آموزشی

راه های افزایش قدرت موتور خودرو

افزایش قدرت موتور خودرو

برای افزایش قدرت موتور خودرو بهترین عملکرد را باید بدانید  موتور خودرو در زیر کاپوت قرار دارد و عملکرد آن اینگونه است که هوا و سوخت را با هم مخلوط می کند و با سوختن آن قدرت خودرو برای حرکت را تولید می کند. هر چه به موتور شما هوای سردتر وارد شود و سوخت کمتری از اگزوز هدر رود،گشتاور و اسب بخار  بهتری خواهد داشت. برخی از چیزهای به ظاهر پیش پا افتاده که در موتور خود تغییر می دهید، برای قدرت موتور شما حیاتی هستند

روش های افزایش قدرت موتور خودرو

۱- از روان کننده ها و مواد افزودنی روغن موتور استفاده کنید : روغن موتور خودرو  در انواع معمولی، مصنوعی و ترکیبی موجود است. برای افزیش طول عمر، دوام و استفاده در تمام دما، مصنوعی پیشنهاد می شود. روانکارهای مصنوعی ساختار شیمیایی دارند که به آنها اجازه می دهد در موتور شما بهتر عمل کنند و روانکاری بهتری نسبت به روغن های معمولی ارائه می دهند.

۲- احتراق خودرو  را بررسی کنید : اکثر سیستم های جرقه زنی کد خطا را به کامپیوتر خودروارسال نمی کنند مگر اینکه مشکلی پیش بیاید، اما مشکلات جزئی که می تواند باعث  کاهش قدرت موتور شما شود می تواند بدون اینکه متوجه شوید رخ دهد. اگر از مخلوط هوا یا سوخت کم‌تر با نسبت بیشتری از هوا استفاده می‌کنید، برای احتراق هر شمع به ولتاژ بالاتری نیاز خواهید داشت. برای رسیدن به انرژی لازم، یک تقویت کننده روی سیستم جرقه زنی خود نصب کنید. نوع انتخابی شما بستگی به این دارد که آیا یک سیم پیچ توزیع کننده دارید که برق را از طریق سیم به شمع ها می فرستد یا یک سیستم کویل روی شمع که اتصالات را مستقیماً روی شمع ها دارد.

افزایش قدرت موتور خودرو
افزایش قدرت موتور خودرو

۳- بدنه دریچه گاز و انژکتورهای بزرگتر را نصب کنید : دریچه گاز مقدار مورد نیاز هوا را وارد موتور می کند در حالی که انژکتورها مقدار کامل سوخت را به سیلندرها می ریزند. گیر کردن دریچه گاز یا گرفتگی انژکتورهای سوخت موتور شما را خراب می کند. اگر می خواهید بدانید که چگونه گشتاور خودرو را افزایش دهید، به سیستم های تامین هوا و سوخت خود توجه کنید.انژکتورهای سوخت باید تمیز بمانند. رسوبات و کثیفی های روی انژکتور می تواند عملکرد موتور شما را به شدت کاهش دهد! بنابراین استفاده از پاک کننده انژکتور سوخت بسیار موثر بوده و عملکرد موتور را به سادگی بالا می برد. خطوط تامین سوخت را نیز بررسی کنید. خطوط سوخت بزرگتر با رساندن سوخت بیشتر کارایی موتور شما را افزایش می دهد.

۴- تقویت فشرده سازی موتور:  با افزایش کیلومتر خودرو، استهلاک موتور با ساییدگی و تخریب قطعات افزایش میابد. در نتیجه این سایش ها، فشار تراکم مخلوط بنزین و هوا کاهش میابد و این باعث کاهش عملکرد موتور خودرو می شود.

اگر این سایش قطعات را تعمیر کنید می توانید فشرده سازی موتور را تقویت کنید. اما چگونه متوجه این ساییدگی ها شویم؟ در طول رانندگی اگر با علائم زیر روبرو شدید از تعمیر فشرده سازی استفاده کنید:

کاهش مسافت پیموده شده بنزین: اگر عادات رانندگی خود را تغییر ندهید، اما مسافت پیموده شده بنزین شما کاهش یافته است، ممکن است قطعات موتور را فرسوده کرده باشید که نیاز به توجه دارند.

کاهش سطح روغن: سطح روغن خودروی شما باید هر زمان که آن را بررسی می کنید یکسان باشد، همیشه روغن را در زمانی که موتور سرد است بررسی کنید. افت سطح روغن نشان دهنده نشتی در جایی از سیستم است.

دود آبی اگزوز : موتوری که سوخت را به طور کامل نمی سوزاند، احتمالاً دچار افت تراکم می شود. نشت آب بندی می تواند فشرده سازی را بازگرداند.

صدای موتور: ممکن است موتور شما بی صدا کار نکند، اما صداهای غیرعادی نشان دهنده وجود مشکل است. اگر متوجه صدا همراه با علائم دیگر افت فشار شدید، مایع ترمیم کننده فشرده سازی را در نظر بگیرید.

افزایش قدرت موتور خودرو
افزایش قدرت موتور خودرو

۵-  ورودی هوای سرد (CAI) : با کاهش دمای هوا، چگالی آن افزایش می یابد. هوای متراکم تر می تواند سوخت را بهتر بسوزاند و قدرت را افزایش دهد. هنگامی که یک سیستم ورودی هوای سرد را نصب می کنید، دارای یک فیلتر هوای جدید است. فیلتر جدید ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا بسیار بزرگتر از فیلتر هوای موجود است و تا سه برابر بزرگتر است. سیستم های ورودی هوای سرد نیز مسیری را که هوا برای رسیدن به موتور طی می کند صاف می کند. منحنی ها باعث می شوند که هوا در حین حرکت در پیچ ها کند شده و چرخش پیدا کند. با از بین بردن پیچش لوله ها، این سیستم اجازه می دهد تا هوا با سرعت بیشتری به موتور برسد.

۶-  منیفولد اگزوز خود را با هدرز جایگزین کنید :  دور کردن اگزوز از بلوک موتور و خارج شدن از وسیله نقلیه یک بخش اساسی از پازل قدرت موتور است. منیفولدها لوله های به هم پیوسته ای هستند که اگزوز را از هر سیلندر به یک خروجی هدایت می کنند.

فشار برگشتی ناشی از اگزوز داغ که جریان خروجی را کاهش می دهد می تواند قدرت را کاهش دهد. با این حال، اگر منیفولدها را با هدرز جایگزین کنید، این مشکل را برطرف خواهید کرد. هدرزها اگزوز را از هر سیلندر جدا می‌کشند. جایگزینی منیفولد با هدرهای اگزوز یک کار ساده است که عموماً افرادی که مهارت های متوسط ​​​​دارند می توانند انجام دهند. اگر قبلاً تمام کارهای ممکن را انجام داده اید و همچنان می خواهید نیروی بیشتری از موتور خود بگیرید، هدر اگزوز را نصب کنید

افزایش قدرت موتور خودرو
افزایش قدرت موتور خودرو

۷- از توربو شارژ استفاده کنید 

۸ – وسیله نقلیه خود را نگهداری کنید

۹- بار های سبکتر حمل کنید

راه های کاهش حرارت و اصطکاک موتور

۱- از روغن موتور با فرمول خاص استفاده کنید

۲-  روغن خود را تمیز نگه دارید

۳-  مطمئن شوید که خنک کننده شما خنک می ماند

۴- فن آوری موتور مدرن را در سطح بالا مرور کنید

 

افزایش قدرت موتور خودرو
افزایش قدرت موتور خودرو

مطالب مرتبط

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات