اخبار

فولکس واگن تا ۲۰۳۰ گیربکس دستی را به طور کامل کنار می گذارد

فولکس واگن تا ۲۰۳۰ گیربکس دستی را به طور کامل کنار می گذارد

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از سایپانیوز، بسیاری از خودروسازان که می دانند خودروهای برقی در حال جایگزین شدن با خودروهای بنزینی هستند، دیگر خود را مجبور نمی بینند که محدودیت های ناشی از موتورهای بنزین سوز را به خودروهای برقی تعمیم دهند، و به طور طبیعی پدال هایی که زیر پای راننده است، مجبور نیست در خودروهای برقی هم به همین شکل باقی بماند.

شواهد هم نشان میدهد که فولکس واگن هم دست از دنده های دستی خواهد شست همان طور که روزنامه آلمانی Auto Motor und Sport گزارش کرده است. بعد از هزینه های سنگین ناشی از رسوای دیزل گیت، و پیش از سرمایه گذاری های هنگفت در آینده خودروهای برقی، فولکس واگن خود را در وضعیتی می بیند که مجبور است راهبردهای کاهش هزینه را در پیش بگیرد. یکی از راهبردهای کاهش هزینه هم ساده سازی و کاهش تنوع در قوای محرکه خودرو است. در چنین وضعیتی، سامانه های انتقال قدرت [گیربکس] دستی هم در اولویت خروج از گردونه تولید هستند. به این ترتیب به تدریج تولید پدال کلاچ هم متوقف خواهد شد و شروع آن سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

حتی نسل بعدی موتورهای بنزینی و گازوئیلی هم می تواند به جای سه پدال، دو پدال داشته باشد. در فولکس واگن، کراس اور جمع و جور تیگوان از سال ۲۰۲۳ به بعد فقط دنده اتومات عرضه خواهد شد. همین داستان برای مدل های پاسات اتفاق خواهد افتاد به ویژه که در سال جاری دستی به روی ظاهر آن کشیده شده است. البته شایع شده است که استایل بدنه سدان این خودرو هم متوقف می شود و فقط مدل استیشن [wagon] باقی می ماند.

از نظر روزنامه آلمانی ذکر شده در بالا، بعد از گذشت دهه ۲۰۲۰ دیگر اثری از دنده های دستی در محصولات برند فولکس واگن نخواهد بود. البته این گزاره به صراحت در گزارش این روزنامه نگاشته نشده اما بدون تردید در صورتی که این روند در برند فولکس واگن ساری و جاری شود، به احتمال زیاد روی سایر برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن مثل اشکودا، سعات، و آئودی هم تأثیر خواهد گذاشت. آئودی که وعده داده است از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروی برقی تولید کند.

وقتی قرار باشد پاسات فقط دنده اتومات عرضه شود، نسل بعدی اشکودای سوپرب هم همین راه را خواهد رفت.

زمانی که برند فولکس خبر از نسل نهم گلف را تأیید کرده، احتمال زیاد وجود دارد محصولات دیگر نظیر اکتاویا و لئون هم در نسل های بعدی خود پدال کلاچ نداشته باشند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات