آموزشی

پوزه ببر : جلوپنجره مشهور و امضای کیا موتورز

پوزه ببر جلوپنجره مشهور و نماد کیا موتورز Kia s Tiger nose

طراحی خودرو ها طی دهه های اخیر دچار تغییرات و دگرگونی های زیادی شده است. شرکت های خودروسازی هر کدام با طراحی المان ها و یا نشانه های خاص به محصولاتشان هویت می دهند و به نوعی آنها را امضا می کنند؛ شاید از بارز ترین نمونه های این مطلب می توان به جلوپنجره های مشهور کیا موسوم به پوزه ببر و یا ب ام و اشاره کرد که تقریبا در تمام محصولات این خودروساز آلمانی نمایان است و امروزه دیگر تبدیل به یک نماد برای این شرکت شده است.

با پیشرفت صنعت خودروسازی در سراسر جهان و لزوم توجه به بحث طراحی و هویت بخشی خودرو ها، شرکت کره ای کیا موتورز هم که طی سال های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است؛  با معرفی جلوپنجره ی پوزه ببر یا Tiger nose بخشی از زبان طراحی و امضای خود را به نمایش گذاشت. در این نوشتار از مجله یدک مال به بررسی کامل طرح پوزه ببر کیا می پردازیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

چرا شرکت ها از زبان طراحی استفاده می کنند ؟

همانطور که گفته شد شرکت های مطرح دنیا معمولا در محصولاتشان از یک المان و یا سبک طراحی خاص استفاده می کنند. امضای شرکت ها بر محصولات بیشتر با طراحی خاص بدنه و بخصوص چراغ ها و جلوپنجره خود را نشان می دهد. زبان طراحی واحد به خودرو ها اعتبار و شخصیت شرکت سازنده را اعطا و احتمالا به فروش هم کمک زیادی می کند.

چراغ های یک خودرو قطعا یکی از اصلی ترین مشخصه ها برای طراحان و همچنین عموم مردم هستند. اما در واقع چه با دقت و تمرکز، و چه در حالت ناخودآگاه، جلوپنجره ها تاثیر بعضا بیشتری از چراغ ها در رساندن منظور و حس مورد نظر طراحان ایفا می کنند. جدای از میزان هماهنگی، پیوستگی و ایفای نقش تکمیلی و ارتباط دهنده بین چراغ ها، جلوپنجره، به طور مستقل اهمیت قابل توجهی دارد.

جلوپنجره ب ام و BMW grill

پیشرفت چشمگیر کره ای ها در طراحی خودرو

طراحی خودرو های کره ای امروزه بی تردید در سطح بالایی قرار دارد و کره ای ها تقریبا در هر کلاس می توانند شرکت های مطرح دنیا را به چالش بکشند. گواه این موضوع پیشرفت فوق العاده هیوندای با زبان طراحی مجسمه سیال و کیا موتورز در طول چند سال گذشته است؛ کافی است جدیدترین مدل های خودرو هایی مثل سراتو، اسپورتیج، توسان، اپتیما و سورنتو را با نسل های پیشینشان مقایسه کنیم. قطعا یکی از اصلی ترین دلایل این پیشرفت چشمگیر، حضور طراحان برجسته و تراز جهانی در دو شرکت هیوندای و کیا است. لوک دانکرولک، پیر لکلرک و در آخر پیتر شرایر اصلی ترین طراحان گروه کیا هیوندای هستند.

جلوپنجره ببر کیا اپتیما Kia Optima

پوزه ببر، امضا و نماد کیا

بعد از سال ۲۰۰۶ ، که کیا طراحی خودرو را به عنوان “موتور اصلی رشد در آینده” معرفی کرد. و پیتر شرایر را به عنوان مدیر طراحی به کار گرفت.  مجموعه کیا بازسازی نسبتا خوبی را در زمینه ی طراحی تجربه کرد.

کیا سال ۲۰۰۷ با معرفی خودروی مفهومی Kee، در نمایشگاه فرانکفورت، از جلوپنجره جدیدش موسوم به پوزه ببر رونمایی کرد و هویتی مشخص به خودرو هایش داد. کیا از آن زمان تا کنون پوزه ببر را بر روی تمام خودروهای خود نشان داده است؛ از خودرو های جمع و جور مانند سول گرفته تا اپتیما و سورنتو و غیره.

من یک سیگنال بصری قدرتمند، یک مهر و موم ، یک شناسه. جلوی خودرو می خواهم. یک خودرو به چهره نیاز دارد و من فکر می کنم چهره جدید کیا قدرتمند و متمایز است. نگاه اول بسیار حیاتی است و آن نگاه باید فوراً به شما این امکان را بدهد که یک کیا را حتی از راه دور تشخیص دهید.

انواع خودرو های کیا با جلوپنجره پوزه ببر

نویسنده : امیر صدرالدینی

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات