اخبار

خشم تسلا، تویوتا و هوندا از لایحه جدید دموکرات ها در خصوص خودروهای برقی

خشم تسلا، تویوتا و هوندا از لایحه جدید دموکرات ها در خصوص خودروهای برقی

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از سایپانیوز، تسلا و خودروسازانی که کارگران آن عضو اتحادیه های کارگری هستند در ساخت و تولید خودروهای برقی از ۴۵۰۰ دلار معافیت مالیاتی بیشتر برخوردار می شوند. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا می گوید این لایحه را لابی گرانی نوشته اند که برای فورد و اتحادیه کارگری خودرویی کار می کنند. تسلا از همان ابتدای پیدایش به اتحادیه های کارگری اعتقادی نداشت.

ماسک در توییت خود نوشت: «این [لایحه] را لابی گران فورد/اتحادیه نوشته اند، چون خودروهای برقی خود را در مکزیک تولید می کنند. اصلاً معلوم نیست این لایحه چه طور می تواند به نفع مالیات پردازان آمریکایی باشد.» و این توییت اشاره دارد به گزارش بلومبرگ که خبر داده است مک-ایی موستانگ فورد در مکزیک تولید می شود.

مشوق ۴۵۰۰ دلاری، مزیت رقابتی چشمگیری به خودروسازانی می دهد که کارگرانشان عضو اتحادیه کارگری هستند مثل جنرال موتورز، فورد و کرایسلر، در حالی که تسلا از همان ابتدا مخالف اتحادیه کارگری بود.

ماسک این اظهار نظر را بدون سند و مدرک عنوان کرده و اتحادیه کارگری خودرویی UAW هم از اظهار نظر خودداری کرده است. فورد هم به درخواست بیزینس اینسایدر برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

از نظر ماسک، جو بایدن باید بیشتر طرفدار خودروسازان آمریکایی باشد و جالب این جا است که رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت در یک رویداد خودرویی از تسلا دعوت به عمل نیاورده بود.

سایر خودروسازان خارجی که از اتحادیه های کارگری آمریکا بی بهره اند هم از این مشوق مالیاتی برخوردار نخواهند شد. تویوتا و هوندا هم با این لایحه مخالفت کرده اند و در بیانیه ای که در رویترز منتشر شد این روش را تبعیض آمیز خوانده و گفته اند: «این لایحه علیه کارگران آمریکایی است که خودشان تصمیم گرفته اند عضو اتحادیه کارگری نباشند».

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات