اخبار

تعمیر خودروهای برقی ۱ میلیارد دلار هزینه روی دست جنرال موتورز گذاشت

تعمیر خودروهای برقی ۱ میلیارد دلار هزینه روی دست جنرال موتورز گذاشت

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از تسنیم، شرکت جنرال موتورز آمریکا ۷۳۰۱۸ دستگاه خودروی دیگر از مدل برقی “شورولت بولت” را در کانادا و ایالات متحده به دلیل خطرات آتش سوزی فراخوان خواهد کرد که این اقدام حدود ۱ میلیارد دلار برای این شرکت خودروسازی هزینه در پی خواهد داشت.

این شرکت آمریکایی در بیانیه ای که روز جمعه در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، نوشت: جنرال موتورز به طور داوطلبانه فراخوان خود را گسترش می دهد تا برخی از خودروهای برقی شورولت بولت تولید شده در سال ۲۰۱۹ و تمام خودروهای سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ (از جمله مدل شاسی بلند برقی) را شامل شود.

جنرال موتورز افزود: در موارد نادر، باتری هایی که برای این خودروها به این شرکت ارائه شده است، ممکن است دارای دو نقص در تولید خود باشند … که خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

به گفته این خودروساز، خطر آتش سوزی ناشی از بسته باتری ولتاژ بالا است که در خودروهای مورد نظر نصب شده است. تعویض قطعات معیوب حدود ۱ میلیارد دلار هزینه اضافی برای این شرکت دارد.

جنرال موتورز پس از گزارش موارد آتش سوزی طی ماه گذشته تقریبا ۶۹۰۰۰ خودروی شورولت بولت را فراخواند که حدود ۸۰۰ میلیون دلار هزینه در پی داشت. اکنون این شرکت می گوید در مجموع ۱۰ مورد آتش سوزی بولت رخ داده است.

بزرگترین خودروساز آمریکایی همچنین اعلام کرد تا زمانی که مشکل آتش سوزی را حل کند، فروش خودروهای برقی خود را متوقف می کند.

بر اساس این گزارش، جنرال موتورز قرار است از تامین کننده باتری خودروهای خود یعنی شرکت ال جی، درخواست غرامت کند.

شرکت ال جی الکترونیکLG Electronics اخیراً سود عملیاتی سه ماهه دوم خود را بیش از یک پنجم کاهش داده است که این امر نشان دهنده هزینه فراخوان های شرکت جنرال موتورز است.

اوایل سال جاری میلادی، شرکت هیوندای موتور نیز که از باتری های ال جی استفاده می کند، با اشاره به خطرات ناشی از آتش سوزی اعلام کرد که قصد دارد باتری حدود ۸۲۰۰۰ خودروی برقی خود را جایگزین کند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات