اخبار

رونمایی “بایدو” غول فناوری چینی از “روبوکار” نخستین خودروی بدون‌ راننده

رونمایی "بایدو" غول فناوری چینی از "روبوکار" نخستین خودروی بدون‌ راننده

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از تسنیم، بایدو ، نخستین نمونه اتومبیل L5 خودران بدون راننده و با پلتفرم ارتقای خدمات رانندگی خودران با نام “Luobo Kuaipao” را در جهت سرعت بخشیدن به تجاری‌سازی فناوری رانندگی خودران رونمایی کرد.

“رابین‌لی” مدیرعامل “بایدو” گفت: خودروهای آینده، دارای قابلیت رانندگی خودکار L5، توانایی تشخیص گفتار و تشخیص چهره،‌ تجزیه و تحلیل نیازهای احتمالی کاربران و همچنین توانایی خودآموزی و بهبود مستمر عملکرد خود را خواهند داشت.

رانندگی خودکار از L1 تا L5 طبقه‌بندی می‌شود که هرچه سطح بالاتر باشد، فناوری هوشمند‌تر است و به عنوان نمونه L5 نشان‌دهنده رانندگی کاملاً مستقل است.

“روبوکار” تمامی مفهوم طراحی سنتی خودرو را زیر سوال می‌برد و از نظر ظاهری، درهای تمام اتوماتیک، سقف تمام شیشه‌ای و سنسورهای خارجی دارد و هیچ فرمان و پدالی در روبوکار وجود ندارد و دارای پیکره‌بندی‌های هوشمند مانند صفحه نمایش بزرگ خمیده، کنسول هوشمند و صندلی‌هایی با جاذبه و اصطکاک صفر است.

“بایدو” این غول فناوری چینی سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه فناوری خودران در پکن انجام داده است و تا به امروز خدمات “روبوتاکسی” آن در شهری “چانگشا، کانگزو، پکن و گوانگ‌ژو” راه‌اندازی شده است و به بیش از ۴۰۰ هزار مسافر خدمات‌رسانی می‌کند و مسافت پیموده شده آزمایشی تا پایان ماه ژوئن بیش از ۱۴ میلیون کیلومتر بوده است.

شرکت بایدو قصد دارد سرویس روبوتاکسی بدون راننده خود را در پکن برای عموم مردم راه‌اندازی کند تا جایی که کاربران می‌توانند بدون راننده پشت فرمان از یک روبوتاکسی استفاده کنند و همچنین قصد دارد طی دو تا سه سال آینده، این سرویس خود را در ۳۰ شهر این کشور گسترش بدهد.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات