.

به همین دلیل رکورد او در گینس با عنوان بالاترین پیمایش خودرو برای استفاده غیرتجاری به ثبت رسید. در سال ۲۰۱۸ رقم پیمایش این خودرو به ۲۵/ ۳ میلیون مایل [۲/ ۵ میلیون کیلومتر] رسید و چند ماه بعد گوردون درگذشت و خودروی او همچنان به حرکت ادامه می‌دهد.

حالا مالکیت این خودرو در اختیار خود کمپانی ولوو قرار گرفته و همچنان رقم پیمایش آن در حال افزایش است. هاگرتی Hagerty تصویر ویدئویی از این خودرو در یوتیوب با این هدف منتشر کرده که نگاهی از نزدیک به پنج دهه خاطره صاحبش با این خودروی کلاسیک داشته باشد.

در این گزارشی که هاگرتی تهیه کرده، با مکانیک این خودرو هم مصاحبه شده که از دهه ۱۹۸۰ تعمیر و نگهداری آن را انجام داده است. نینو گامبینو دوستی ۴۰ ساله‌اش را با ایرو گوردون به خاطر می‌آورد و از سبک رانندگی و وقت‌شناسی رفیق دیرینه‌اش می‌گوید. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که قوای محرکه [موتور و محور] این خودروی P1800‌ گوردون همچنان همانی است که در کارخانه نصب شده و دست‌نخورده باقی مانده و فقط دوبار تحت تعمیر قرار گرفته است. شاید شما هم کنجکاو باشید که گوردون این خودرو را در ۱۹۶۰ با چه قیمتی خریداری کرده است.

قیمت این خودرو در آن زمان ۴,۱۵۰ دلار بود. این ولوو P1800 نمادی از پیوند ماشین با انسان است که کیلومتر به کیلومتر و سفر تا سفر او را همراهی کرده است. در این ویدئو به این نکته اشاره شده است که برای سالم‌تر ماندن یک خودرو باید آن را به حرکت درآورد نه آنکه در گاراژ یا پارکینگ منزل نگه داشت تا قیمت آن مثل عتیقه بالا برود.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات