اخبار

«ریویان» چشم‌گیرترین پیکاپ شد

ریویان چشم‌گیرترین پیکاپ شد

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از سایپانیوز، دو محصول اصلی ریویان که ۱۲ سال بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد، وانت پیکاپ R1T‌ و شاسی بلند R1S‌ هستند.

آن‌گونه که ظواهر امر نشان می‌دهد، این فقط تسلا نیست که باید نگران باشد، بلکه همه خودروسازانی که در صدر جدول تولید پیکاپ‌های بنزین سوز هستند مثل فورد، شورولت، رام و تویوتا باید این تهدید را جدی بگیرند.

مجله ۷۲ساله موتورترند برای نخستین‌بار مرور و بررسی خودروهای ریویان را در دستور کار خود قرار داده و در توصیف آن از عنوان «چشم‌گیرترین پیکاپ» استفاده کرده است. در پوشش خبری موتورترند، علاوه بر متن مرور، تصاویر ویدئویی از تجربه رانندگی و‌ تریم داخلی آن منتشر شده است. توصیف‌های موتورترند از برند تازه به دوران رسیده‌ای مثل ریویان که نخستین محصول خود را به بازار عرضه کرده، عجیب به نظر می‌رسد. تنها ایرادی که موتورترند به این خودرو گرفته این است که جایی برای لیوان راننده در نظر نگرفته و سامانه اینفوتینمنت [صوتی، تصویری و اینترنتی روی داشبورد] هم در مقایسه با خود خودرو می‌توانست بهتر باشد.

موتورترند نوشته است: «گفته می‌شود که خریداران پیکاپ خیلی با احتیاط به موضوع برقی شدن وانت‌ها نگاه می‌کنند؛ اما بعد از آنکه برای نخستین‌بار این خودرو را هم در خیابان هم در مسیرهای آفرود راندیم، باورمان این است که این وانت برقی می‌تواند تردید آنها را از بین ببرد.» البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که موتورترند از خودرویی برای تست استفاده کرده که پیش از تولید انبوه است و فعلا نمی‌توان درباره ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن با قطعیت صحبت کرد؛ هرچند که این رویه رایج است. نکته مهم دیگر هم این است که عرضه دو خودروی وانت و شاسی‌بلند ریویان به بازار چندین‌بار است که به تعویق افتاده است. وقتی گفته می‌شود R1T نخستین وانت برقی است که به تولید انبوه رسیده، به نظر می‌رسد همه حقیقت گفته نشده، چون این استارت‌آپ هنوز زمان قطعی تحویل به مشتری را مشخص نکرده است.

برخی از ویژگی‌های پیکاپ ریویان که توجه تست‌کننده‌های خودرو را به خود جلب کرده است، عبارتند از: سامانه اعمال نیرو به هر چهار چرخ (که یک حالت در اصطلاح کانزرو Conserve دارد که در مسیرهای عادی و در خیابان‌های معمولی نیروی قوای محرکه فقط به محور جلو اعمال می‌شود تا پیمایش به ازای هر بار شارژ را بالا ببرد و بر اساس برآوردها ۳۰۰ مایل [حدود ۵۰۰ کیلومتر] است)؛ سامانه تعلیق آن بادی و ارتفاع آن قابل تنظیم است که همین موضوع باعث می‌شود بهتر از روی موانع عبور کند و جیپ رانگلر را به فکر فرو خواهد برد.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات