آموزشی, فیلم, کیا, معرفی خودرو

سراتو YD _ نامی آشنا

سراتو yd نمای کناری - عکس شاخص

کیا سراتو YD تولید ۲۰۱۴-۲۰۱۷

معرفی

کیا سراتو خودروی سدان کامپکت کره ای است، که نسل اول آن در سال ۲۰۰۴ معرفی شد، ودر سال ۲۰۰۸ وارد و تا سال ۲۰۰۹ در بازارهای ایران عرضه شد. سراتو با ورود به بازارهای ایران سر و صدای زیادی به پا کرد، و به محبوبیت بالایی تو این مدت کم دست پیدا کرد، هر چند که به شکل گسترده ایی عرضه نشد.

کیا سراتو در مقایسه با سال تولید از طراحی قابل قبولی برخوردار است، در آن زمان رقیبی چون تویوتا کرولا در مقابل سراتو  ، که فروش ومحبوییت آن تا حد زیادی تحت تاثیر قرارداشت. سراتو  ۲۰۰۸ به دلیل کیفیت بالا و سواری نسبتا مطلوبی که ارائه می داد. مورد توجه قرار گرفت، اما ویژگی های منفی چون استهلاک بالا، آن را در رتبه ای پایین تر از تویوتا کرولا قرار داد. در این قسمت  به معرفی کیا سراتو ۲۰۰۸ مدل YD یا همان نسل دوم سراتو، یکی از پر طرفدارترین خودرو سراتو است. برجسته ترین طراحی این خودرو، تناسب اندام و هماهنگی هوشمندانه میان خطوط آن است.  بررسی مشخصات کامل فنی، طراحی داخلی و خارجی، امکانات کامل رفاهی و تجهیزات کامل، سطح ایمنی، به وضیعت فروش این خودرو می پردازیم.

فهرست مطالب

سراتو _YD _نسل سوم _در ایران

کیا سراتو KIA Cerato که با نام فورته نیز در بازارهای جهانی بانام  نسل سوم سراتو شناخته شده است. در حال حاضر اگر به نسل بندی این خودرو به نام فورته بپردازیم، کیا سراتو که در ایالات متحده با نام کیا فورته و در کره جنوبی با نام شوما و یا K3 و  در چین نیز به عنوان یک خودرو جمع و جور و خانوادگی شناخته شده است. در سال ۲۰۰۶ برای  اولین بار به بازار خودرو جهانی معرفی شد.

اما  K3  بانام  سراتو همچنان در بازارهای جهانی  مانند : استرالیا و آمریکای لاتین در انواع مدل مختلف و متفاوتی مثل: (۵ درب،۴ درب ،۲درب ،هاچبک ) و انواع مختلف کوپه در اروپا  با اندازهای  مشابه عرضه میشود. این نسل سراتو درسال  ۲۰۱۴  به صورت  وارداتی در کشور ایران عرضه شد، و در سال ۲۰۱۷ با چهره ایی شناخته شده با نامی جدید ملقب به ( فیس لیفت ) به بازار آمد. نسل بعدی این خودرو در بازارهای جهانی بانام دیگری معرفی شده، اما هنوز جایی در بازار خودرویی کشور ندارد.

سراتو در کنار الانترا برادر تجاری خودش در کلاس سدان جمع و جور خانوادگی معرفی می شوند. فضای مناسب کابین در کنار امکانات رفاهی فراوان و قوای فنی قابل قبول برای سراتو  طرفداران زیادی برای خودش ایجاد کرده است.

نسل سوم : سراتو YD 

نسل سوم ماشینهای سراتو خیلی زود به بازار عرضه شد،  در سال ۲۰۱۲  این تیپ خودرو معرفی شد، که تحت عنوان مدل ۲۰۱۳ به دست مشتریان خود رسید. خودرویی که حالا پختگی و منعطف‌تری، در خودش می دید، و سعی بیشتری در جذب قشر عظیمی را در جامعه داشت.

این خودرو نسل سوم سراتو بانام مستعار  YD  وارد بازار کشور ما و کشورهای دیگری شد. سراتو YD در حال حاضر یکی از جدیدترین و مجهز ترین نوع خودروهای سراتو در بازار ایران است، چرا که طراحی این خودرو  از هر زمان جذاب تر، دقیق تر، لوکس تر و با کیفیت تر شده است.

در این نوشتار به معرفی کیا سراتو ۲۰۰۸ مدل yd مونتاژ کمپانی سایپا یا همان نسل دوم سراتو ،یکی از پر طرفدارترین گونه سراتو هست .برجسته ترین قسمت طراحی این خودرو ، تناسب اندام وهماهنگی هوشمندانه میان خطوط آن است . وبررسی مشخصات کامل فنی، طراحی داخلی و ظاهری ،امکانات کامل رفاهی و تجهیزات کامل سطح ایمنی ووضیعت فروش این خودرو می پردازیم .

طراحی خارجی _ ویژگی خاص آن

خودروهای کیا سراتو یکی از باکیفیت ترین خودروهای شرکت کیاموتورز است، که چند سالی است، که محبوبیت بسیار بالایی را دربازار خودروی ایران پیدا کرده است.
خودروی کیا سراتو YD  به نسبت سایر خودروهای هم رده ی خود، بسیار ایمن تر و آپشنال تر می باشد. از ویژگی منحصر به فرد ماشین سراتو نسل سوم که نظر مخاطبان رو به طراحی خارجی خودش جلب کرده است.

فرم برجسته کاپوت سراتو YD، چراغ های سراتو  YD با کشیدگی و برجستگی جذاب، جلو پنجره اسپورت لانه زنبوری شکل و سپرهای خوش‌ فرم سراتو YD، ورودی و خروجی هوا در داخل سپر ، چرغ های زیبا واسپرت مه شکن لوزی شکل ، نقش مهمی در زیبایی ظاهری این خودرو ایفا کرده است. 

تایرها در حالت استاندارد  اندکی کوچک به نظر می آیند. در بخش عقبی، کیا سراتو YD چراغ های سه گوش و کشیده دارد، که طراح سعی بر این داشته است، با ترکیب بندی سپر عقب و چراغهای مه شکن کشیده و دیفیوزر کم ارتفاع، ظاهری خشمگین نسبتا اسپورت ترسیم نمایند. 

در مجموع کیا سراتو را می توان یک خودروی زیبا با ظاهری مدرن به حساب آورد. استفاده از چراغهای جلویی شفاف و خطوط بدنه شیب دار  و گلگیرهای برجسته اسپورت نقش مهمی در زیبایی ظاهری این خودرو برای دوستداران و مخاطبان خاص خودش ایفا کرده و این خودرو  را به یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت سدان در بازارهای جهانی تبدیل نموده است.

طراحی داخلی و کابین

طراحی داخلی _سراتو _YD

طراحی داخلی کیا سراتو YD نیز مانند: طراحی خارج آن  زیبا و شیک می باشد، که با وجود اینکه نسبت به خودروهای لوکس دنیا تا حدودی عادی می باشد، اما به علت چیدمان اصولی و ارگونومی عالی، کابینی خاص و بی نقص به وجود آورده است.
در رابطه با جادار بودن کابین و راحتی سرنشینان باید این را گفت که کابین کیا سراتو YD به خوبی از ۴ سرنشین بزرگسال و از یک کودک میزبانی می‌ کند.

در رابطه با محفظه صندوق این خودرو هم باید این را گفت که کیا سراتو YD فضای کافی در حدی که از یک سدان کامپکت انتظار می‌ رود، در اختیار شما قرار میدهد.

با ورود به سراتو ۲۰۱۷ متوجه خواهید شد، که این خودرو، هیچ تفاوت خاصی با مدل قبلی خودش ندارد، حالت دایره ای داشبورد از نمای کنار، حس اسپورت و جوان پسندی را برای مخاطبان خودش  فراهم می کند.

طراحی داخلی _سراتو _YD
طراحی داخلی _سراتو _YD
طراحی داخلی _سراتو _YD

ایمنی و تست تصادف

مشخصات فنی

مشخصات خودرو سراتو yd
نام خودرو سراتو YD (نسل سوم سراتو)
سازنده هیوندای موتور، کره جنوبی
نسل و مدل نسل سوم : YD ، تولید : ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۲.۴ لیتر
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
قدرت ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر
جعبه دنده ( گیربکس ) ۶ دنده اتوماتیک
شتاب ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلوکمتر بر ساعت
وزن ۱۴۹۰ کیلوگرم
ابعاد طول :۴۸۵۵ | عرض : ۱۸۶۵ | ارتفاع : ۱۴۷۵ میلی متر
فاصله ی بین دو محور ۲۸۰۵ میلی متر
مصرف ترکیبی ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر
حجم باک ۷۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵

پیشرانه خودرو

مشخصات فنی نسل سوم _ ماشین های  سراتو مدل YD

حجم موتور ۲ لیتری
تعداد سیلندر ۴
تیپ موتور MPi
قدرت موتور ۱۵۹ اسب بخار
گشتاور فعلی سراتو ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۸۰۰
گیربکس ۶ سرعته ترونیک
موتور داخلی _کیا سراتو_ yd

امکانات رفاهی و تجهیزات

امکانات و آپشن های _ سراتو YD :
صفحه نمایش Supervision
۶  کیسه هوا ( ایربک )
ترمز قفل 
سامانه توزیع نیروی ترمز 
تهویه مطبوع (به صورت کاملان جداگانه برای سرنشینان جلوی)  
سیستم کروز کنترل 
دوربین حسگر در دنده عقب (سپر جلو وعقب ماشین)
سانروف
سیستم مولتی مدیا با نمایشگر ۴/۸ اینچی 
پدال تعویض دنده پشت فرمان 
گرم کن و سرد کن صندلی های جلو
سنسور نور و باران 
سامانه توزیع نیروی ترمز 
 ترمز و پایداری : ABS.EBD.BAS.ESC
روکش چرمی فرمان 
گرمکن غربیلک فرمان   
قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت 
سیستم SMart Key
چراغ های هوشمند روی دستگیره وآینه های جانبی هماهنگ با SMart  Key
حافظه تنظیمات صندلی برای دونفر
سیستم استارت دکمه ای 
رینگ های ۱۷ اینچی 
آپشن رفاهی _سراتو_yd
آپشن رفاهی _سراتو_yd
نمایشگر سنسور پارک عقب وجلو

سراتو YD _ فیس لیفت

نسل سوم  کیا سراتو YD درسال  ۲۰۱۳ معرفی شد. شرکت اطلس خودرو نیز که استقبال مشتری ایرانی را از ماشینهای نسل قبل سراتو در ایران دیده بود. تصمیم گرفت از مدل ۲۰۱۴ در ایران شروع به واردات و عرضه و خدمات این نسل از سراتو رو در بازار کشور کند.

با توجه به قیمت مناسب و سابقه  خوب مدل های قبلی سراتو  YD نیز توانست جایگاه مطلوبی در ایران برای خودش دست و پا کند. در سال ۲۰۱۶ فیس لیفت کیا سراتو نسل سوم، با طراحی و تغییرات جزئی نظیر: چراغ جلو، چراغ عقب، سپر جلو و سپر عقب، را روانه بازارهای جهانی کند.

سراتو جدید با نامی پرآوازه  و  لقبی  جدید در بین هواداران خاص خودش ملقب به(نیو فیس ) در میان بازاریان شناخته شده است. از سال ۲۰۱۷ در کشورمان هم حضور پر رنگی پیدا کرده است .

سراتو _YD _نسل سوم _در ایران
سراتو _YD _نسل سوم _در ایران

رقبای سراتو YD

رقبای اصلی کیا سراتو YD:

هیوندای النترا ۲۰۱۴ ، تویوتا کرولا۲۰۱۴ ،  چری اریزو ۵ ۲۰۱۴ ، مزدا ۳ ۲۰۱۴ ، میتسوبیشی لنسر۲۰۱۴ ، هوندا سیویک ۲۰۱۴ بودند.

رقبای _سراتو _yd
رقبای _سراتو _yd
رقبای _سراتو _yd

قطعات سراتو YD و فروش قطعات مرتبط در سایت یدک مال

قطعات کیا سراتو YD در دسته بندی های لوازم بدنه ، لوازم تعلیق و جلوبندی، قطعات مصرفی و … از طریق سایت یدک مال تحت برندهای اصلی یا جنیون (Genuine Parts)  و برندهای OEM دیگری همانند ایمکس ( OEmax) در این سایت قابل عرضه است، برای سفارش و مشاهده قطعات یدکی مرتبط با سراتو YD به  فروشگاه سایت مراجعه فرمایید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات