آموزشی

آب روغن قاطی کردن خودرو به چه معناست؟

آب روغن قاطی کردن خودرو

 به گزارش پایگاه خبری ” یدک مال” آب روغن قاطی کردن خودرو  اغلب به واشر سرسیلندر خودرو مربوط است. این قطعه بین سیلندر  و سرسیلندرها قرار دارد به عبارتی واشر اتصال بین سیلندر با سرسیلندرها را برقرار می‌کند. این قطعه مرزی بین آب و روغن خودرو است و معمولا از فولاد، پنبه و مس ساخته می‌شود. اگر واشر سرسیلندر مشکل داشته باشد، مرز بین آب و روغن از بین می‌رود و روغن با خروج از مسیر خود وارد چرخه آب موتور می‌شود.

بیشتر آب و روغن قاطی کردن مربوط به واشر سرسیلندر است

عوامل خراب شدن واشرسرسیلندر عبارت اند از:

۱- جوش آوردن موتور : .عوامل جوش آوردن آب رادیاتور میتواند موارد زیادی باشد.از جمله با فشار بالا گاز دادن و دیر دنده عوض کردن.زمان زیادی در ترافیک بودن.گرمای هوا و همچنین کمبود آب و یا نداشتن ضد یخ. و مواردی از قبیل کار نکردن فن خودرو و یا کولر گرفتن در زمان زیاد و یا سوراخ بودن رادیاتور خودرو

۲-کار نکردن فن خودرو : اگر اینکار به درستی صورت نگیرد ، دمای موتور بالا می‌رود و خودروی شما جوش می آورد .

۳- به پایان رسیدن عمر واشر سرسیلندر خودرو : وقتی طول عمر واشر تمام میشود و به پایان میرسد به درستی کار نمیکند و حتما باید تعویض گردد .

 

اب روغن قاطی کردن خودرو
اب روغن قاطی کردن خودرو

علائم آب روغن قاطی کردن خودرو

۱-نشتی خارجی واشر سر سیلندر 

۲- خروح دود سفید از اگزوز 

۳-وجود حباب داخل رادیاتور

۴-داغ شدن موتور 

۵-سفید یا شیری شدن روغن موتور 

۶-کثیف شدن شمع موتور 

۷- کارکرد نادرست سیستم خنک کننده موتور 

اب روغن قاطی کردن خودرو
اب روغن قاطی کردن خودرو

از کجا بفهمیم ماشین آب روغن قاطی کرده است؟

یکی از اصلی ترین نشانه های آن چرب شدن آب داخل رادیاتور است. زمانی که شما برای چک کردن سطح آب رادیاتور، درب آن را باز کنید، قطعا روی سطح آب روغن می بینید. به خصوص زمانی که موتور خودرو سرد است، این روغن به شکل واضحی در سطح آب قرار می گیرد.
نشانه بعدی آب روغن قاطی کردن در خودرو این است که موتور خودرو بخار می کند. این در واقع به دلیل وجود روغن در داخل رادیاتور است که شما می توانید پس از بالا زدن کاپوت متوجه وجود بخار در قطعات خودرو شوید.
همچنین در صورتی که اتومبیل شما در سرما به خوبی روشن نمی شود و دود سفید از موتور بیرون می زند، این موضوع بیانگر وجود روغن موتور داخل آب رادیاتور است. شما می توانید با مشاهده این علائم متوجه قاطی شدن آب روغن شوید. بنابراین بهتر است تا بدون اتلاف وقت سریعا خودروی خود را برای بررسی به تعمیرگاه ببرید. زیرا در صورتی که نسبت به این علائم بی تفاوت باشید، خسارات سنگین تری به موتور خودروی شما وارد می شود.

بهترین راه پیشگیری از آب روغن قاطی کردن خودرو

بهترین عملکرد در خصوص پیشگیری از آب روغن قاطی کردن خودرو، انجام تست های‌ دوره ای اسـت.

دراین قبیل تست ها از عملکرد مناسب فن خنک کننده رادیاتور، عدم گرفتگی شلنگ های‌ رادیاتور، سطح کارکرد و بازدهی رادیاتور خاطرجمعی حاصل می‌شود. 

بهترین راه های‌ پیشگیری از ترکیب آب و روغن در خودرو عبارتند از : 

• بهره گیری مداوم از ضد یخ در مایع خنک کننده 

• اندازه گیری مکرر سطح آب رادیاتور 

• تعویض روغن موتور در موعد مقرر 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن همه ی نظرات