معرفی خودرو, هیوندای

هیوندای i40 : معرفی و بررسی مشخصات

معرفی و مشخصات هیوندای i40 Hyundai i40

معرفی هیوندای i40

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    در طول سالیان اخیر محصولات شرکت کره‌ای هیوندای در بازار ایران و جهان بسیار موفق ظاهر شده‌اند. شرکت هیوندای که امروزه دیگر برای بیشتر سلایق خودرو تولید می کند در سال ۲۰۱۱ خودرو هیوندای i40 را معرفی کرد.

    هیوندای i40 خودرویی است دوست داشتنی که از سال ۲۰۱۱ در دو مدل سدان و استیشن تولید می شود.

    طراحی هیوندای i40 بر مبنای سوناتا YF است. و در اصل نسخه ی اروپایی سوناتاست.

    I40 در واقع برای قشر متوسط مردم اروپا و با کیفیتی بهتر نسبت به سایر محصولات هیوندای عرضه شد. این خودرو از لحاظ بدنه در سگمنت دی یا به عبارت دیگر در دسته ی خودرو های اندازه متوسط قرار می‌گیرد.

    در این نوشتار به معرفی و بررسی کامل هیوندای i40 می پردازیم پس با مجله یدک مال همراه باشید.

    طراحی

    هیوندای i40 همانطور که گفته شد نسخه ی اروپایی سوناتاست و طراحی آن هم کاملا بر مبنای نسل ششم این خودرو است. همچنین i40 از نمای جلو بسیار شبیه به هیوندای النترا است که این هم با توجه به زبان طراحی که هیوندای برای تمام خودرو هایش در نظر گرفته، امری طبیعی است.

    i40 در درون کابین البته شباهتی با سوناتا ندارد و در واقع می‌توان گفت کابین این خودرو بیشتر به هیوندای آزرا گرنجور شبیه است.

    طراحی هیوندای i40 Hyundai i40

    مشخصات فنی

    هیوندای i40 از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که به کمک فناوری پاشش سوخت مستقیم قادر است قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۱۴ نیوتن‌متری ارائه دهد. چنین قدرتی آن هم از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود که بسیاری از خودروسازان از ارائه آن ناتوانند، اما در آن زمان برخی از کارشناسان می‌گفتند برای این موتور به دلیل چنین عملکردی به سوخت با کیفیتی نیاز است؛ چراکه سوخت بی‌کیفیت مشکلات فنی زیادی را به همراه خواهد داشت، اما پس از گذشت ۴ سال از زمان عرضه این خودرو در بازار ایران، مشکل خاصی از لحاظ موتور گزارش نشده است.

    عنوان شرح فنی
    محور محرک دیفرانسیل جلو
    گیربکس ۶ دنده اتومات
    پیشرانه ۴ سیلندر GDI
    حجم موتور ۲ لیتر
    قدرت ۱۷۸ اسب بخار
    گشتاور ۲۱۳ نیوتن‌ متر
    شتاب ۱۰.۸ ثانیه
    سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت
    مصرف ترکیبی ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر
    فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی متر
    وزن ۱۵۱۳ کیلوگرم
    حجم باک ۷۰ لیتر
    آشنایی با تمام جزئیات هیوندای i40

    حضور در ایران

    شرکت آسان موتور نمایندگی هیوندای در ایران مدتی هیوندای i40 را در هر دو مدل سدان و استیشن به ایران وارد می‌کرد. اما بعلت قیمت بالای این خودرو نسبت به هیوندای سوناتا، بازار ایران از این خودرو استقبال چندانی نکرد و همین امر، باعث توقف واردات این خودرو شد.

    بدون تعارف هیوندای i40 یکی از محصولات ناموفق هیوندای در ایران محسوب می‌شود؛ برخی از کارشناسان دو دلیل اصلی برای عدم موفقیت این محصول در ایران بیان می‌کنند؛ اول اینکه شرکت آسان موتور هنگام عرضه این خودرو به بازار، تبلیغات و معرفی مناسبی را انجام نداد و دلیل دوم هم اینکه هیوندای آی ۴۰ طبق سلیقه مشتریان ایرانی طراحی نشده بود.

    بازار خرید و فروش

    در حالی که با بررسی همه جانبه هیوندای i40 متوجه کیفیت بسیار خوب این خودرو می‌شویم، اما باید توجه داشت که در کشور ما وجود یک بازار خرید و فروش دست دوم خوب، یکی از مهم‌ترین آپشن‌ها برای خرید خودرو به شمار می‌رود.

    در بازه قیمتی که هیوندای i40 معرفی شد، خودروهای سدان و شاسی‌ بلند مطرح دیگری هم حضور داشتند که وقتی بازار خرید و فروش آنها را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هیوندای i40 علی‌رغم داشتن امکانات فنی و رفاهی خوب، و با وجود طراحی زیبا و ایمنی بسیار خوبش، رقابت را به حریفان قدری مانند هیوندای سوناتا یا کیا اپتیما یا تویوتا کمری به راحتی باخت و از بازار خودروی ایران کاملاً دور ماند.

    مشخصات فنی هیوندای i40 استیشن واگن

    سخن پایانی

    امیدواریم که در این نوشتار توانسته باشیم اطلاعات مفید، جامع و قابل استفاده ای را درباره ی هیوندای i40 در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال، قطعات اختصاصی هیوندای i40 را به راحتی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    گالری تصاویر

    0 0 رای ها
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات