اخبار

نسل جدید سوبارو WRX با به‌روزرسانی‌های اساسی رونمایی شد

نسل جدید سوبارو WRX با به‌روزرسانی‌های اساسی رونمایی شد

به گزارش یدک مال به نقل از car.ir، سوبارو WRX افسانه‌ای کاملاً نونوار شده است. این سدان الهام گرفته از رالی حالا از ایمپرزا فاصله گرفته و روی پلت‌فرم جهانی سوبارو ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در خودروهایی مثل لگاسی و اوت‌بک به کار رفته است. WRX جدید همچنین به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربوشارژ تخت جدیدی هم مجهز شده که البته فقط ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی این موتور تنها ۳ اسب بخار از موتور ۲ لیتری قبلی قوی‌تر بوده و بسیار از ۳۰۰ اسب بخاری که خیلی‌ها انتظار داشتند کمتر است.

درهرحال، نیازی به گفتن نیست که طبق سنت سوبارو، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما این سامانه حالا به کنترل گشتاور بُرداری مجهز شده است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا نسخهٔ بازنگری شده از همان CVT قبلی صورت می‌گیرد. این گیربکس حالا به‌صورت مجازی هشت سرعته شده و قابلیت تعویض دندهٔ دستی را هم دارد. گفته شده این گیربکس CVT در افزایش دنده ۳۰ درصد و در کاهش دنده ۵۰ درصد سریع‌تر خواهد بود. سوبارو اما فعلاً اعداد پرفورمنس WRX جدید را اعلام نکرده است.

برای این سدان اسپرت ژاپنی نسخهٔ بالا رده‌ای بنام WRX GT ارائه شده که به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای تطبیقی با کنترل الکترونیکی و امکان انتخاب از بین حالات معمولی، راحت و اسپرت مجهز است. این برای اولین بار است که در WRX چنین کمک‌فنرهایی ارائه می‌شود. صندلی‌های ریکاروی برقی هشت جهته با دوخت قرمزرنگ و رینگ‌های ۱۸ اینچی بجای ۱۷ اینچی نسخه‌های معمولی هم از دیگر ویژگی‌های WRX GT هستند.

هرچند اعداد و ارقام نشان می‌دهند که WRX جدید هیچ تفاوت بزرگی با نسل قبلی خود ندارد اما حداقل نمی‌توان آن‌را به شباهت زیاد به نسل قبلی متهم کرد زیرا انتقال به پلت‌فرم جدید، نمای عریض‌تری به این خودرو بخشیده و چراغ‌های جلوی پنجه‌ای شکل نیز طراحی مدرن‌تری دارند. گلگیرهای جلو از آلومینیوم ساخته شده و ۲.۳ کیلوگرم از وزن را کاهش داده‌اند درحالی‌که روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های پایین بدنه نیز نمای کراس‌اوور مانندی را ایجاد کرده‌اند. به گفتهٔ سوبارو، این روکش‌های پلاستیکی و همین‌طور سینی زیر پیشرانه از بافتی ساخته شده‌اند که مقاومت در برابر هوا را کاهش می‌دهند.

در عقب خودرو اما کسانی که خواهان بال بزرگ هستند باید سراغ قطعات افترمارکتی بروند زیرا سوبارو معتقد است یک اسپویلر کوچک یکپارچه برای اینجا کافی است. همچنین به گفتهٔ این شرکت، چراغ‌های عقب WRX جدید هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که یادآور ماگمای آتش‌فشانی باشند اما از دید ما، این چراغ‌ها بیشتر به چراغ‌های هوندا سیویک شباهت دارند!

طراحان سوبارو در داخل WRX جدید کارهای زیادی انجام داده‌اند تا فضایی مشابه اوت‌بک یا ایسنت را ایجاد کنند. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا، نمایشگر بزرگ ۱۱.۶ اینچی عمودی در میانهٔ داشبورد است که تقریباً جای همهٔ دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی را گرفته است. از سوی دیگر اما غربیلک فرمان D شکل و پدال‌های آلومینیومی نشان‌دهندهٔ حال و هوای اسپرت WRX هستند.

به گفتهٔ سوبارو، رانندگی و هندلینگ نسل جدید WRX به لطف ساختار جدید بدنه که مرکز ثقل پایین‌تر و ۲۸ درصد استحکام پیچشی بیشتری دارد، بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، برای این خودرو سیستم فرمان برقی جدیدی هم در نظر گرفته شده که احساس طبیعی‌تری خواهد داشت. نسل جدید سوبارو WRX اوایل سال آینده در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود حدود ۳۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات