معرفی خودرو, هیوندای

معرفی هیوندای آزرا گرنجور نسل چهارم ( ۲۰۰۶-۲۰۱۱ )

آزرا_گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور به‌ عنوان یکی از باسابقه‌ترین و خوشنام ترین محصولات خودروساز مطرح کره‌ای هیوندای موتور ، از سال ۱۹۸۶ تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو که در بسیاری از نقاط دنیا تنها با نام هیوندای گرنجور (Grandeur) شناخته می‌شود، تاکنون در ۶ نسل به بازار آمده است.

در بررسی نسل‌های هیوندای آزرا گرنجور باید گفت که نسل اول و دوم این خودرو، در واقع همان نسل دوم و سوم میتسوبیشی دیونر (Debonair) بودند که هیوندای آن‌ها را تحت برند خود عرضه می‌کرد؛ اما از نسل سوم به ‌بعد بود که هیوندای هویتی مستقل به این خودرو بخشید و سعی کرد با اضافه‌کردن چاشنی لوکس‌گرایی، به جنگ رقبای پر قدرت ژاپنی برود.

سه نسل نخست هیوندای آزرا گرنجور به بازار کشور ما راه نیافتند؛ اما از نسل چهارم به ‌بعد، این سدان نیمه‌لوکس کره‌ای در بازار کشور ما نیز عرضه شد و به‌لطف مزایایی مانند پیشرانه قدرت‌مند، امکانات رفاهی کامل و قیمت رقابتی، آمار فروش بسیار خوبی را ثبت و برای خود اسم و رسمی پیدا کرد. نسل چهارم آزرا گرنجور از سال ۲۰۰۶  تا ۲۰۱۱ تولید می شد. جالب است بدانید آزرا گرنجور گرانترین خودروی تولید هیوندای در خارج از کره ، چین و خاورمیانه تا زمان معرفی هیوندای جنسیس در سال ۲۰۰۸ بود.

این خودرو در ابتدای حضور در بازار ایران، با قیمتی تقریباً برابر با یک تویوتا کمری چهار سیلندر به فروش می‌رسید. همین قیمت رقابتی، باعث شد تا هیوندای آزرا گرنجور با استقبال بسیار خوب خریداران ایرانی مواجه شود و نام خود را به ‌عنوان یک خودرو پرطرف‌دار مطرح کند.

نسل چهارم آزرا گرنجور در واپسین سال عمر خود یعنی سال ۲۰۱۱، دستخوش یک فیس لیفت مختصر شد و المان‌هایی مثل سپرها، رینگ‌ها و گرافیک چراغ‌ها در آن به‌روز شد. مهم‌ترین تغییر فنی نسخه فیس‌ لیفت نیز بهره‌مندی از یک گیربکس ۶‌ سرعته اتوماتیک به جای نمونه ۵  سرعته قبلی بود. در این نوشتار، تصمیم گرفتیم تا به سراغ بررسی و معرفی نسل چهارم هیوندای آزرا گرنجور برویم. اگر شما هم می‌خواهید بیش‌تر با این سدان کره‌ای محبوب آشنا شوید، با یدک مال همراه باشید.

wallpapers_hyundai_azera_2006_آزرا_گرنجور

مشخصات فنی

هیوندای آزرا گرنجور در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی قابل سفارش بود؛ اما نسخه‌های راه‌یافته به بازار کشور ما، همگی از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳/۳ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند. جالب است بدانید که در بین نسل‌های هیوندای آزرا گرنجور موجود در بازار ایران، حجیم‌ترین پیشرانه متعلق به همین نسل چهارم است.

مشخصات آزرا TG مدل ۲۰۰۶ - ۲۰۱۰ مدل ۲۰۱۱ (کالیفرنیا)
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
گیربکس ۵ دنده اتومات ۶ دنده اتومات
پیشرانه ۶ سیلندر ۶ سیلندر
حجم موتور ۳.۳ لیتر ۳.۳ لیتر
قدرت ۱۵۵ تا ۲۶۴ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۴ نیوتن متر ۳۱۵ نیوتن متر
شتاب ۸.۲ ثانیه ۷.۹ ثانیه
سرعت ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ۹.۹ لیتر در صد کیلومتر
فاصله محوری ۲۷۷۹ میلی متر ۲۷۷۹ میلی متر
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۶۵۰ کیلوگرم
حجم باک ۷۵ لیتر ۷۵ لیتر
photos_hyundai_grandeur_2006_3_آزرا_گرنجور

آپشن ها و امکانات رفاهی

مانند دیگر نسل‌های هیوندای آزرا گرنجور، TG نیز از مبادی مختلفی به ایران وارد شده و دارای تیپ‌های متعددی است؛ اما اکثر نسخه‌های موجود در بازار ایران، از نوع فول‌آپشن هستند و در مقیاس یک خودرو با عمر بیش از یک دهه، امکانات رفاهی بسیار خوبی را دارند. از آپشن‌های شاخص این خودرو می‌توانیم به مواردی مثل صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، سانروف، کروزکنترل، پرده عقب برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و چراغ‌های جلو زنون مجهز به چراغ‌شور اشاره کنیم.

images_hyundai_azera_2006_8_آزرا_گرنجور

ایمنی

در بین نسل‎‌های هیوندای آزرا گرنجور، نسل چهارم با وجود سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش در کنار ۸ عدد ایربگ، حتی با معیارهای امروزی نیز خودروی بسیار ایمنی محسوب می‌شود. شاخص‌ترین نکته در خصوص ایمنی این خودرو، وجود ایربگ‌های جانبی برای سرنشینان عقب است. این خودرو موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTSA شده است.

فیس لیفت ۲۰۱۱

در سال ۲۰۱۱ هیوندای یک مدل فیس لیفت از این اتاق با نام آزرا کالیفرنیا به بازارهای جهانی معرفی کرد. در مدل فیس لیفت تغییرات ظاهری زیادی جز تغییر گرافیک چراغ‌ها را شاهد نیستیم درحالی‌که کلیت طراحی خودرو دچار تغییر نشده بود. اما در بخش فنی مهم‌ترین تغییری که در مدل ۲۰۱۱ رخ داد، افزایش قدرت موتور بود که از ۲۳۵ اسب بخار به ۲۶۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد.

گالری تصاویر

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای آزرا گرنجور مدل  ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ (نسل چهارم) در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یدک مال قطعات اختصاصی آزرا TG مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ را تهیه فرمائید. 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات