اخبار

اولین اتومبیل الکتریکی ترکیه در آستانه تولید قرار گرفت

اولین اتومبیل الکتریکی ترکیه در آستانه تولید قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری «یدک مال» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اولین خودروی الکتریکی داخلی ترکیه به خط تولید نزدیک شد؛ این خودرو محصول گروه جوینت ونچر خودروی ترکیه TOGG بوده و تصاویر کامل آن به تازگی منتشر شده است. سازنده شاسی بلند HT TOGG برقی ادعا می‌کند که با کمک شارژ سریع می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ مجدد کند. همچنین ادعا می‌شود که با یک بار شارژ برد رانندگی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را دارد.

اولین SUV الکتریکی ترکیه از TOGG قرار است به زودی در جاده‌ها قرار بگیرد، زیرا در آستانه تولید است. گروه سرمایه گذاری مشترک خودرویی ترکیه (TOGG) تصاویر مربوط به مونتاژ بدنه اولین اتومبیل داخلی را که برای شروع تولید خودرو آماده است، در توییتر به اشتراک گذاشت.

کنسرسیوم توسعه دهنده اولین خودروی تولید داخل در شبکه‌های اجتماعی گفت: اولین بدنه کاملاً از قطعات تولید داخل جمع شده است. ساخت این تأسیسات از حدود یک سال پیش آغاز شده بود. این ساختمان در منطقه‌ای به مساحت حدود ۱.۲ میلیون متر مربع در منطقه Gemlik در شمال غربی استان بورسا ساخته شده است.

TOGG گفته بود که تولید آن در سال ۲۰۲۲ با SUV‌های جمع و جور آغاز می‌شود. این شرکت گفت که این کارخانه با کمک حدود ۴۰۰۰ کارگر پنج خودروی کاملاً برقی تولید خواهد کرد. همچنین برنامه تولید سالانه ۱۷۵۰۰۰ دستگاه را دارد.

بر اساس گزارش‌ها، به لطف اکثر تأمین کنندگان مستقر در کشور، SUV TOGG حدود ۷۵ درصد داخلی سازی خواهد شد. مابقی قطعات و سایر تجهیزات از سایر مناطق اروپا و آسیا وارد می‌شوند. اولین بار SUV برقی TOGG، دو سال پیش، هنگامی که رئیس جمهور رجب طیب اردوغان از نمونه‌های اولیه وسیله نقلیه ورزشی الکتریکی (SUV) و همچنین یک سدان برقی رونمایی شد، به نمایش درآمد.

TOGG از فناوری پیشرفته باتری لیتیوم یون استفاده خواهد کرد و با Farasis به عنوان شریک تجاری خود ارتباط برقرار کرده است.

TOGG الکتریکی می‌تواند با موتور RWD بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت، فقط در ۷.۶ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد و با کمک یک قدرت قدرتمندتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت AWD بتواند همین مسافت را طی تنها ۴.۸ ثانیه طی کند. این خودروساز قبلاً درخواست‌های ثبت طرح خود را در پنج کشور از جمله هند ارسال کرده است.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات