آموزشی

علت بوی بد باتری ماشین چیست ؟

بوی بد باتری ماشین

به گزارش پایگاه خبری “یدک مال” بوی بد باتری ماشین بیشتر برای کسانی ایجاد میشود که باتری درون خودرو آنها از نوع اسیدی است گاهی پیش می آید که این افراد سراغ باتری خودرو می روند و بوی تخم مرغ را از درون  باتری احساس می کنند زیرا باتری  های اسیدی از مخلوط آب و اسید سولفوریک پر می شود که به مرور زمان و بابالا رفتن طول عمر باتری دچار فرسودگی می شود و مقداری از اسید و آب درون باتری تبخیر میشود و در نهایت باعث داغ شدن باتری ماشین و حتی جوشیدن آن میشود که سبب ایجاد بوی نامطبوع میشود در ادامه این نوشتار به سایر علت های بوی بد باتری در ماشین می پردازیم.

علت های بوی بد باتری ماشین

۱-بسته شدن روزنه های باتری : بر روی باتری خودرو سوراخ هایی درج شده است که از طریق آن ها بخار اسید باتری خارج می شود. گاهی ممکن است به هر دلیلی این روزنه ها مسدود شوند و بخار باتری این امکان را نداشته باشد که خارج شود. در این شرایط باتری جوشیده می شود و علاوه بر این که خطر ترکیدن باتری وجود دارد، بوی بسیار بدی از درون آن بلند می شود.علت بوی بد باتری ماشین به خاطر داغ شدن باتری و خارج شدن بخار اسید باطری ماشین است که بیشتر هم در تابستان اتفاق می افتد. برای این که شما بخواهید از این موضوع جلوگیری کنید.

۲-علت تبخیر شدن اسید آب باطری ماشین : خارج شدن اسید باتری ماشین باعث می شود که شما از درون کاپوت و باتری بوی تخم مرغ گندیده احساس کنید.

بوی بد باتری ماشین
بوی بد باتری ماشین

۳-کاهش عمر باتری خودرو : مهم ترین موضوعی که باعث می شود آب درون باتری ماشین تبخیر شود و به بیرون از باتری بریزد مربوط به کاهش طول عمر باتری می باشد. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که یا به سراغ باتری های اسیدی نروید و انتخاب باتری های اتمی را در اولویت کار خود قرار دهید و یا این که در زمان انتخاب دقت داشته باشید که با کیفیت ترین مدل ممکن را انتخاب کنید.

۴-داغ بودن باتری ماشین : این موضوع مسئله ای است که بیشتر در تابستان و بالا رفتن دمای ماشین اتفاق می افتد، اصولا ساخت باتری ها به نحوی است که برای آب و هوای نرمال ساخته شده اند، اگر باتری ماشین شما در وضعیت دمای بسیار بالا استفاده شود طبیعی است که دچار مشکل می شود.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات
خدابخش‌جمالزهی
1 سال قبل

عالیه ازگفته های ارزشمندتون خیلی هم قانع شدم ولی متأسفانه اکثرباطری فروشهای کشورباتریهای اسیدی بجای اتمی به مردم میفروشن وطوری بسته بندی میکنندکه دسترسی به بازدیدازآب باتری راندارندمالین خودروها وبه چنین سرنوشتی دچارمیشون