آموزشی

دلایل یاتاقان زدن خودرو چیست ؟

دلایل یاتاقان زدن خودرو

به گزارش پایگاه خبری ” یدک مال “دلایل یاتاقان زدن خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد ، یاتاقان خودرو قطعه ای در موتور خودرو است که بین میل لنگ و دسته پیستون قرار دارد چون این قطعات با یکدیگر به صورت چرخشی درگیر هستند یاتاقان بین آنها قرار می گیرد و از اصطحکاک بین آنها جلوگیری می کند و اگر دمای یاتاقان بیش از حد بالا رود دیگر قادر به انجام وظیفه خود نیست و نمیتواند از اصطحکاک بین قطعات جلوگیری کند و خودرو یاتاقان می زند و یاتاقان زدن موتور ممکن است سبب از بین رفتن موتور شود 

دلایل یاتاقان زدن خودرو

۱- استفاده از روغن های نامرغوب : استفاده از روغن‌ موتور بی کیفیت و تعویض دیر هنگام آن سبب می‌شود که جرم روغن رسوب کند و در اثر کار کردن جرم روغن به قطعات نفوذ می‌کند و باعث جرم گرفتگی قطعات موتور می‌شود. هنگامی که در روغن کاری قطعات موتور اختلال ایجاد شود، قطعات نمی‌توانند به درستی کار کنند و روغن کاری یاتاقان‌ها به شکل صحیح انجام نمی‌شود در نتیجه یاتاقان‌ها در شرایط نامناسبی قرار می‌گیرند و ممکن است نتوانند به درستی عمل کنند. 

۲-بالا رفتن دمای موتور : دمای موتور می تواند به دلیل بی آب ماندن موتور و درست کار نکردن فن بالا رود. یاتاقان‌ها وقتی زیاد گرم شوند به درستی عمل نمی‌کنند و همین امر ممکن است سبب یاتاقان زدن موتور خودرو شود.

۳-فرسودگی قطعات : یکی دیگر از دلایل یاتاقان موتور می‌تواند به دلیل عمر بالای یاتاقان‌ها باشد. معیوب بودن و شکستن آنها سبب می‌شود که وضیفه خود را به درستی انجام ندهند و باعث اختلال در کار کرد موتور شوند.

۴-خراب شدن پمپ روغن : خیلی وقت‌ها ممکن است که شما کار تعویض روغن را در زمان‌های لازم انجام دهید و از روغن با کیفیت نیز استفاده کنید اما اتفاقی مانند خرابی پمپ آن باعث شود که روغن کاری قطعات به درستی انجام نگیرد.

دلایل یاتاقان زدن خودرو
دلایل یاتاقان زدن خودرو

۵-رانندگی غیر معمول : هنگام رانندگی باید مراقب باشید که دور موتور بالا نرود. رانندگی هیجانی و گاز دادن زیاد سبب فشار به موتور می‌شود و هر کدام از قطعات موتور این فشار را تحمل می‌کنند. بالا رفتن چند باره دور موتور در زمان‌های متفاوت به قطعات آن آسیب می‌زند و سبب از بین رفتن آنها می‌شود.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات