معرفی خودرو

معرفی و مشخصات کیا پیکانتو TA مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷

معرفی و مشخصات کیا پیکانتو TA مدل 2011 تا 2017

کوچک ترین عضو خانواده ی کیا موتورز، خیلی زود توانست جای خودش را بین قشر های مختلف مردم و بخصوص خانم ها باز کند. کیا پیکانتو هاچبک بسیار کوچک شهری که در سگمنت آ قرار می گیرد؛ اولین بار در سال ۲۰۰۳ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان معرفی شد و تولید آن از ۲۰۰۴ کلید خورد.

در سال ۲۰۱۱ نسل دوم این کره ای دوست داشتنی با کد اتاق TA معرفی شد و توانست موفقیت نسل قبل را ادامه دهد. این مدل همچنین بعنوان اولین پیکانتو وارد بازر ایران شد و توانست بعد از سال ها جای خالی هاچبک نوستالژیک و زیبای ماتیز را تا حدودی پر کند.

در این نوشتار از مجله یدک مال، سراغ این خودرو رفته ایم و قصد داریم کیا پیکانتو TA را به لحاظ طراحی، مشخصات فنی، امکانات و تجهیزات و میزان ایمنی مورد بررسی قرار دهیم؛ همچنین نگاهی هم به بازار قطعات یدکی و وضعیت فروش این خودرو در ایران انداخته ایم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    طراحی ظاهری

    طراحی کیا پیکانتو توسط گروه طراحی کیا در فرانکفورت آلمان به سرپرستی پیتر شرایر طراح خوش نام و با سابقه کیا موتورز صورت گرفت. ظاهر این خودرو بسیار جوان و البته کمی اسپرت است؛ در نمای جلو، شاهد جلو پنجره ی معروف کیا که در اکثر خودرو های این شرکت استفاده می شود هستیم؛ جلو پنجره ی موسوم به پوزه ی ببر که در واقع امضای کیا موتورز است.

    چراغ های جلو با توجه به کوچک بودن کاپوت، بخش زیادی از نمای روبرو را به خود اختصاص داده اند. همچنین مه شکن ها و ورودی هوای روی سپر جلوه ی پیکانتو را کمی خشن کرده اند که این مسئله نه تنها به ظاهر کلی خودرو آسیب نزده که آن را جذاب تر کرده است.

    نمای جلو کیا پیکانتو TA مدل 2011 تا 2017

    در نمای کنار، خطی بسیار ظریف و صاف از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده است که حالتی تهاجمی به خودرو داده است؛ همچنین خطوط و تو رفتگی پایین در ها، پیکانتو را خوش هیکل و شکیل کرده است. در واقع اقرار نیست اگر بگوییم یکی از دلایل اصلی جوان پسند بودن این خودرو نمای جانبی آن است.

    نمای کنار کیا پیکانتو TA مدل 2011 تا 2017

    نمای عقب پیکانتو کمی با شخصیت کلی خودرو نا هماهنگ است و می توانست بهتر باشد؛ با این وجود هنوز حرف هایی برای گفتن دارد. چراغ های عقب بطور ظزیفی شبیه هفت انگلیسی طراحی شده اند که به همراه چراغ های عمودی روی سپر، خودرو را بر خلاف نمای روبرو کاملا آرام کرده اند؛ طرح سپر و صندوق هم با کمال سالگی انجام گرفته است؛ البته خطوط پایین را می توان در ادامه ی سبک نمای جانبی از نکات مثبت نمای پشت در نظر گرفت.

    نمای عقب کیا پیکانتو TA مدل 2011 تا 2017

    داخل کابین

    داخل کابین کیا پیکانتو هم مانند ظاهر خودرو، بسیار مدرن و جوان پسند طراحی شده است؛ در اولین نگاه، فرمان را می بینیم که شبیه جلو پنجره طراحی شده است؛ دکمه های کنترلی و داشبورد و ورودی های هوا بسیار خلاقانه طراحی شده اند و این نشان می دهد گروه طراحی توجه ویژه ای به کابین داشته اند. همچنین پیکانتو با اینکه خودرویی شهری است ولی فضای جاداری دارد. 

    داخل کابین کیا پیکانتو TA مدل 2011 تا 2017

    مشخصات فنی

    کیا پیکانتو در قلب خود یک پیشرانه ی ۴ سیلندر به حجم تقریبی ۱.۲ لیتری جای داده است که این پیشرانه قادر است تا ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. این میزان نیرو توسط گیربکس ۴ دنده به چرخ های جلو منتقل می شود و می تواند شتابی برابر با ۱۲.۹ ثانیه و حداکثر سرعتی معادل ۱۶۰ کیلومتر را برای این خودرو ایجاد کند.

    مشخصات فنی کیا پیکانتو TA مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷
    نام خودرو کیا پیکانتو
    کشور سازنده کره جنوبی
    نسل و مدل نسل دوم : TA - تولید : ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷
    پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
    حجم موتور ۱۲۴۸ سی سی
    تنفس موتور تنفس طبیعی
    انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
    قدرت ۸۵ اسب بخار
    گشتاور ۱۲۱ نیوتن متر
    جعبه دنده ( گیربکس ) ۴ دنده خودکار تیپ ترونیک
    شتاب ۱۲.۹ ثانیه
    حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
    وزن ۱۰۳۵ کیلو گرم
    ابعاد طول : ۳۵۹۵ | عرض : ۱۵۹۵ | ارتفاع : ۱۴۸۱
    فاصله ی بین دو محور ۲۳۸۵
    مصرف ترکیبی ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر
    حجم باک ۳۵ لیتر
    استاندارد آلایندگی یورو ۴
    موتور کیا پیکانتو TA مدل 2011 تا 2017

    امکانات و تجهیزات

    امکانات پیکانتو
    ترمز و پایداری ABS - EBD - مدیریت پایداری خودرو VSM - سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESC
    کیسه هوا مجموعا ۶ کیسه هوا
    سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان - USB - AUX - iPod
    دیگر تجهیزات گیربکس خودکار ۴ دنده تیپترونیک - دیفرانسیل جلو - سیستم HAC (سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی) - چراغ ترمز اضطراری - صندلی‌های عقب تاشو - کیلومتر شمار سوپرویژن - سانروف - جالیوانی - شیشه‌های برقی - آینه‌های جانبی برقی - راهنمای LED روی آینه‌های - کامپیوتر سفری - امکانات تنظیم ارتفاع چراغهای جلو - کپسول آتش نشانی - چراغ ترمز سوم - سیستم ضد سرقت - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - برف پاکن عقب - ساعت دیجیتال - آینه میانی الکتروکرومیک - زیرسیگاری و فندک - چراغ داخل صندوق عقب

    ایمنی

    به لحاظ ایمنی کیا پیکانتو با اینکه یک خودرو کوچک شهری است و معمولا از این نوع خودرو ها توقع ایمنی بالایی نمی رود؛ اما بسیار خوب ظاهر شده است. پیکانتو توانسته است ۴ ستاره ی ایمنی را از موسسه معتبر یورو انکپ دریافت کند که این مسئله نشان از امنیت مناسب این خودرو است.

    وضعیت فروش و قطعات یدکی

    پیکانتو در ایران با وجود حضور رقبای مطرحی مثل هیوندای i20 و هیوندای i10، تویوتا یاریس هاچبک و مزدا ۲ تقریبا فروش موفقی را تجربه کرد همچنین به لحاظ بازار قطعات یدکی هم، لوازم این خودرو با توجه به فروش خوبش وارد شد و اگر قصد خرید این خودرو را داشتید نباید نگران قطعاتش باشید. همچنین شما همین الان می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سایت یدک مال، قطعات کیا پیکانتو TA مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ را با مناسب ترین قیمت و با بالاترین کیفیت تهیه کنید.

    گالری تصاویر

    نویسنده : امیر صدرالدینی

    مطالب مرتبط

    5 1 رای
    رأی دهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    دیدن همه ی نظرات