آموزشی

چه عواملی باعث تخریب رنگ خودرو می شود ؟

تخریب رنگ خودرو

به گزارش پایگاه خبری “یدک مالتخریب رنگ خودرو از عواملی هست که باعث تخریب بدنه خودرو می شود از همین رو نگهداری مناسب خودرو، باعث تثبیت کیفیت رنگ و همچنین افزایش ارزش فروش مجدد آن می گردد، عوامل محیطی تاثیرات زیادی بر روی رنگ خودرو دارند، در واقع رنگ خودرو بعنوان اولین لایه دفاعی در مقابل شرایط جوی میباشد، لذا حفاظت بهتر از رنگ سبب افزایش عمر مفید این پوشش می گردد.

یکی از راه های مهم حفظ رنگ خودرو، استفاده از واکس و شستشوی خودرو به صورت متناوب می باشد، واکس علاوه بر زیبایی در جلوگیری از ایجاد تخریب رنگ نیز تاثیر بسزایی دارد.

همچنین در بین روش های شستشو, شستشو داخل ماشین با بخار شو هرگونه جرم و کثیفی را از منافذ خودرو پاک کرده و علاوه بر نظافت عمیق بدنه خودرو شفافیت بالایی به رنگ آن می دهد.توجه داشته باشید که خودروهای با رنگ روشن و سفید بعد از مدتی که کثیفی به خود می گیرد و زیر آفتاب بماند به مرور رنگ سفید آن به زردی تبدیل می شود.حال آنکه هر چقدر هم این خودرو را با آب بشویید تمیز می شود ولی زردی آن از بین نمی رود.تنها بخار است که می تواند یک خودروی رنگ پریده را مثل روز اول سفید و براق نماید. زیرا بخار به عمق بدنه نفوذ می کند و کثیفی ها را بیرون می کشد.

عوامل موثر در تخریب رنگ خودرو

۱- اثر مواد شیمیایی بر رنگ خودرو : نشست ذرات مواد شیمیایی و دوده و مواد قلیایی بر روی رنگ خودرو باعث تخریب رنگ خودرو  می گردد.

راه حل: ۱- عدم نگهداری خودرو در شرایط محیطی نامناسب ۲-پوشاندن خودرو ۳-شستشو به صورت ماهانه

۲-اثر فضولات پرنده :تخریب رنگ خودرو در اثر خاصیت اسیدی فضله پرنده ، زمانی که فضله پرنده بر روی خودرو میریزد شاید با منظره آن کنار بیایم اما واقعیت این است که محتویات فضله حاوی آمونیاک و نیتروژن است و واقعا به رنگ خودرو شما  لطمه وارد می کند و بهترین راه حل شستن خودرو است .

۳-اثر مواد اسیدی حشرات بر روی رنگ:هنگام عبور در جاده ها خصوصاً در جاده های خارج از شهر و در زمان های غروب، اثرات حشرات را بر روی بدنه خودرو دیده باشید، بدن این حشرات به علت داشتن مواد اسیدی، در صورتی که به موقع تمیز نشوند باعث تخریب رنگ می گردد لذا بهترین راه حل شستشوی سریع ماشین می باشد.

تخریب رنگ خودرو
تخریب رنگ خودرو

۴-اثر لکه بنزین خارج شده از باک بنزین :تا جایی که امکان دارد از پر کردن بیش از حد باک، دوری کنید و در هر صورت اگر این اتفاق بیافتد بهتر است با پارچه نرم، منطقه آلوده را پاک نمایید.

۵-اثر نوشتن با انگشت دست بر روی بدنه نوشتن یا ساییدن ذرات بر روی رنگ خودرو با انگشتان دست : کلمه مرا بشویید را حتماً در پشت ماشین ها دیده اید، شاید نویسنده، نیت بدی نداشته باشد ولی ندانسته باعث ایجاد عیب در رنگ بدنه می گردد، زیرا اشغال یا ذرات مثل سمباده عمل کرده و حرکت ذرات با دست بر روی بدنه اثر خش مانندی را ایجاد می نماید و همیشه قبل از شستشو با اسفنج، بدنه را تمیز نمایید.

۶- اثر ذرات در لوازم کارواش :شستن ماشین برای ما شاید در بعضی مواقع سرگرمی باشد ولی باید دقت کنید که این عمل می تواند باعث خرابی رنگ و ایجاد خط و خش بر روی رنگ گردد.اگر در هنگام شستشو خودرو از پارچه ای که دارای ذرات است استفاده گردد، این ذرات در داخل اسفنج همانند سمباده عمل کرده و باعث ایجاد خط و خش می گردد، باید دقت شود که سیستم کارواش های اتوماتیک، خط و خش را بیشتر می نماید.

۷-تیغه های شیشه پاک کن:تیغه های آبگیر یا شیشه پاک کن ها فقط مخصوص آب گیری از روی پنجره یا شیشه هستند و از کشیدن این تیغه های آبگیر روی رنگ خودرو باید پرهیز کرد.شاید با خود بگویید که این تیغه های پلاستیکی نرم هستند و روی بدنه و سقف خودرو آسیبی ایجاد نمی کنند اما این تیغه ها برای شیشه درست شده اند نه برای رنگ خودرو

۸-باران اسیدی: یکی از عوامل خراب شدن رنگ خودرو باران اسیدی می باشد. اگر تاکنون خودروی خود را بعد از باران کثیف دیده اید، دلیل آن این است که قطراتی که بر روی خودرو می نشیند و خشک می شود در واقع باقیمانده ی باران اسیدی است

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات