اخبار

مردم درصورت سفر به استان‌های قرمز و نارنجی صددرصد بازگردانده می‌شوند

مردم درصورت سفر به استان‌های قرمز و نارنجی صددرصد بازگردانده می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از ایرنا، سرهنگ عین الله جهانی افزود: از ساعت ۱۲ ظهر امروز(یکشنبه) محدودیت های سفر ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله اجرایی شد و خودروهایی که قصد خروج از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود به سایر شهرها را داشتند، بازگردانده شدند.

وی از هموطنان خواست به هیچ عنوان قصد سفر نداشته باشند و با همکاران راهور و ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: همه مبادی ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی توسط دوربین و موانع فیزیکی و حضور همکاران راهور رصد می شود.

سرهنگ رحمانی افزود: به کامیون های حامل بار، وانت بارها، اتوبوس و تاکسی ها آن هم فقط با ظرفیت یک سوم اجازه دارند در جاده ها تردد کنند.

به گفته وی، همه مجوزهای صادر شده از سوی فرمانداری ها لغو شده و فقط به رانندگانی که مجوز تردد از فرمانداری ها آن هم امروز با مدت زمان معلوم دریافت کرده باشند، اجازه تردد داده می شود.

جهانی افزود: با ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت های تردد در سراسر کشور، از ساعت ۱۲ ظهر امروز این ممنوعیت ها در ورودی و خروجی همه شهرها اعمال خواهد شد و تا پایان روز جمعه پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. کنترل های فیزیکی و سیستمی توسط همکاران در همه محورها انجام می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور اظهار داشت: براساس قانون هرگونه تخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است و تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و ۲۰۰ هزار تومان خودروهایی که قانون را رعایت نکنند جریمه خواهند شد و همچنین هر خودرو در طول شبانه روز، یکبار جریمه خواهد شد.

جهانی افزود: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه خودروهایی که جریمه کرونایی دارند تا یک ماه فرصت پرداخت دارند، در غیر این صورت جریمه های آنها دو برابر خواهد شد. خروج همه خودروها با پلاک بومی از شهرها و ورود خودروی های غیربومی به شهرهای دیگر ممنوع است و این موضوع به صورت استانی کنترل خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج و ورود پلاکهای غیربومی را نخواهیم داد.

وی افزود: خودروهای غیر بومی نیز که در شهرهای مقصد حضور دارند باید ظرف ۲۴ ساعت آینده این شهرها را ترک کنند و در صورت عبور از کمربندی استان‌های قرمز و یا نارنجی مشمول جریمه نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا روز گذشته(شنبه) از تعطیلی ۶ روزه همه اصناف و بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری از روز دوشنبه ۲۵ تا روز شنبه ۳۰ مردادماه به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.

علیرضا رییسی افزود: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد منع تردد یا به عبارتی دیگر، ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا جمعه پنجم شهریور ماه منع تردد بین استانی در سراسر کشور و همه جاده ها و همه مجوزهای صادر شده برای تردد لغو خواهد شد.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات