اخبار

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در انگلیس از سال ۲۰۴۰

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در انگلیس از سال ۲۰۴۰

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز در مورد این ممنوعیت نوشت که لندن در نظر دارد که از سال ۲۰۴۰ فروش خودروهای نو بنزینی و کامیون‌های گازوئیل سوز را ممنوع کند تا در سال ۲۰۵۰ به اهداف خود در زمینهٔ به صفر رساندن آلاینده‌ها در تمامی اشکال حمل‌ونقل دست یابد.

به گفته دولت، فروش کامیونت از سال ۲۰۳۵ و کامیون‌های ۲۶ تن به بالا از سال ۲۰۴۰ ممنوع خواهد شد. دولت بوریس جانسون همچنین به دنبال آن است که تا سال ۲۰۵۰ شبکه راه‌آهن و تا سال ۲۰۴۰ حمل‌ونقل هوایی داخلی را عاری از آلاینده‌ها سازد.

انگلیس پیشتر وعده داده بود که از سال ۲۰۳۰ فروش خودروهای نو بنزینی و گازوئیلی را ممنوع می‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس سال گذشته برنامه ده ماده‌ای خود تحت عنوان «انقلاب صنعتی سبز» را رونمایی کرد. یکی از اهداف او برای طرح برنامه بلندپروازانه ده ماده‌ای خود، ایجاد ۲۵۰ هزار شغل در کشور عنوان شده است.

جانسون با انتشار طرح مذکور اعلام کرد که این برنامه با دربر گرفتن موضوعاتی همچون انرژی پاک، حمل‌ونقل، محیط‌ زیست و طبیعت و فن‌آوری‌های نوین، به انگلیس اجازه می‌دهد تا سهم خود را در چشم‌انداز تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰، به ویژه در ارتباط با اجلاس بین‌المللی اقلیمی سازمان ملل متحد به پیش ببرد.

حمایت از مراکز تولید خودرو در انگلیس از جمله در مناطق میدلندز غربی، شمال شرقی و شمال ولز برای تسریع در تغییر مسیر به ‌سوی خودروهای برقی و هدایت زیرساخت‌های ملی کشور جهت حمایت از تولید خودروی برقی. یافتن روش‌های ایجاد جذابیت بیشتر برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و انجام سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل عمومی با آلایندگی صفر و حمایت از صنایع برای تبدیل شدن به کربن صفر، از طریق پروژه‌های تحقیقاتی هواپیماها و کشتی‌های با آلایندگی صفر از جمله اهداف این طرح به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات