اخبار

انتشار بیانیه تویوتا درباره محدودیت‌های فروش لندکروزر جدید

انتشار بیانیه تویوتا درباره محدودیت‌های فروش لندکروزر جدید

به گزارش یدک مال به نقل از car.ir، پس از انتشار اخباری درباره عدم اجازه فروش دوباره نسل جدید تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ توسط خریداران به خاطر نگرانی‌های امنیتی، این خودروساز ژاپنی بیانیه‌ای را منتشر ساخته است. گفته می‌شود پیش‌فروش این شاسی‌بلند فول سایز به‌طور موقتی به حال تعلیق درآمده و مالکان جدید این خودرو باید تعهدنامه‌ای مبنی بر عدم صادرات این خودرو را امضا کنند.

نمایندگی‌های تویوتا و شرکت تویوتا موتور درک مشترکی دارند که طی آن وقتی خودروهایی را به مشتریان خود در ژاپن می‌فروشند فرایند فروش خاتمه نیافته و هر نمایندگی مسئولیت ارتباط با مصرف‌کننده را ادامه می‌دهد که این امر شامل سرویس‌های پس از فروش نیز بوده و دلیل آن حفظ ایمنی و امنیت مصرف‌کننده است. در ادامه این بیانیه آمده است: علاوه بر این، لندکروزر خودرویی محبوب در بازارهای خارج از ژاپن بوده و ما نگران خروج گسترده این خودرو از ژاپن به‌محض عرضه هستیم و این احتمال وجود دارد که لندکروزر جدید به نقاطی صادر شود که قوانین امنیتی زیادی در آنجا حاکم است. این برند محبوب اظهار می‌دارد: ما همچنین می‌دانیم اگر این وضعیت به نقطه‌ای برسد که نمایندگی تویوتا مورد بازرسی قرار گرفته و متهم به نقض قوانین تجارت شود، یک مشکل بزرگ نه تنها برای آن نمایندگی بلکه برای تمامی نمایندگی‌ها و خود شرکت تویوتا موتور ایجاد خواهد شد. به عنوان یک خودروساز که از محصولات خود پشتیبانی می‌کند، تویوتا از نقطه‌نظر هماهنگی با قوانین و مقررات به تمامی نمایندگی‌های خود درباره نقض قوانین هشدار داده است.

تویوتا در این بیانیه خاطرنشان ساخته است: با این تفاسیر ما تشخیص دادیم که نمایندگی‌ها در زمان خرید این خودرو تعهدنامه‌ای را از خریداران اخذ کنند. این اقدامات بر اساس وضعیت کنونی جهان و مشخصات لندکروزر اتخاذ شده و معتقدیم آن‌ها هیچ قانونی را نقض نمی‌کنند. شرکت تویوتا موتور به تولید و توزیع خودروهای خود از طریق نمایندگی‌ها و توزیع‌کنندگان در سراسر جهان ادامه خواهد داد و هیچ‌کدام از قوانین کشورها را نقض نخواهد کرد. ما درخواست داریم این موضوع را درک کنید. لندکروزر LC300 جدید در بازار ژاپن با استقبال مشتریان روبرو شده و بیش از ۲۲ هزار پیش سفارش برای آن ثبت شده است. این خودرو از دوم آگوست و با قیمت معادل ۴۶۵۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد که ۲۷۰۰ دلار بیشتر از قیمت نسل پیشین است. گفته می‌شود بخش اعظم سفارش‌دهندگان این خودرو آن را به فروش خواهند رساند و اگر چنین چیزی اثبات شود سفارش آن مشتری لغو خواهد شد. در خبری مرتبط باید گفت تویوتا تولید لندکروزر جدید را در روزهای ۵ و ۶ آگوست به خاطر کمبود قطعات ناشی از گسترش ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا به حال تعویق درمی‌آورد. در این دو روز تولید لندکروزر سری ۷۰ قدیمی که اولین بار در سال ۱۹۸۴ تولید شد نیز متوقف خواهد شد. همین اتفاق برای لکسس LX نیز خواهد افتاد.

 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات