اخبار

معرفی کانسپت جدید اوشن-ایکس بی‌وا‌ی‌دی

معرفی کانسپت جدید اوشن-ایکس

به گزارش یدک مال به نقل از car.ir، بی‌وا‌ی‌دی از یک سدان کانسپت با نام Ocean-X در چین رونمایی کرد. این کانسپت به‌عنوان یک سدان با پرفورمنس بالا معرفی شده است.

طراحی اوشن ایکس با بدنه‌ای سیال و اسپرت و چراغ‌های جلوی باریک، کاملاً جلب توجه می‌کند. خطوط متنوع و نمای پویای جانبی هم به جذابیت آن کمک می‌کنند. اما نکته جالب‌تر، فرم آینده‌نگرانه چرخ‌ها است. این مدل همچنین دارای ضریب آئرودینامیک ۰.۲۱ است که رکوردی در این کلاس محسوب می‌شود.

اوشن ایکس روی پلتفرم جدید تمام الکتریکی e-platform 3.0 قرار گرفته و به گفته BYD قادر است شعاع حرکتی بیش از هزار کیلومتر را ثبت کند. این خودرو همچنین از قابلیت شارژ فوق سریع ۸۰۰ ولتی سود می‌برد که در کمتر از ۵ دقیقه، تا ۱۵۰ کیلومتر برد را می‌توان از آن به دست آورد.

جالب‌تر اینکه BYD اوشن ایکس از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. به گفته این شرکت، شتاب صفر تا صد این مدل تنها ۲.۹ ثانیه خواهد بود و البته در این حالت، مصرف انرژی آن مشابه مدل‌های تک دیفرانسیل می‌باشد. اگر این موضوع حقیقت یابد، یک دستاورد چشمگیر خواهد بود زیرا همه مدل‌های پرفورمنس بالای خودروهای الکتریکی، معمولاً برد کمتری نسبت به مدل‌های اصلی خود دارند.

 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات