اخبار

حال و روز خوب خودروسازی تسلا با ثبت رکوردی جدید

حال و روز خوب خودروسازی تسلا با ثبت رکوردی جدید

به گزارش یدک مال به نقل از car.ir، تسلا می‌گوید با وجود چالش‌های جهانی در تولید خودرو توانسته است رکورد تازه‌ای در فروش محصولاتش ثبت کند. فروش خودروساز آمریکایی در سه ماهه دوم سال میلادی ۱۲ میلیارد دلار اعلام شده که دو برابر سال گذشته است.

 

خودروهای برقی تسلا سرآمدمحصولات برقی در جهان هستند و توانسته اند رکوردهای جدیدی را هم در فروش و هم در قدرت و بازدهی قوای محرکه بدست بیاورند.

تسلا می‌گوید در این بازه زمانی دویست هزار دستگاه ماشین فروخته که رکوردی تازه برای کارخانه به حساب می‌آید. تسلا از فروش این تعداد ماشین یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سود کرده است. این شرکت دلیل موفقیتش را استقبال مردم از ماشین‌های الکتریکی دانسته و در بیانیه‌ای گفته علاقه به ماشین‌های الکتریکی هرگز تا این اندازه نبوده است. ایلان ماسک، میلیاردر مشهور و مدیر تسلا در جلسه‌ای که همزمان با انتشار عملکرد مالی شرکت برگزار شد گفت: “فکر کنم الان همه موافق باشند که ماشین‌های الکتریکی تنها راه پیش روی [صنعت خودرو] است.” تسلا در حالی به این موفقیت دست یافته که کمبود تراشه‌های کامپیوتری صنعت خودرو را با بحرانی جدید روبرو کرده است. در ماه‌های گذشته خودروسازان بزرگی مانند جنرال‌موتورز و فورد ناچار شدند به خاطر نداشتن تراشه‌های کامپیوتری تولید برخی محصولاتشان را متوقف کنند. حدود نیمی از ماشین‌های تسلا در سه ماه دوم سال میلادی در چین فروخته شده است. تسلا در این کشور با خودروسازان داخلی رقابتی شدید دارد و چند ماه بحرانی را در این کشور پشت سر گذاشته است. علاوه بر هجوم تبلیغات منفی علیه این شرکت، دولت چین پس از شکایت چند مشتری، تحقیقی درباره امن بودن سیستم خودران این شرکت آغاز کرده است. تسلا در اروپا هم با فاصله‌ای زیاد از رقیبانش پیشتاز است. تصور می‌شد که آمدن اولین مدل الکتریکی فولکس‌واگن، شرایط را برای تسلا سخت کند، اما در شش ماه اول امسال، فروش تسلا بیش از دوبرابر فولکس‌واگن بود.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات